Verslag Fratello Fifty Fathoms event (zie foto’s Fratellowatches)

Gisteravond aanwezig mogen zijn op een zeer geslaagd Fratellowatches event in Amsterdam. Kleinschalig, maar met de juiste mix van schitterende horloges, een gevarieerde groep liefhebbers en de goede verzorging in de Tourbillon Boutique de ultieme omgeving om een ‘deep dive’ te maken in de fameuze Fifty Fathoms series van Blancpain.

Iconische horloges uit het verleden (in 1953 voor de duikers van de Franse Marine uitgebracht) die ook in een modern jasje uitstekend tot hun recht komen en waarbij niets wordt afgedaan aan de heroische heritage.

Na een korte introductie van Robert-Jan Broer van Fratellowatches.com werden we meegenomen in het verhaal achter de Fifthy Fathoms door de Franse brand manger van Blancpain. Hij eindigde met de mededeling dat ze alle Baselworld Novelties hadden meegenomen naar Amsterdam.

Hoogste tijd dus om eens te kijken hoe deze op de pols stonden. Ik kan jullie vertellen, dat viel niet tegen. De Fifthy Fathoms serie biedt voor ieder wat wils. Zowel in formaat (40, 43 en 45mm) als in uitstraling. Mijn favoriet van de avond was de 45mm uitvoering op rubber/sailcloth band.

En, zoals het een Fratellowatches liefhebbers event betaamt, was het natuurlijk ook zaak om het horloge van je buurman eens aan een nadere blik te onderwerpen. Ook hier kwamen juweeltjes te voorschijn en uiteraard ook de verhalen achter deze horloges en de collectie waren om van te smullen. De volgende twee Speedmasters wil ik jullie in ieder geval niet onthouden.

De Speedmaster met de zilver dial uit 1994 en een stunning exemplaar uit 1969.

Kortom, het was een fantastische avond. Dus als je de mogelijkheid hebt om een dergelijk event van Fratellowatches bij te wonen (binnenkort Seiko en Oris events), absoluut doen!

Een verslag van deze avond zal ongetwijfeld snel op de Fratello website te zien zijn. Wilde dit jullie niet onthouden. Dank voor het lezen (of plaatjes kijken).

32 likes

Ik heb 'n hele sloot 50th’s over de app gezien.
Mooi hoor, maar alleen de 40mm voor mij.

En dat is dan ook gelijk grailmateriaal.

3 likes

Geen Ceramic’s? Had ik wel eens wat wrist shots van willen zien.

1 like

Cool!

Dank voor je leuke verslag en de leuke foto’s!

2 likes

Gaaf!

1 like

Ik ben jaloers op al dat moois.
Dat is een ontmoeting die ik ook graag had bijgewoond, deze duikers kunnen me zeker bekoren, liefst in de basis versie.

2 likes

Mooi hoor! Dank voor je verslag!

2 likes

Een grail watch van me die er zeer zeker ook een keer gaat komen :wink:

Dank voor je mooie verslag en dito foto’s!

2 likes

Leuk event, en wat is die Fifthy Fathom toch een beauty :ok_hand:

2 likes

Mooi verslag. En wat een prachtige horloges zeg. Ik zit zelf te denken eens een mooie Blancpain aan te schaffen.

2 likes

Bedankt voor het leuke verslag. Prachtig horloge, zo’n Blancpain :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Yuck, die ‘open heart’ is net een Orient. De rest is dan weer wel meer dan prachtig. Lijkt me leuk om zoiets bij te wonen :+1:

3 likes

Deze in 40mm svp

6 likes

Die was verbazingwekkend mooi, al was het alleen al ondat ik van het bestaan van dit horloge geeneens af wist!

Was er ook! Supermooi, oplage van 250 stuks!

1 like

Het was een hele leuke en geanimeerde avond, eindelijk @Cricket33 ontmoet al wisten we dat toen nog niet!
Ik heb wat weinig gefotografeerd maar gezien het feit dat er vanuit Fratello heel wat plaatjes werden geschoten zal dat geen probleem zijn :grinning:.

4 likes

Hierbij de link naar het officiele verslag met foto’s door Fratellowatches.

https://www.fratellowatches.com/photo-report-blancpain-fifty-fathoms/

1 like