Hij kreeg 2 dagen later een nieuwe Seamaster maar die van hem zat nog in de stickers
Hoi Remco, ik heb er op omegaforums over gelezen.
Kans is groot dat het een defect veertje is in de sluiting.
Welke referentie is deze?
Zo, daar zijn we weer …
Opgelost. Vanmorgen even naar Kahle (Laren NH) gereden. Dat is een Omega dealer, bij mij ‘om de hoek’. Daar kreeg ik gelijk te horen “Vervelend meneer, wij willen hem wel voor u opsturen. [Zij zijn, zo bleek mij later, geen service center. Wel een ‘retailer’.] Omdat u het horloge niet bij ons heeft gekocht moet u wel zelf de verzekerings- en verzendkosten betalen.” …ûh, oké. Opsturen? Dat gaan we niet doen.
Wat dan? Even contact opnemen met S&C, kijken of ze me daar wél willen helpen ondanks dat de vestiging waar dit horloge vandaan komt bepaald niet in de buurt is. “Tuurlijk meneer, kom maar even naar ons service centre, dan kijken we er gelijk naar.” Een uurtje en een twee kopjes koffie later stond ik weer buiten met een werkende sluiting.
Wat was er nou aan de hand?
De sluiting is een mooi stukje techniek, “Omega hanteert krappe toleranties bij de drukkertjes en het veersysteem om ervoor te zorgen dat de sluiting nooit zo maar los kan schieten” aldus de uiterst vriendelijke medewerker van S&C.
“Het drukkertje is naast het veertje terecht gekomen, waarom weten we niet precies maar daardoor is de sluiting wél ‘op slot gegaan’ zodat je het horloge niet verliest. Wij hebben nog even overwogen er een nieuwe sluiting op te zetten. Hebben we niet gedaan omdat deze ook nieuw is. Uw sluiting hebben we tot op het laatste schroefje/veertje helemaal gedemonteerd, vervolgens op onderdelen nagekeken. Alles is in orde. Het is vervolgens weer zorgvuldig in elkaar gezet en getest, zodat we er ‘zeker’ van zijn dat deze in orde is. Wij vroegen ons overigens nog af hoe u met één hand de band heeft kunnen losschroeven. Knap staaltje nachtwerk.”
Wat mij betreft een dikke pluim voor S&C en voor Jaap (@SuperC), die vanmorgen ook gelijk aanbood het voor me te willen oplossen!
Veertje was okay, ‘drukkertje’ bleek niet op zijn plaats (er nét naast) te zitten. Dat van 't veertje heb ik ook gelezen, maar dat waren vooral sluitingen van de vorige generatie. Omega hanteert al best wel lang dit veersysteem. Bij mij was 't nu gewoon een pechgevalletje. Kan gebeuren.
Uitermate netjes opgelost door S&C!
Ik ook
Dat is ie zeker! Spookt al maanden door mijn hoofd in die configuratie
Doen! Krijg je geen spijt van
Voor mij echt een regelrechte 16610 killer!
Heb alleen een tudor plexi sub en een rolex 16610 als vergelijkingsmateriaal maar deze doet me meer dan de subs die ik (om) heb gehad!
Nog steeds in bezit? Een blijvertje dus!
5 maanden in bezit. Blijft lekker zitten waar ie zit.
Nice! Samen met de Sub nog?
Yep samen met de sub. Thats all en een G Shock