Show hier je horloges met LCD en LED display

Vind die vintage digital quartz horloges erg gaaf!
Bij mij incoming:


Vond deze wel wat…weer eens wat anders dan seiko,citizen of casio…maar daar ben ik zeker ook nog naar aan het kijken.

3 likes

EBay, marktplaats, paar adressen in de UK.

1 like

Mooie. Oriënt had erg aparte ontwerpen toen ze nog met Seiko aan het concurreren waren. Ricoh heeft soms ook leuk obscuur spul trouwens.

1 like

Thnx🖒

Ricoh?..nl ofzo…kom nog maar net kijken he😊

2 likes

Oriënt lijkt me zeker een merk om op te focussen - die andere Japanners hebben vaak al een (on) aardige prijsontwikkeling gaande :wink:

1 like

Spoeling wordt wel dun trouwens, ik zie niet zo vaak meer leuk spul. Of heel duur.

4 likes

Ricoh heeft mooie horloges/lcd’s gemaakt!

2 likes

Aha…tis een merk…:blush:

Die zijn ook😍… de eeste foto is toch ook de aller…aller eerste Orient lcd?

Bij de vintage lcd is ook vaak alleen 12 uurs instelling toch? Die Orient heeft alleen 12 uur instelling en een PM tekentje?

Die bovenste is inderdaad de eerste LCD van Oriënt en nee, geen moderne am of pm tekens, 12 uurs tijd en een knipperende : , daar moet je het mee doen.

3 likes

Lekker hoor…stenen tijdperk​:joy::joy::joy:

1 like

Wat vinden we hier van?

5 likes

Advertentiesite?

Ik heb hem te koop zien staan, vraag me af welk uurwerk/module hier in zit. Voor alle duidelijkheid, geen horloge van mij

4 likes

Mooie vondst. Display oogt behoorlijk Japans vind ik, maar de kastvorm is wel weer heel scherp (Europees :innocent:) en bijzonder naar mijn mening. Wat doet de ster?

Dacht dat je hem al had, sorry. Vond nog wat over het ‘Swiss assembled’ uurwerk, dit: http://www.hknebel.org/Uhren/html/lcd.html

Dat weet ik toevallig (heeft mijn Omega ook), dan loopt de chronograaf op de achtergrond door.

1 like