Seiko SKX only (Deel 1)

Dank u!

Volgens de site ook de gewone:

https://www.monsterwatches.nl/product/solid-oyster/

1 like

:roll_eyes:

Ik heb die van mij denk ik minder lang dan een jaar. Ik zou Rob even vragen voor de zekerheid.

EDIT: in april gekocht dit jaar en het was de 3D Oyster

3 likes

Ja, gebruik de contact knop op zijn website. Oh wacht…

1 like

Net gedaan.

Bedankt voor de hulp tot zover :+1:.

Edit: Na het lezen van wat ervaringen met de communicatie van Monsterwatches en een recente post van @HansT die de bevinding van @RLC bevestigt, heb ik 'm maar besteld. Mooi forum is dit toch :slight_smile:.

2 likes

Net uitgepakt…

20181207_204840

10 likes

Hij is binnen:

Allereerst een dikke plus voor Monsterwatches, vrijdagavond na 21:00 besteld en vandaag in huis. Perfect geregeld :+1:.

Maar toen… Na ontvangst de band snel uitgepakt en de eerste indruk is prima. De stickers heb ik er bewust op laten zitten. In geval van uitschieten met de springbar tool tijdens de installatie leek me dat wel zo prettig. Helaas begon toen het geklooi. De springbars vallen scheef in de lugs, pas na wat strategisch, grof geweld zaten de springbars goed op hun plek (zij het met wat voorspanning). Ik had al gelezen dat de toleranties op de SKX ruim zijn, dus soit, kan gebeuren. Vervolgens de band op maat maken. Aan beide kanten twee schakels eraf: één kant is geen probleem, aan de andere kant is één van die kl*te schroefjes dolgedraaid. Ok, drie schakels eraf, één terug zetten. Ook niet het einde van de wereld. Schroefjes boerenvast (=als de bout niet breekt, draai je niet hard genoeg) gedraaid, sluiting erop gezet, horloge op de pols en… huh? Een paar duidelijke slijtage plekken waar de sluiting op de band aansluit. Gloeiende… :face_with_symbols_over_mouth:. In een vlaag van verstandsverbijstering een schuursponsje uit de keukenlade gegrist en binnen 20 seconden lichtjes poetsen (en tot mijn eigen stomme verbazing) een niet van nieuw te onderscheiden geborsteld oppervlak.

afbeelding

Lang verhaal kort: niet helemaal wat ik ervan verwachtte na alle positieve reviews, maar na wat hobbyen toch redelijk tevreden.

8 likes

Cool :sunglasses: gelukkig!!

1 like

Na een tijdje een Oriënt Ray gehad te hebben, die spoorloos verdwenen is, ( verloren, gestolen, ik weet het niet ) ben ik een tijd “automaatloos” geweest.
De Ray liep voor en ik was er niet zo zeker van of ik nog een automaat wilde.
Heb die periode overbrugd met een ana-digi solar en atomic G-shock, dat ding was feilloos maar daardoor ook een beetje saai…
Ben nu sinds de zomer terug aan het uitkijken geweest naar een duiker.
Heb Seiko duikers altijd al cool gevonden, maar de prijs hield me wat tegen. Althans de winkelprijs in België, 340€ voor een SKX!
Als alternatief had ik bijna een Citizen BN0150 gekocht, loopt natuurlijk erg precies, want Quartz, en onderhoudsvrij door de Eco-Drive.
Op zich een leuke horloge, maar het mist een beetje de klassieke looks.
Heb een maand geleden na het passen bij een Antwerpse juwelier ( wat indruk maakte, de SKX komt niet helemaal tot zijn recht op veel foto’s) dan toch de knoop doorgehakt en een SKX007 K1 besteld bij DutyFreeIsland.
Na wat gehakketak met de douane en de verkoper kreeg ik eindelijk mijn SKX in de bus. Deze is direct van de rubber band gegaan en op een olijfgroene NATO gezet. Qua nauwkeurigheid valt mijn exemplaar erg goed mee.
De eerste week liep hij -12 spd, maar droeg hem toen 24/24.
Als ik de SKX ‘s nachts afdoe en “face up” op mijn nachtkastje leg, loopt hij +1,4spd, waar ik best mee kan leven.
Hopelijk blijft het een hele tijd zo.
Ben er heel blij mee, het is een schitterend horloge met veel karakter. Stoer en sjiek tegelijk.

7 likes

9 likes

Prachtig Guido!
Veel plezier met dit icoon!

1 like

Iedere 8e dag een nachtje omhouden :ok_hand::sunglasses:

@HanDavinci SKX mod voor mijn zoon gebouwd.


10 likes

SKX beater for life:

16 likes

Is die fraaie SKX hier boven een mod of zo in de winkel verkrijgbaar.
(Sorry, Seiko NOOB alert :wink: )

1 like

Dat is een hele geslaagde mod @MotoSkooly kan je er alles over vertellen

1 like

Ik heb niet zo heel veel met Seiko, maar deze vind ik fraai!

1 like

Jazeker, deze heeft de wijzerplaat en wijzers van de Blumo. Verder is het Hardlex vervangen voor saffier met blauwe AR coating en hij heeft een ceramische bezel. Prachtige beater :+1:

1 like

Volgens mij is dit het juiste topic om dit eens te vragen… Waar vinden jullie je Seiko wijzerplaten voor jullie mods? Is er een website waar het een beetje overzichtelijk bij elkaar staat of is het gewoon zoeken op ebay? De volgende stap voor mijn SKX007 is denk ik een wijzerplaat of wijzers.

6 likes