Tag Heuer lanceert de Autavia Isograph

5 likes

Yep, en dit vind ik dan wel weer een leuke rommelstijl…:wink: Overigens als ik ‘vintage autavia’ google, komen de cijfers als markers niet voor, maar wellicht gezien het doel en tijdperk waarnaar deze verwijst is dat juist nodig. Ik vind het altijd zo nutteloos.

5 likes

Voel niks bij deze nieuwe TH. Voor mij is dit het echt niet. Autavia chronograaf is wel echt vet mooi! Maar kan me best voorstellen dat liefhebbers hier warm voor lopen. Smaken verschillen gelukkig anders liepen we allemaal met hetzelfde en bleef er weinig hobby te beleven.

4 likes

Dat niet alleen.

AUTAVIA op een diver :roll_eyes:

2 likes

Ik vind de kroon te groot.

Was het dat maar, dan sloeg het nog ergens op maar helaas 100m WR🙄

3 likes

heel mooi op dat reservewiel na, wat een joekel…

100m? Hoeveel heb je nodig???

Ik zwem met mijn Apple Watch… en die heeft maar 50m!

Maar ik vind deze TH heel gaaf… gaat er definitief komen!!

Ik heb hem (toevallig?) vandaag gepast, maar hij viel voor mij af. Ik had mooiere opties op tafel liggen.

OK, vertel eens waarom…

En hoe vond je de lug to lug maat? Oogt hij wat kleiner of groter als 42mm

De primaire reden staat er reeds, ik had mooiere opties op tafel liggen. ‘Gewoon’ in de vergelijking meegenomen.

De maat was niet eens storend, ik had het idee dat het 41 mm was (daarmee is het antwoord dus kleiner).
De kleurcombinatie stond mij niet aan, ik had er vooral geen klik mee. Ik heb hem twee of drie keer om de pols geprobeerd, maar het was een duidelijke nee.

Geen idee wat je daar mee bedoelt…schijnbaar kijk ik anders naar horloges…

Het was ook niet één van de horloges waar ik mijn voorkeur voor uit had gesproken richting de verkoper, het was een suggestie van zijn kant, aangezien er andere modellen van Tag Heuer afvielen.
Net als een Senna editie. Daar was ik vanwege de band al heel snel klaar mee.

Thanks!

Meer 41 als 42 vind ik goed :slight_smile:

Ben nl steeds meer in richting 41 gegaan!

Zoiets kan gebeuren… hebben gelukkig niet allemaal dezelfde smaak!

Lug to lug is niet het belangrijkst, maar geeft mij een idee of een horloge „groot“ of „klein“ is… en daarmee bedoel ik, mijn Bell and Ross is 41mm met lug to lug ca 48mm. Een Oris met 43,5 heeft ca 49-50mm. Is op papier een stukje groter, om de pols zit het prima :slight_smile:

Aha, op die manier.
Dat is natuurlijk ook alles afhankelijk van de pols maat, maar ook daar had ik geen probleem mee (met mijn pols maat van 18cm). Zat niet veel anders dan de Aquaracer bijvoorbeeld.
Als ik nu mijn gevoel en herinnering moet geloven, valt mijn uiteindelijke aankoop van die dag (Breitling Avenger) wel iets groter ‘lug-to-lug’.

Even voor de goede orde. Die Autavia is geen onaardig horloge hoor. Ik heb niet de intentie het horloge af te kraken. Maar in vergelijking met wat ik had liggen en (schijnbaar) waar ik (onbewust) naar op zoek was, volstond die niet.
Het kleureffect op de plaat, met de donker wordende kleur, is fraai; hebben ze subtieler en nog beter gedaan dan Tissot bij de Seastar.
Verder is het horloge een echte Tag Heuer, gevoelsmatig en op het zicht. Alleen minder hoekig dan bijvoorbeeld de Aquaracer (voor mijn gevoel moet een horloge toch vooral rond zijn, uitzonderingen daar gelaten).

Weet je zeker dat het een Isograph was die je hebt gepast? Volgens mij zijn die niet meer in de handel.

En toen kwam de twijfel…

??
Geen idee of dat het was…

Het is het nieuwe model van de Autavia die ik heb gepast. Zie
https://www.tagheuer.com/en/watches/tag-heuer-autavia-calibre-5-chronometer-automatic-42-mm-wbe5114-eb0173

Dus het lijkt niet een Isograph te zijn…anders had het er vast op gestaan… Ik sloeg aan op de naam en daar zijn mijn reacties op gebaseerd.
Goed opgemerkt @Zen

1 like

vandaag even bij de juwelier langs geweest om de Autavia te bekijken!

Mooi horloge, 42mm, die ogen als 42! Niet kleiner niet groter… maar passt perfekt!

Nu is het nog de vraag of zwart of blauw…

Tja… moeilijke vraag. De juwelier had alleen een blauwe, ziet er erg mooi uit!

Alleen ben ik bang dat ik erop uitgekeken raak… en dat heb je (ik) bij zwart iets minder…

Ik ga eens even nadenken!

Ik heb de ‘Smoked Brown’ gepast.
Is wel mooi hoor.
Anders dan gewoon blauw (of zwart).
Ik zou die in de overweging meenemen…maar dat is maar een tip (nog een tip: pas die eens ergens)

Ok… zak eens kijken waar die te bekijken is…

Ik heb hem gepast in Den Haag. Ik weet niet waar jij geografisch zit, maar daar hadden ze hem tot voor kort nog.

Buurt van Wenen :see_no_evil::speak_no_evil: