Rectificatie - SKX007 e.a. discontinued

Althans, volgens Fratello https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-sbcm023-perpetual-calendar-diver-watch-review/

Toevallig kwam ik dit stukje tegen na het lezen van hun Blancpain event Verslag Fratello Fifty Fathoms event (zie foto’s Fratellowatches)

Vorig jaar ook al…

1 like

Op het SCWF (Seiko en Citizen forum, ca 77.000 draadjes) is er al een draadje over, met als samenvatting: “I know it pops up every other year”. en “This topic always makes me laugh. I’ll pass!”

Als Fratello dan beweert “and now truly confirmed as discontinued” dan is dat speculatief totdat ze dat toelichten en een bron noemen. Wat ze niet doen.

Veel merken (en liefhebbers) zouden het zonde vinden een classic met zo’n lange historie uit de collectie te gooien. Maar het is Seiko dus het kan zo maar gebeuren. De tijd zal het leren.

1 like

Best wel een big deal. Ik begrijp de scepsis ook wel hoor, dit ‘nieuws’ is al vaker gemeld, maar volgens mij nog niet eerder bevestigd door Seiko zelf!

1 like

Zeker!

Mag je dat ook officieel bevestigen door plaatsen van een Seiko mail of communicatie?

Niet dat ik je niet geloof, maar zou de discussie wegnemen :slight_smile:

Ik denk dat iedereen en zijn oma, peettante, achterneefje en goudvis er inmiddels wel een (gehad) heeft. Tweedehands zijn er genoeg te vinden dus voor de liefhebber geen ramp. Ik zie ze prijstechnisch ook geen ‘SARB-je’ doen hierom.

2 likes

Het werd tijd…Waardeloze klok met slechte afwerking.

6 likes

Seiko SKX007 en SKX009 discontinued?!?
:scream::sob::scream::sob::scream::sob:

Zou ik belachelijk vinden aangezien het een Seiko klassieker is die al vele generaties mee gaat. @Fratello is er bekend of er een nieuw model komt?

Haha begrijpelijk

Internationale fora ook geruchten hierover

Stijgen de prijzen op de tweedehands markt al tot ongekende hoogtes?

Zo… zomervakantie 2019 is binnen.
Bedankt voor de info “broer” @Fratello :+1:

16 likes

Misschien dat ze nu eindelijk de look eens aanpakken, net als bij de submariner… keramische bezel, een nog betere lume en een mooie band dr op…

3 likes

En saffierglas en een NH35.

(En waarschijnlijk een prijskaartje van €500) :joy:

2 likes

Ik denk dat de prijs op korte termijn best zal stijgen vanwege het schrikeffect. Maar ik denk niet dat de SKX007 een gewild collector’s item gaat worden. Daarvoor zijn er inderdaad veel teveel van gemaakt.

Jaja, en de 007J heeft een iets betere afwerking, “maar alleen kenners zien dat”, Jomashop is wel/niet legit, bij Eglobal betaal je echt geen invoerkosten, de kostprijs van een Sub is 200 euro… etc etc, ook dit verhaal is één van de terugkerende ‘draadjesklassiekers’ :wink:

Maar bevestiging van Seiko? Ja, dat zou nieuw zijn. Ik ben benieuwd of ik dit dan ook weer terug ga lezen op Facebook en WUS.

2 likes

Is Facebook een betrouwbare bron dan? :grimacing:

3 likes

Nog nooit van de Turtle gehoord?

Bunch of enablers! :frowning:

Weet iemand hoe het zit met invoerskosten bij creationwatches in 2018?
Een J model 009 voor 163 euro lijkt me echt te mooi om waar te zijn
En kies ik dan het best voor registered airmail of DHL? (sorry om dit topic te kapen) :joy:

Even nadenken. Jij bent 12, je moeder is 26, je oma is 39 je… Nee, dan kom ik nog niet op vele generaties bij een horloge dat in 1996 is geïntroduceerd :wink:

7 likes