Submariner en speedmaster.. saai?

Vind hem afgrijselijk. Status, enkel status.

Als ik langsloop zie ik je meisje kijken, ik zie jou hem met je hommage vergelijken.

Status :sunglasses:

Laatst een meisje op “bezoek”, die noemde het een makelaarshorloge. Dat was wel gek.

24 likes

Speedy hoeft niet saai te zijn toch? Ideaal horloge als je van de bandenwissel bent. Kan bijna altijd en is een icoon.

Sub is idd voor paupers. Echte mannen skippen de Sub en gaan @Watch2Morrow voor een Seadweller

42 likes

Ik kreeg een melding :sunglasses:

31 likes

De beste ontwerpen zijn vaak het simpelst en daarom moeilijk te evenaren omdat het niet simpeler kan en vaak moeilijker wordt.

En als je er hier zoveel voorbij ziet komen gaat het saai aandoen. En dan komt er een frisse kleurige quartz zoals de Timex of dat ding van @Sjoerd_K waar we dan even mee weglopen. Maar de basis kan je niet overtreffen en iedereen (de meesten) grijpt daar toch weer naar terug.

12 likes

Yep, Speedmasters zijn saai… :thinking:

18 likes

Gewoon iets speciaals van maken, zodat die helemaal naar je zin is. :wink:

Daarbij ook niks mis met een submariner, alhoewel ik daar steeds minder mee heb. Vind deze oude versie nog wel steeds de mooiere variant.

7 likes

So close… bijna een topic met deze modellen waar het niet over waardebehoud gaat! :speak_no_evil:

Maar goed, ze zijn gewoon mooi.

4 likes

Dat dus met de Speedmaster​:grinning::+1:

Bijna…

Haha en saai? Ach, Beauty is in the eye of the Beholder… (Op z’n Brabants: “ge houdt ervan of nie!”)

2 likes

Ben het wel met jullie eens.

Submariner en (wil ik @Watch2Morrow gezegd hebben) de SD4K zijn degelijke horloges for every day. Zwart, niet opvallend. Kan en past altijd.

Standaard Speedmaster is niet mijn kop thee. Ik vind m echt heel saai. Zou alleen die blauw-witte wel willen hebben. De Ck2998?

2 likes

De klassieke Submariner vind ik heel tof, de moderne ook wel maar niet bijzonder spannend.
De Speedmaster vind ik ook heel tof, maar die is doorgaans iets beter op te leuken met mooie en goede banden in allerlei kleuren.
Als ik er morgen een móest kopen zou het de speedmaster zijn. :+1:

1 like

Die is niet saai… wel erg 70s voor mij met zn opgeblazen case.

Ik merk dat wanneer sommigen iets saai vinden het gewoon vaak om een heel afgewogen, kloppend ontwerp gaat. Ik houd daar wel van. Zowel de Speedmaster als de oude Submariner zijn voor mij dat soort ontwerpen.
Of ze afgezaagd zijn omdat ze erg veel voorkomen is een ander verhaal.

6 likes

Effe denken, vind ik mijn groene sub saai…nee sorry ik vind hem allesbehalve saai. Als je voor iets speciaals wil gaan adviseer ik je de Freak collectie van Ulysses Nardin te bekijken. Wellicht zit daar iets unieks tussen wat nog nooit gedaan of nagemaakt is…

1 like

Definitie van iconisch is volgens mij juist dat het representatief moet zijn.
Qua toolwatch is een sub dat, meer dan anderen. Zo ook de Speedy.
En als je iconisch als religieus wilt zien; hier op het forum is duidelijk bewijs dat beide modellen een bijna religieuze aanhang hebben.
.
.
.
.
Waaronder ik.

:joy:
.
.
.
Dus saai? Ach. Iconisch? Per definitie, zeker!

Ik vind een speedmaster echt mooi. Helaas vind ik mijn drie Tudors mooier😎

26 likes

Is dan ook een remake uit de jaren 70. Draagt best aangenaam, ook al is ie “opgeblazen”.

1 like

Mee eens en daarbij hoe vaak kom je ze in het dagelijks leven nu echt tegen. Bepaalde mensen om me heen die één van de modellen hebben, maar verder valt het reuze mee.

2 likes

Sub vind ik ook wat minder, gek, maar beetje op uitgekeken (behalve de bluesy, die blijft :ok_hand:). Speedmaster is verre van saai, iconisch, mooi verhaal, technisch goed, uitstekend afleesbaar etc.

1 like

Een fotootje, gewoon om de discussie ‘wat kleur te geven’

7 likes