SARB's, SARX en SARY's etc - Mening

Ik merk de laatste tijd dat de Sarb modellen dichter en dichter bij de prijsklasse van de SARX komen.
Dit voornamelijk omdat ze discontinued zijn.

Ik hoor nog steeds langs alle kanten dat de SARB 1 van de beste (relatief) goedkope dressers zijn.

Met prijzen die richting de €500 euro gaan krijgt de sarb natuurlijk wel meer concurrentie.

Ik ga binnenkort een seiko dresser kopen rond deze prijscategorie; maar ik ben er zelf niet uit welke dit gaat worden.

Zelf ben ik aan het overwegen om wat meer uit te geven aan een SARX033/055, maar is deze dan ook zoveel beter afgewerkt?
De SARY gebruikt nog steeds de NH35, is de 6R15 het verschil in prijs waard?

Bedankt!

5 likes

Ik vind van wel. De 6R15 is het extra geld niet waard, maar de SARX is wel een andere klasse dan de SARB.

1 like

Zekers.

1 like

Diameter van de Sarx, y is groter dan de Sarb 035,33 dus daar moet je wel van houden. Van wat ik gelezen heb is de afwerking wel beter dan van de Sarb serie.

dan zou ik eerder voor de sdgm003 gaan denk ik maar die sarx is ook erg gaaf…

4 likes

De SARB033/035 is in nieuwstaat niet meer waard dan €325.

Beste kwaliteit voor het geld etc. komt allemaal uit de periode dat ze voor €250-275 nieuw te verkrijgen waren. Ik heb hier wel eens een topic aan gewijd, waarbij ik de SDGM003 uitgebreid besprak en hier en daar een uitstapje maakte naar hoe de SARB033 het op dat vlak deed. Conclusie: bij een SARB033 voor €300 biedt de SDGM003 voor €600 dubbel zoveel afwerking. Met de prijsstijgingen van de SARBs keldert de prijs/kwaliteit-verhouding logischerwijs.

Het enige nadeel aan de SDGM003 is eigenlijk het uurwerk, dat hetzelfde is als in de SARBs. Maar verder is de SDGM-serie een klasse apart, vooral de band.

4 likes

Ik onderschrijf driewerf het betoog van @HanDavinci en @mafkees

Heb je de middelen voor een sarx033/35? Doen! Afwerking, band, wijzers, diashield…No brainer.

2 likes

trouwens die Sarx033 zou sowieso al een no-go zijn ivm die wijzers…:scream:

4 likes

Dan zijn de “scherpe” Dauphine SDGM wijzers zo veel mooier.
Die van de SARX035 hebben een lichte curve.

Ik had het wel geweten, staat ook niet voor niets op de wishlist.

4 likes

De SDGM003 is sowieso nergens meer te vinden, tenzij het tweedehands wordt aangeboden. Dan wordt er ook uiteraard meer voor gevraagd dan de oorspronkelijke prijs. Het verschil, ook tweede hands, blijft hetzelfde dus, als je het uberhaubt al kunt vinden

1 like

SAR B X Y ect.

Ik zou het nooooooit kopen.
Saaie hokken.

1 like

Gaat ie, Drex? :tumbler_glass:

1 like

Ik meen dit serieus.

En dat bier komt straks misschien nog wel

3 likes

:joy:

Dat valt te bezien. De mijne kostte €575,00 nieuw eind september 2018, via een grote grijze handelaar op Ebay.

Voor jou misschien wel. Ik vind dat juist mooi. De kunst van het weglaten. Een heel simpel horloge is heel moeilijk te maken wat ontwerp betreft. Het is snel uit evenwicht. Een chronometer met tijd bezel etc lijdt meer af. En komt met een minder goed ontwerp weg.

3 likes

De 001 heeft hij nog. De 003 is nieuw een zeldzaamheid.

T.z.t. stonden ze er tegelijk op. Ik weet niet hoe vaak de 003 doorgaans te vinden is. Misschien had ik geluk.

Bij Solojapan halen