RUF Watches

Kreeg gisteren een linkje doorgestuurd. Kent iemand dit merk? “RUF Watches” …

RUF’ is an abbreviation of Reuss Uhren Fabrik. RUF Watches has been pushing the rugged aesthetic since 1999, when it was founded in Lucerne, Switzerland. In 2008, the brand made this look its signature style, with an emphasis on robust sports watches at accessible prices. Since then, the brand, has combined Swiss-Made quality with sporty design.

RUF watches are crafted from the finest raw materials and assembled with scrupulous attention to detail. Every component is designed, developed and produced in Switzerland to the most exacting standards.

(bron: rufwatches.com)

Maar ûh, ze maken 't niet zelf …

All of RUF timepieces are manufactured by Chrono AG in Solothurn Switzerland.

… het is een soort plakmerk. :wink:

(schermprint: rufwatches.com)

Ik vind wel dat dit horloge, de RUF500 Diver Automatic Blue/STL, er lollig uit ziet. Eigenlijk best wel mijn smaak hoewel 44mm op de pols een tikje overdreven zou kunnen zijn. ETA 2824 als aandrijver, moet goed zijn. 595 eurootjes, kan lager maar het klinkt niet raar. Keramisch inlegje en een HEV.

Ik vind het wel een geslaagd klokkie. Of is het een cheap Rolex kopieding à la Steindinges enzo? Nah, dit is eerder een mix met een Pelagos en nog iets anders. Oftewel, een klassiek gejat ontwerp. Maar dan net weer even anders. :sunglasses:

Wat vind jij?

Ps Heeft iemand al eens een RUF Watches horloge om de pols gehad?

6 likes

Ik vind dat plakmerkge-OH nogal ge-OH…
Categorie mierenn**ken.
Beetje triest eigenlijk.

2 likes

RUF als in RUF Porsche?

4 likes

Je zit in het verkeerde topic @SybrenAnne, hier moet je je ongenoegens melden.

Dit gaat het over RUF Watches. :wink:

@daffie, ik heb niks met Porsche. Vertel! Is er een link?

3 likes

https://ruf-automobile.de/en/

Maar nevermind…jouw RUF is Zwitsers…:see_no_evil:

2 likes

Veel voor weinig denk ik zo. Net als Steinhart. Vraag mezelf toch steeds vaker af waarom ik nu spaar voor een horloge van 3,5-4k. Daar heb ik ook 2-3 prachtige Orissen voor. :thinking:

6 likes

Incoming! … :rofl: :joy:

1 like

Welke?

1 like

:joy::+1:

Ziet er prima uit…zeker voor die prijs. :+1:

1 like

Ik werd al helemaal onrustig

1 like

Was een geintje! De enige incoming voor mij is mijn Sinn 857 UTC LH Testaf etc. :wink:

1 like

Ugh…plakmerk dat Sinn :laughing:

2 likes

Ohw ja, is ook zo, gezien! :ok_hand:

1 like

Maar goed, veel voor weinig ben ik het wel mee eens denk ik. Ziet er allemaal best wel verzorgd uit. Ben toch wel benieuwd of er iemand is die dit merk al eens in handen heeft gehad. Bestaat al een tijdje, toch is er weinig over te vinden.

Zit hier met de pro pilot day date in t hoofd. Zwarte dial. En dan dat vloeiende rode puntje van de verder zwarte secondewijzer over de zwarte dial.:ok_hand:
Maar ja, zo komt die Tudor er nooit natuurlijk…

1 like

Kan hem zo snel niet vinden, welke bedoel je?

Misschien beter als je dan even uitlogt en pas weer terugkomt als de Tudor er is. Tot die tijd geen verleidingen van HF… :wink:

1 like

Nee, ik heb het natuurlijk over Oris en verkloot zo je RUF topic. Excuus! :tired_face:

1 like

Man man, … ik die hele site doorspitten op zoek naar een zwarte secondenwijzer met een rood vloeiend puntje op een zwarte dieal. Niet te vinden gewoon! :rofl:

Sorry! :see_no_evil:

1 like

Jij houdt nog centjes over voor een RUF na de verkoop van je Pelagos!

1 like