Terug in actie, deel 2, Omega Speedmaster

Een paar maanden geleden schreef ik onderstaand topic, waarin ik liet zien dat ik de originele wijzerplaat en bezel weer terug had laten zetten op mijn speedmaster uit 1969. Door een aantal opmerkingen van andere leden kwam ik erachter dat er iets niet in de haak was bij dit horloge…

De achtergrondinformatie: ik weet dat dit horloge een pre-moon speedmaster is, zo heb ik hem gekocht en zo kloppen ook alle kenmerken. Toen ik een paar maanden geleden de wijzerplaat en bezel terug had laten zetten (zijn gewisseld tijdens een Servicebeurt in 2012) wilde ik een uittreksel opvragen bij Omega. Ik heb toen het horloge open gemaakt om het serienummer op het uurwerk te controleren. Aan de hand van links die andere leden poste om de leeftijd te achterhalen kwam er echter een heel ander jaartal uit dan verwacht…

Na wat onderzoek in documenten die ik bewaard had bleef er maar 1 conclusie over: tijdens de Servicebeurt in 2012 is het uurwerk per ongeluk omgewisseld!

Ik heb gelijk contact opgenomen met de Swatch Group en gelukkig konden zij in hun systeem terugvinden dat de 2 serienummers die ik noemden inderdaad op dezelfde dag in 2012 zijn behandeld. Ze hadden de andere klant ook al terug gevonden!

Het horloge werd bij mij opgehaald en zou weer in originele staat terug gebracht worden. Vandaag heb ik hem weer terug ontvangen en ben erg blij!

Het horloge “klopt” weer en heeft ook een Servicebeurt gehad. Alles onder service.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dit is niet erg, dat maakt ons menselijk. Ze vervolgens weer netjes oplossen is waar je je vervolgens mee kan onderscheiden en dat heeft de Swatch Group nu zeker gedaan! Mijn complimenten voor deze uitstekende service. Ik ben weer helemaal happy met mijn pre-moon Speedmaster van augustus 1969.

45 likes

Netjes opgelost …
En zeker een kanjer

Supercool die service en ze hebben een bijzonder nauwkeurige (Zwitserse :face_with_hand_over_mouth:) administratie kunnen we wel stellen! :slightly_smiling_face:

Prachtig horloge trouwens!

2 likes

Geweldig verhaal hoor, en dat bij dit geweldig horloge!
Nooit meer wegdoen :wink:

Nice! Dat zijn de betere ervaringen! Veel draag en bezit plezier van de Speedmaster.

Nice. Geniet van deze prachtige speedmaster.

Mooi verhaal en netjes opgelost. Begrijp ik het goed dat je het typenr bedoeld met pre moon gezien de serienr later is dan de maanlanding? Oftewel een nieuwer type is op de maan geweest?

Top service, erg goed opgelost door de Swatch group

Vanwege de achterdeksel, waar de maanlanding referentie nog niet op vermeld wordt. Inderdaad, de datum is net erna.

1 like

Ah oke duidelijk… dank je wel.

Service met een hoofdletter S, dikke pluim voor Omega.

Daarom koop je een premiun merk !
Alleen het idee al dat er zo’n club achter zit.
Mooie Speedy en nu al helemaal !
Btw: bracelet niet wat strakker doen ?

Mooi dat Omega de fout toegegeven heeft. Maar nog mooier dat ze het netjes opgelost hebben :+1:t2:
Veel plezier van deze mooie speedmaster :ok_hand:t2:

Afgevallen :innocent: draag hem eigenlijk stiekem ook liever op een NATO. Deze band is nogal een rammelbak…

1 like

Goede service en het erkennen van deze fout is een goede zaak voor Omega. Geniet er nu maar van.

Ahh das een goede reden !
Lijkt mij juist een heerlijke band !
Ben ook dol oo de tramrails van mijn seamaster.
Maar dat vind ik wel het mooie van een speedy: hij doet het exht goed op andere banden en ook op nato.