Seamaster only!

2 likes

wat moeten we zien? of ligt t aan mij?

denk wel dat jij m standaard draagt en veel mee doet😂

Meer om duidelijk te maken dat ik die twee knopjes bedoel. Misschien dat iemand dit ook heeft gehad. Thanks Phyl

2 likes

Die knopjes idd al vaker gehoord dat ze vast zitten.
waar bedank je voor?

@junior heeft er ook last van gehad dacht ik?

1 like

Ja.

Man man, … ik heb echt overal last van! :joy:
Maar ûh, ja @michiw ik heb het ook gehad dat ik de sluiting niet meer open kreeg. Twee keer inmiddels. Lees hier mijn verhaal: Klik.

De oplossing is in mijn geval een nieuwe sluiting.

Zeg ûh, zit je hem nou uit te lachen? Het is echt waardeloos hoor, als je je horloge niet meer af kan doen en je wil gaan slapen … :sunglasses:

2 likes

Bedankt voor je reactie Junior. Erg lastig als dit gebeurd ja. Mooie band heb je overigens aangeschaft! Ik zal het horloge opsturen.

1 like

Ik vind t ergens redelijk frustrerend voor deze bedragen dat t zo loopt met die sluiting telkens weer

Het gaat uiteindelijk alleen om de sluiting. Dat wisselen is een klusje van een paar minuten. Ik zou als ik jou was de dealer waar je hem vandaan hebt vast bellen, probleem uitleggen en vragen of ze vast een nieuwe voor je bestellen (is gewoon garantie).

Als je nu je horloge wegbrengt ben je hem zo maar een paar weken kwijt, ook door alle Coronagedoe. Dat is ook de reden dat ik er nog even mee wacht. Bij mij werkt de sluiting nu prima, nu ik weet wat er aan de hand werkt 'ie prima als ik wat voorzichtiger ben met het indrukken van de knopjes.

Als Corona het land uit is, ga ik weer even langs bij S&C (daar komt de mijne vandaan).

Hier nog even ‘de eerste keer’ … :wink:

… en de oplossing:

Wat kost het om de sluiting te wisselen? Zelf het horloge bij watchmaster.com gekocht wat gevestigd is in Berlijn, dus ook de garantie daar, dat is het probleem.

Heb je een ingevulde garantiekaart? OMEGA heeft gewoon wereldwijde garantie alleen kom je mogelijk wel voor verzendkosten te staan.

@horloge24 (André) heb jij een tip hoe dit op te lossen onder garantie?

staat prima, maar dan wel een stalen mesh van omega (430 euro bij de AD voor de oude versie van de afbeelding hieronder)…

11 likes

Heb je foto van de sluiting? 430 valt reuze mee maar net voor dikke 400 aan rubber en NATO besteld😂

die heb ik wel, ik heb deze band namelijk op mijn watchco sm300.
gebruikt en op eBay vragen ze overigens meer voor deze band maar hij is dus nog gewoon te bestellen.
Sluiting werkt als de “seatbelt” in een vliegtuig, een erf makkelijk systeem. ik zal zo even foto’s maken en in deze response droppen.

4 likes

In principe moet elke Omega dealer en service centrum dit onder garantie verhelpen. Ze kunnen hooguit een vergoeding voor de portokosten vragen als zij het product niet verkocht / geleverd hebben.

Bij Omega op het intranet even gekeken of dit al aangegeven wordt bij de technische adviezen, nee nog niets over geplaatst. Maar een sluiting die niet betrouwbaar functioneert mag gewoon niet. Ook niet het verhaal van voorzichtig de knopjes in drukken bij het openen is niet de opzet van de sluiting > moet gewoon onder alle omstandigheden functioneren.

2 likes

Gave band. Ik ga er eens over tobben

1 like

Ook S&C wist nog van niks. Heb ik bij BMW ook al eens meegemaakt, motor liep in de soep … pas nadat de halve wereld er last van had kwam er een melding en terugroep.

Op Omegaforums staan er wel ook al meldingen over. Hier een voorbeeldje:

https://omegaforums.net/threads/seamaster-clasp-button-issue.110406/

Het is dus niet helemaal uniek.

Bij mij was het ‘drukkertje’ naast het veertje geschoten, volgens de horlogemaker bij S&C zijn de toleranties nogal klein en dat kan dus gebeuren aldus zijn waarneming. Het veersysteem werkt verder prima. Ze hebben mijn sluiting de eerste keer compleet uit elkaar gehaald en opnieuw gemonteerd. Desalniettemin heb ik het nu voor de tweede keer meegemaakt en dus gevraagd om een nieuwe sluiting.

17 likes

Zonnetje gepakt! :sunny:

21 likes

Kan iemand mij vertellen of dat uitstekende stukje in de band zit of vast aan de kast?

4 likes