Omega Only (Deel 2)

Weet hier iemand van deze het modelnummer en hoeveel mm deze is? Ik vind hem stiekem heel erg gaaf.

6 likes

Dat is een Seamaster Cosmic 2000, referentie 166.136, caliber 1022, 38mm

1 like

Bedankt :+1:t2:
Dan ga ik maar eens opzoeken wat deze ongeveer moeten kosten. 38mm is nog net te doen.

Edit: Net gekeken maar dan krijg ik een ander model te zien. Kast is op de lugs half rond. Ik vind dat hoekige van deze juist zo mooi. En dan de geborstelde kast.

Edit 2: Deze lijkt er op ST 166.0195 maar is het net niet.

1902553_01_small

4 likes

Je hebt gelijk. Sorry, my bad. Die 166.0195 is hem volgens mij hoor

1 like

Al een tijdje lid van HF maar tot nu toe alleen lezen in Omega only. Tot vandaag! Een NA

Moet eerlijk zeggen dat ik nu niet uitsluit dat het nieuwere broertje er ook gaat komen :sunglasses:

14 likes

Mijn 5e Omega Seamaster, waarbij mijn 3e quartz.
Blijven geweldige horloges en ik blijf ze erg mooi vinden.

Voor het eerst de 22218000. Quartz met opgelegde logo. Nog nooit gehad en je ziet ze niet vaak :thinking:

10 likes

Ik ben met mijn huidige nieuwe aan de vierde bezig. Een quartz-uitvoering nog niet gehad, maar lijkt me wel fijn als grab & go. Mooie uitvoering, ziet er nog netjes uit voor de leeftijd. Veel draagplezier! :ok_hand:

Gefeliciteerd :+1:

Niet het meest fraaie uurwerk, deze 8800 van Omega, maar ik vind een ‘open achterdeksel’ wel altijd erg leuk. Alleen op een echte duiker zou je dit niet verwachten, maar goed … meeste mensen (inclusief mijzelf) duiken er helemaal niet mee.

Modedingetje dus, best leuk. :wink:

5 likes


Mooiste seamaster die er is :heart_eyes:

Soms willen foto’s niet uploaden, zijn ze dat te groot?

9 likes


Nu met ander formaat lukt het wel, van 3.6 mb naar 540 kb

8 likes

Eens!

Er zit iets een duts op de lug, zouden ze bij omega dat er nog uitkrijgen zonder te schuren?

Auw, wat zonde. :see_no_evil: … maar tja, 't ken beuren. Ik had ook zo’n butsje op de rand van mijn Sinn 857 kast. Als je het niet wist zag je er eigenlijk niks van, nieuwe eigenaar vond het ook geen probleem.

Ik denk niet dat dit heel makkelijk weg te halen is, kost je altijd ‘vlees’ tenzij ze gaan vullen en polijsten enzo. Vraag me af wat wijsheid is. Als het mij zou overkomen zou ik het zo laten denk ik. Je gaat de kosten van herstel ook niet echt terugverdienen volgens mij. Lastig.

Het blijft wel de mooiste, ook in het blauw. :sunglasses:

3 likes

Er is werkelijk niks leukers dan vlak voor het slapen gaan tot de conclusie komen dat de sluiting van je (nieuwe!) Omega 't niet meer doet en daardoor het horloge niet van de pols kan! :see_no_evil: :disappointed_relieved:

Echt met geen mogelijkheid meer open te krijgen, althans niet zonder de boel te beschadigen. Dus met één hand, het horloge strak om de pols die kleine kleuteschroefjes van de bandpinnen (aan de zijkant van de band) losdraaien. Liefst zonder zichtbare sporen achter te laten, of schoefjes te verkloten én zonder zo’n schroefje in het tapijt te laten verdwijnen. Wat een gedoe.


Op dit ‘vooraanzicht’ kun je goed zien dat de releaseknop, rechts ingedrukt is (en blijft). Geen vering, niks. Stuk!

Ze horen behoorlijk uit te steken, zoals op deze foto goed zichtbaar is …

… helaas, niet aan de andere kant kant! En ook van de pols, niet los te krijgen.

Morgen maar even bij de lokale AD naar binnen lopen. Gevalletje garantie mag ik hopen.
Ik ga pitten. :sleeping:

8 likes

Dat is bijzonder. Hij kan niet zonder je. Mooie foto’s trouwens in de gauwigheid!

4 likes

Klote, Remco.
Je bent het tweede geval waarbij ik het hoor. Denk dat je een nieuwe sluiting krijgt.

2 likes

:joy: … de liefde is geheel wederzijds. :wink:

3 likes

6 likes

Balen zeg, je zal vast snel een nieuwe sluiting krijgen :+1:

1 like