Heb ik iets gemist? Ja, ik heb iets gemist!

Bij wekelijkse update van de horlogeblogs vanochtend, waaronder watchtime.com, las ik https://www.watchtime.com/featured/transitional-solutions-six-watches-with-gradient-dials/. Zag Tag Heuer Autavia Isograph en dacht “Oh ja. Best aardig. Kijken of ie er ook is in zwart met stalen band.” Op TH-site ref.nr. opgezocht. Op Chrono24 gekeken voor prijzen en betere foto’s. “Best weinig aanbod en foto’s.” Googlen op ref.nr. Nog steeds weinig foto’s. “Hee. Dat is helemaal geen Isograph.” Terug naar TH-site. Zoekopdracht Isograph: No results found. Googlen op Heuer Isograph en even scrollen: https://forums.calibre11.com/threads/tag-heuer-autavia-isographs-being-removed-from-the-market.102260/, van september 2019.

Recall door een topmerk van een nieuw model binnen enkele maanden na de start van de uitlevering. Op Chrono24 geen Heuer Isograph meer te vinden (anders dan “Op aanvraag”, wat in dit geval dus “Nooit” betekent). Wat een misser!

Een misser van TH natuurlijk. Dus daarvoor moeten we bij introductie van innovaties blijkbaar nog steeds beducht zijn. Onvoldoende real-life testen.

Een misser van de horlogeblogs. Van Watchtime, omdat ze komen met een lijstje waarin een recalled horloge. Maar ook omdat ik over de recall geen bericht op de blogs heb gezien. Alleen Fratellowatches.com 10 dagen geleden: https://www.fratellowatches.com/tag-heuer-autavia-watch-collection-boosted-by-hairspring-upgrade/. En dat gaat over de relaunch, niet over de recall van een half jaar eerder. Bevestigt nog eens wat we natuurlijk al wisten. Blogs zijn er alleen om de industrie te promoten.

Maar ook een misser van ons HF. Kan zijn dat niemand van ons in het model is geïnteresseerd. Maar de mislukking van een innovatie door een topmerk vind ik toch nieuwswaardig.

3 likes

Nou vind ik eerlijk gezegd de technische competenties van TAG Heuer sowieso een beetje discutabel - zie ook het Seiko/in-house caliber-schandaal - dus als het een bedrijf moest overkomen had ik waarschijnlijk m’n geld op TAG Heuer gezet. (ben ook niet helemaal onbevooroordeeld dus :upside_down_face:)

Maar goed, het blijft frappant.

1 like

Een misser. Kan gebeuren. Ik moet aan de Mercedes A-klasse denken die omviel. En redelijk recent gedoe met een Samsung telefoon? Hoe zat dat ook alweer?

Maargoed Tag (en andere bedrijven die een misser overkomen) zal er natuurlijk ook alles aan doen om dit nieuws zoveel mogelijk te verwijderen.

1 like

Begrijp wat je bedoelt. Heb een Carrera Calibre 1887 gehad. Mooi horloge. Maar inderdaad discutabel qua in-house. Gelukkig geven veel merken daarover nu betere info.

Heuer 02 vind ik een interessante ontwikkeling: column wheel, vertical clutch met hoge gangreserve voor weinig geld. Maar hij is zo dik :disappointed_relieved:

Kan gebeuren inderdaad. Maar je voorbeelden haalden wel de pers. Toont waarschijnlijk hoe onbelangrijk horloges zijn in vergelijking met auto’s en mobieltjes.

Anderzijds: als je altijd op veilig speelt, komen er waarschijnlijk weinig innovaties op de markt.

Ik deel je mening vwo de blogs, die zouden daar onafhankelijker in moeten berichten.

1 like