Rolex AD verhaal

Ik heb bij mijn rolex eerst voor 2e hands gekeken, uiteindelijk geen goed gevoel bij. Liever 10% extra voor nieuw, dealer en factuur met je eigen naam.

Maar mijn directe omgeving stond er wel echt op dat ik hem nieuw kocht, onder het mom van " als je het dan zo graag wil en zoveel geld aan uitgeeft doe dan maar nieuw", eigelijk geen moment spijt van gehad.

En hoeveel de dealer er op pakt , maakt mij eigelijk niet uit

Wut ?
Als je een groothandel hebt is 8% mooi. Maar een detailhandel ( wat een grijze handelaar is ) is 8% (te)weinig om op voort te bestaan.

Voor de rest vind ik het maar een wauweldraadje dus hou ik me lekker afzijdig :slight_smile:
Heel simpel. Als jij Rolexen kan kopen alsof het pakjes boter zijn. Dan koop jij gewoon je Rolex ( of wat dan ook ) bij S&C. Niet omdat die leuke vrouw die daar werkt nou zoveel van horloges af weet. Maar omdat je een fijn bakje koffie krijgt en ze een keer lief naar je knipoogt.

Zit je op je centen te letten of hou je niet zo van knipogende vrouwen. Dan koop je gewoon een klok via het internet/grijze dealers of wat dan ook.

Denk ook dat het een heel ander type klant is wat bij een S&C wat koopt of een klant die bij een grijze handelaar koopt. Motieven zullen anders zijn. Beleving wellicht ook.

Het is mooi dat beide alternatieven bestaan. Kunnen mensen zelf kiezen waar ze hun product halen.

3 likes

En laten we het vooral niet hebben over de optiekbranche en marges. :expressionless:

Elf.

1 like

Grijs kan je net zo goed nieuw kopen. Maar veel modellen kan je voor een grjjze prijs ook wel bij een AD krijgen. Ik verwacht dat modellen zoals de seadweller 4000, milgauss en hulk goed ondergandelbaar zijn. Zelfde geldt voor iets met edelmetaal.

Alleen verkoopt de AD geen 2de hands of jong gebruikte horloges en dan ben je bij de grijze dealer aan het goede adres. Tevens kan je inruilen waar een AD ook niet aan begint.

Niet? Waar zou je het over willen hebben dan?

Zijn er mensen die dit vanuit persoonlijke ervaring kunnen bevestigen?

Niet bevestigen maar zeker mogelijk…

Hulk meen ik dat die bij de meeste ad’s niet onderhandelbaar is.

Toevallig ken ik iemand die hem bij een AD voor dezelfde prijs gekocht heeft die grijze handelaren hanteren.

Dat zou zomaar goed kunnen,
de prijzen van de grijzen (:wink:) zijn ook niet meer wat ze geweest zijn tegenwoordig.

Qua Kortingspercentage op list bedoel ik dan.

1 like

Dit geval is wel al meer dan 2 jaar geleden. Toen gold dit ook al. Je moet wel een beetje kunnen onderhandelen. Kan je dat niet, dan gewoob grijs kopen.