De Seiko Sumo Limited Edition SBDC027 staat al een tijdje op m’n verlanglijst, hoewel de kans dat ik 1.000 euro plus voor een horloge ga uitgeven niet heel groot is.
De wijzerplaat had ik een tijdje geleden wel al gevonden, maar die verdween in een Turtle nog voordat ik ‘n gewone Sumo had aangeschaft. Ook niet verkeerd!
Die Sumo kwam dus wel, wat later, maar ik zat er toch tegenaan te hikken ze (weer) weg te brengen om wijzers en wijzerplaat om te wisselen.
Vandaag bedacht ik dat het misschien ook mogelijk moest zijn om alles met uurwerk en al om te gooien, iets dat ik misschien zelf nog wel zou kunnen, qua #nextlevel.
Uitgezocht: ja, moest inderdaad gewoon om te ruilen zijn.
De hele middag moed verzameld en net aan de slag gegaan. En zowaar: het is gelukt!
Ik heb er lang tegenaan gehikt, maar vandaag weer alle moed verzameld, en de Blumo-versie van deze gemaakt. Zelfde principe: uurwerkwissel. Ik ben blij!
Plus twijfel. Ik heb nog een ceramic insert die er goed bij zou passen, en de serie meer kloppend. Maar deze gewone zwarte Sumo insert werkt ook wel goed.