Seiko Only Deel III

15 likes

Mooi gedaan zijn dat 62MAS wijzers van Yobokies of seikoparts.wordpress. En een omgebouwde 6R of 4R36 gepakt.

1 like

Wat is een LE ?
Limited edition neem ik aan.
Wat is er speciaal aan deze ?

1 like

14 likes

Deze is gebaseerd op de zwarte Sumo Limited Edition (inderdaad), de SBDC027. Die is er alleen in het zwart, vind ik geweldig, maar beetje prijzig aan het worden tweedehands (voor mijn bescheiden budget/psychologische grens voor wat ik aan een horloge wil uitgeven).
In het blauw is er nooit een Sumo LE gemaakt, dus deze variant met een Stargate wijzerplaat, is een knipoog naar de echte, en ik heb zo eentje nog niet eerder voorbij zien komen.

Ik had al eerder een andere Sumo op eenzelfde soort manier omgebouwd:

5 likes

Seikoparts-wijzers, die ik eerst in een Stargate 2 heb laten zetten. Seiko Stargate projectje.

En nu dus - wel met een omweg - met een complete uurwerkwissel in de Sumo gezet. Wat me steeds weerhield was twijfel over de kleur van de insert van de Sumo, maar nu dus toch uiteindelijk maar geprobeerd, en pakt goed uit.

1 like

Oh ja, en een upmarket Stargate als collatoral damage. Moet wel een nieuw glaasje in.

6 likes

Batman Sumo

11 likes

Leuk om te zien dat er ook mensen zijn die Sumo’s modden.

Ik heb ook een leuke wijzerplaat onderweg en die komt ook in een Sumo. Maar eerst maar eens afwachten of het wat wordt. Als ik zo ver ben zal ik ook plaatjes laten zien.

2 likes

Ik volg @Watch2Morrow, wat een heerlijke band is dit! :ok_hand:

Taps van 20 naar 16 mm past perfect bij het formaat van de Sarb :kissing_heart:

Ook die blikken sluiting met z’n 7(!) microgaatjes is naar mijn mening een zegen.

14 likes

Ziet er goed uit, heb je dan ook foto van de sluiting. Pols even een halve slag draaien :grin:

Normaal doe ik geen @RLC tjes maar vooruit op speciaal verzoek :wink:

7 likes

Dat seiko dat zelf niet kon bedenken.

1 like

12 likes

11 likes

Nog een dagje de Seiko 6217-8001 (aka 62MAS) uit juni 1966😎

19 likes

Grappige is, 5 tal jaar geleden zou ik deze links laten liggen, een overgare duiker.
Nu apprecieer ik die meer als historisch materiaal.

De invloed van Seiko hun herlanceringen

Fijne 3e Paasdag :wink: :hatching_chick: :rabbit:

14 likes

Ik ben er over aan het denken om m’n collectie wat in te krimpen, ook m’n Seiko’s. Dit heb ik nu:

De 7548 en een 007 blijven iig.

Zijn er mensen die ook een 013 hebben en die een plaats vinden hebben naast de 007?

Zijn er mensen die een 009 hebben en die een plaats vinden hebben naast de 007? (Ik heb ook een Tudor GMT)

De SRP777 en 007 is een beetje appels en peren, maar ik neig naar 007 vaak merk ik. Dus de 777 er ook maar uit?!

srp777 en de 009 er uit en een Padi turtle halen :smile: Zou ook een van je 007’s weg doen, twee stuks is een beetje dubbel op. Een 011 ligt niet voor het oprapen en is een leuke kleurijke aanvulling en zou ik niet weg doen.