Swatch 007 voor nu weer in oude staat / compleet

Na een lange zoektocht is het afgelopen week dan toch zo ver gekomen dat ik eindelijk weer alle 007 Swatches heb die ik wilde hebben uit de Vilain collectie gereleased in 2008.
Als Bond fan werd ik hier op gewezen wat uiteindelijk leidde tot de aankoop van 3 horloges, en dit markeert ook het begin van mijn horloge hobby.
Helaas werden de swatches Odd Job en Hugo Drax (de gouden en zwart witte) bij een inbraak in mijn woning gestolen en verdween de het horloge wat ik die dag droeg de Jaws na een jaar of wat in een lade.

Ergens eind 2018 werd mijn interesse voor horloge’s weer aangewakkerd en ben ik weer begonnen met het dragen van de Jaws. Eigenlijk ter test of ik weer een groot metalen horloge zou gaan dragen / prettig vond.
Dit duurde nauwelijks een dag voor ik weer op diverse sites zat om de collectie weer in oude staat te krijgen.

Niet al te lang daarna vond ik mijn gouden (compleet over de top maar daarom zo’n leuk horloge) Odd Job weer op marktplaats voor een zeer schappelijke prijs. Maar de Hugo Drax (wat altijd mijn favoriet is geweest) vond ik maar niet. Zo kwam ik dus op dit forum terecht, en uiteindelijk heeft dit forum (indirect maar toch) ook geleid tot de laatste vondst de Hugo Drax !

Afgelopen maandag opgehaald en inmiddels staan ze gebroederlijk weer naast elkaar in mijn studeerkamer (of om mijn pols).
Toevalligerwijze ben ik zo ook nog tegen wat “leukerds” uit de eerste 007 collectie van Swatch (2002) gelopen zoals u ziet op de foto het meest rechts horloge “from russia with love”.
En nog toevalliger (zoals al een keer benoemd in een ander topic) vond ik ook bij puur en louter toeval de gehele 2002 collectie in de verzamelaars 007 koffer.

Maar vandaag in de spotlight de verzameling zoals ik hem wilde hebben :


YOG102G Oddjob (Goldfinger)


YOS429G JAWS (THE SPY WHO LOVED ME)


YRS410G HUGO DRAX (MOONRAKER)

YGS423 Swatch James Bond 007 “FROM RUSSIA WITH LOVE” 1963

23 likes

Leuk om te lezen dat je de collectie weer compleet hebt.
Mooie combinatie van 2 hobby’s.

2 likes

Knap hoor. !!

2 likes

Mijn beste,

Leuk om te vernemen dat je zo enthousiast met de horloge-hobby in de weer bent!!
En het resultaat mag er zijn!!
Grandioos!! Mijn complimenten. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gaaf zeg! Erg leuk om te zien.
Stomme vraag misschien, maar wat moet zo’n set ongeveer kosten?

1 like

List waren ze niet heel erg duur :
YGS423 Swatch James Bond 007 “FROM RUSSIA WITH LOVE” 1963 in 2002 $150,–
YRS410G HUGO DRAX (MOONRAKER) in 2008 $230,–
YOS429G JAWS (THE SPY WHO LOVED ME) $180
YOG102G Oddjob (Goldfinger) $200

Maar nu is het maar net wat de gek ervoor geeft kwestie van geduld en goed zoeken dan kom je de meeste nog wel onder list tegen maar zijn dan wel gedragen nieuw ben ik de laatste 3 nog niet tegengekomen of tegen echt absurd hoge prijzen die in mijn opinie niets te maken hebben met de werkelijke waarde.

De hele set is best een prijzig geheel. Op chrono24 staat die op dit moment voor $20.000… Wel erg gaaf om die hele set te zien zeg. Ik denk ook dat je wel de leukste eruit gepikt hebt…

1 like

Welke set doelt u op, kon alleen de eerste Swatch collectie tegen voor ongeveer die prijs, de Vilain collectie kom ik niet tegen daar.

Gaaf verhaal, ondanks de inbraak, en leuke set om zo bij elkaar te zien! Quartz heeft weinig aandacht bij mij, en deze serie kende ik nog niet, dus dank voor de educatie :ok_hand:

1 like

Je hebt gelijk, dat is de gewone set. Excuses.

Leuk om te lezen.