Poll Zomertijd-Wintertijd

Als je zo vroeg leeft, heb je inderdaad niets aan zomertijd. :sweat_smile:

Done. Het gaat immers niet over horloges.

1 like

Het is anders wel gerelateerd aan tijd en horloges toch?
Snap niet waarom het dan naar off topic moet?

Het gaat niet over de horloges zelf.

Maar je mag 'm wel terugjorissen hoor. @Jur heeft er wellicht ook een mening over?

Ik ga er verder niet over twisten hoor, vroeg het me alleen af.
Grensgevalletje denk ik en prima zo.

1 like

Heeft nog altijd met horloges te maken. Gaat immers over de tijd die horloges aangeven. Dus weer terug.

1 like

Ik zou zeggen, houden zoals het is. Als ze het per se af willen schaffen, doe dan maar voor altijd zomertijd. Lekker lange avonden in de zomer!

1 like

De avonden worden er echt niet langer door! Zomertijd is echt geen goede afspraak, net als alle andere wezens op aarde reageren mensen op het daglicht. Als het later donker wordt, krijg je ook later slaap. Ondertussen gaat de wekker wel op dezelfde tijd elke dag, die trekt zich helaas niets van het licht aan. Zelf krijg ik vrij laat na het ingaan van de schemering pas op natuurlijke wijze slaap, wat betekent dat ik elk jaar zeven maanden lang in een vermoeiende hel moet leven (want een uur minder slaap) omdat wij zo nodig ons ritme geforceerd ruim anderhalf uur verschuiven. Middag is een afspraak wat betreft tijd (12:00) en middernacht is ook een afspraak (0:00). Dan is het best vreemd dat je daar een heel andere tijd aan gaat hangen. Wen er lekker aan dat je vlak voor je naar bed gaat in de zomer nog even in de schemering buiten zit die paar avonden in plaats van in het volle licht. Daar moet je niet de hele natuur voor gaan ontwrichten.

Deze tirade is niet persoonlijk bedoeld hoor, maar een permanente zomertijd gaat in Nederland echt niet goedkomen. Ik moet er niet aan denken zeg…

2 likes

Om de discussie met wat feiten te ondersteunen, is het wellicht een idee te kijken naar Zondag met Lubach van vanavond. Het zou zomaar tot bijstelling van meningen kunnen gaan leiden…

3 likes

Heb je ooit van avondmensen gehoord? :sweat_smile:

1 like

Ja, ben bekend met dat fenomeen :disappointed_relieved::sweat_smile:
Maar in de zomertijd ben ik spontaan een nachtmens.

1 like

Hmm.

Ik heb daar nog een rondje over gegoogled, en je hebt gelijk. Er zijn aanwijzingen dat permanente wintertijd voor betere slaap zorgt, en da’s wel zeker een punt.

Dus met pijn in het hart, en hoe graag ik lange avonden geniet, ik kon wel eens tegen mezelf in bescherming moeten worden genomen.

Hmpf.

4 likes

We moeten alleen wel met z’n allen vitamine D gaan slikken want we hebben de hele zomer een uur minder zon per dag. :thinking:
Overigens ben ik enigszins vrij in het bepalen van m’n werktijden, dus ik zou gewoon m’n eigen zomertijd kunnen creëren. :sunglasses:

Dat moeten we sowieso eigenlijk al. :smile:

1 like

Inderdaad, heel veel mensen zitten al te laag, en dat zal er dus niet beter op worden. :roll_eyes:

1 like

De oermensen hadden er al last van. :tumbler_glass::wink:

Van mij mag de boel afgeschaft worden en alles definitief op wintertijd gezet worden… gaan we voor zonertijd kiezen vind ik dat minder slim maar zelfs dat is beter dan de klok elke keer verzetten

Weken last van, elke keer weer.

Dus weg ermee en 1tijd voor altijd…

Tot 2021 blijft het zoals het nu is iig :see_no_evil:

Wintertijd, dit zit nl het dichtst bij de echte tijd.

Gelukkig maar :slight_smile:

2 likes