Seiko 62MAS reissue --> SBDX019!

Gerucht gelezen over een mogelijke reissue van de Seiko 62MAS, het legendarische eerste professionele duikershorloge van dit Japanse merk.

Zou tijdens BaselWorld geshowd moeten worden…?
Volgens dit gerucht zou er mogelijk een 8L35-uurwerk in komen. Dus waarschijnlijk wordt ie wel een tikkie duurder dan de Turtle reissue.

Wat mij betreft, mits nog een beetje reëel geprijsd, wel heel interessant, als dit echt waar zou zijn!

Ik weet dat sommige mensen direct in een soort allergische reactie schieten, als het gaat om reissues. Maar ik moet dan altijd even denken aan een model als de Speedmaster, van Omega. Dat is natuurlijk ook gewoon een reissue; alleen zijn ze nooit gestopt met produceren!:wink: Een veel slimmere strategie, natuurlijk. En een die Seiko eigenlijk ook zelf al in zekere mate heeft toegepast met de SKX-serie, die inmiddels ook alweer 21 jaar non-stop in productie is.

Anyway, ik heb geen enkel probleem met reissues en retro vormgegeven horloges. Ben er zelfs gek op en zou het ook te gek vinden als deze er echt kwam!:heart_eyes::+1: Afwachten maar… Of weet iemand hier meer?

10 likes

Allergische reacties komen van “hommages” van de niet originele merken die puur meeliften op de herkenbaarheid van het origineel, re-issues door de originele merken zelf zijn gaaf als ze up-to-date materialen gebruiken :slight_smile:

Las toevallig van de week deze threat over een hommage van de Seiko 62MAS: http://forums.watchuseek.com/forum.php#/topics/3637738?page=1&_k=ul239q

Die zal flink balen wanneer Seiko zelf een re-issue gaat uitbrengen :grimacing:

Ik vind dat ook absoluut een plus. Het uiterlijk van het oorspronkelijke model met de moderne features en gebruikersgemak.

Maar ik lees hier toch wel reacties als ‘weer een hommage’ of ‘lekker makkelijk’.

Ja, als je net je ‘eigen’ reissue wilde gaan introduceren, word je hier niet blij van denk ik…:unamused::slight_smile:

Ja hoor! Kom maar door. Ziet er goed uit.

Zou wel een mooie zet van Seiko zijn. Maar met de huidige koers verwacht ik minimaal een PADI variant. Een standaard uitvoering met heel groot het Prospex logo op plaat en kroon. En waarschijnljik nog een Thaise en Duitse variant in Groen en baby blauw.

Maar verder ben ik wel benieuwd :wink:

3 likes

Nieuwe info…SBDX019

13 likes

Oeioeioeioeioei… Zal ook wel wat kosten, vrees ik.

:heart_eyes:

Ik ga dit wel even volgen!

Goed, niet meer slechts een gerucht, dus.:slight_smile:
Cool!

1 like

Ziet er goed uit! Benieuwd naar de prijs…

Mijn Japans is wat roestig maar dit staat in de eerste foto:
Historical Collection
1st domestic diver’s watch
Re-issue design
Mechanical

Dit is een instant-buy…

Ik zag de 62Mas hommage ook al, en dacht toen als Seiko deze gaat doen dan is ie van mij.

Ik ga deze even volgen!

Groeten,

Noel.

Jammer dat ie niet SBDX062 als typenummer heeft :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar het is zeker een interessant horloge zo te zien!

1 like

Weer een mooie re-issue van Seiko, Ben vooral benieuwd naar de afmeting?? En dan maar weer afwachten de eerste hier aangeboden worden :grinning:

1 like

Oh wat gaaf! Ook ik ga dit volgen.

Hier ga ik budget voor vrijmaken.

Oeh, lekker. Zal wel een dure grap worden, vrees ik.

1 like

Erg mooi maar ik vrees dat ze deze ook xxl gaan maken ipv trouw te blijven aan de originele afmetingen

Ik las ergens 39,6mm dacht ik. Als ik naar de kroon-kast verhouding kijk dan zou dit best wel eens kunnen kloppen.

2 likes

Zal wel het dichtst bij het origineel zijn dan?? Maar 41mm leek mij een mooie maat. We gaan het zien…