Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Thanks. Ik heb die met zilveren dial onderweg maar dat duurt al langer als 2 weken.

Volgende keer ook weer daar bestellen of bij Meranom.

Deze gaan een paar weken mee de haven in. Hangen aan m’n jas en mogen wat extra patina op doen :sweat_smile:
De ene is van messing en heeft al eerder de bekende zoutzuur behandeling gehad de ander is een stalen die ik doormiddel van verwarmen al flink op z’n donder heb gegeven. Ben benieuwd wat de buitenlucht daar mee gaat doen.

4 likes

O o toch niet iets wat begint met een R en eindigt met een X?

1 like

Vandaag feest in huize Dirk en de Russen vieren het feestje mee.

8 likes

8 likes

Weer gevonden

Ps. Ik zal straks ook even een PDF uploaden waarin de juiste info staat over de zgn Kirovskie type-1. Over het aantal fabrieken, naam en nummer fabriek en plek tijdens WW2 bestaan was misverstanden die een tijd geleden zijn rechtgezet nadat er Russen en Russische sprekenden van het WUS forum wat officiële documenten uit de archieven hebben doorgespit. Ook handig om na te gaan of Kirovskie uit fabrieksoriginele onderdelen bestaat of door uitwisseling een mix. Dat laatste is geen ramp, want dat gebeurde nu eenmaal tijdens WW2.

1 like

Nee! Was wel een overweging, maar heb iets veel mooiers en exclusievers gevonden!

3 likes

Bij deze de PDF over de Type-1 AKA Saucepan horloges.

History of the Type-1.pdf (680,8 KB)

2 likes

Nog beter: aan de binnenkant van de wielkast. Eens kijken wat dat oplevert.

6 likes


Voor de liefhebbers nu in het blauwe gedeelte!

5 likes

De binnen groef wordt waarschijnlijk ook gezandstraald. Maar of je daar iets van merkt bij draaien van de bezel, geen idee. Interessant experiment. :wink:

1 like

Het straal effect zal wel meevallen denk ik. Hij zal eerder vol komen met blubber :sweat_smile:
Het is wel een gewone stalen dus ik denk dat het wel meevalt met het effect. Die van messing mag “gewoon” buiten spelen :blush:

2 likes

Je kunt nog overwegen naar keuze op pas gesplitte wegen te rijden of zandwegen.
120 km/u Of 60 km/u.

Fijn of grof “Road blasted bezels”.

Ik zie daar wel handel in. @Dao iets voor jou?

2 likes

Haha
GiveMeYourDough’s Road Blasted Bezels.
Dat bekt best lekker :sunglasses:

5 likes

Ik begin vast met de website. Doe jij de gravel wegen? Ik pak de zandwegen wel hier in Drenthe. :blush::sunglasses:

2 likes

Haha nice.
Ik hang de Special Edition wel onder de locomotief van m’n trein. Extra grove steenslag door de ballast😁

2 likes

:beers:

1 like

@GiveMeYourDough, waar de F ben je mee bez… I like it :sunglasses:

4 likes

Haha. Spullen slopen :muscle:t3:

3 likes