Geweldig leerzaam filmpje.
Dus als ik het als leek goed begrijp is het verzetten van de datum tussen 22:00 en 2:00 niet verstandig om te doen als het gaat om een “quick set” (“snel verzet” in het Nederlands?) horloge?
Geweldig leerzaam filmpje.
Dus als ik het als leek goed begrijp is het verzetten van de datum tussen 22:00 en 2:00 niet verstandig om te doen als het gaat om een “quick set” (“snel verzet” in het Nederlands?) horloge?
Jep
Ga jij lekker het wiel opnieuw uitvinden.
21.00-3.00 is de danger zone. Nooit datum verzetten!
Althans bij mechanisch horloge. Not sure hoe het bij Quartz zit.
Oh nee? Waarom roep je zomaar iets als je het overduidelijk niet weet? Kan voor de vraagsteller weleens nare gevolgen hebben…
Ja, want in een quartz horloge zit verder niets mechanisch?
Zie ook dit oudere topic.
Gr
Men
Je kunt ook de tijd op je mobielte aflezen; nog nauwkeuriger en goedkoper😅
Zie boven mijn leercurve vwbt dit onderwerp…
Nu moet je nog leren je mond dicht te houden als ergens geen verstand van hebt zoals in dit topic (totdat je weet hoe het zit, dan is je kennis welkom).
FF zonder dollen; ik wil je niet onderuit halen, maar heb me wel geërgerd aan hoe overtuigd je even van je gelijk was terwijl je er overduidelijk weinig vanaf wist en daarmee kun je mensen op het verkeerde been zetten.
Degene die oprecht iets vraagt weet het namelijk niet en kan dan soms een ingewikkelde keuze moeten maken “wie te geloven”.
Amen.
Tsja, dan reflecteer ik mn eigen ervaring nl. 35 jaar met hetzelfde horloge de datum bijstellen zonder op het tijdstip te letten, zonder problemen ook. Dan gaat het toch om minimaal 35 maal 5 is 175 keer achteloos datum verstellen met hetzelfde quartz uurwerk. Ik heb gewoon al die jaren enorm geluk gehad. Excuses dat ik hier zeker 20 minuten er naast zat, (+34 jaar) maar gelukkig heb ik er van geleerd. Dank hf!
“Ik heb ervan geleerd. Voortaan geen date adjustments meer tussen 23 en 01.”
=edit= geen date adjustments tussen 21 en 03
Vermoeiend dit…
Wil je het nou gewoon niet begrijpen/aannemen?
Just for the record; uit deze reactie kan ik opmaken dat je de kern van mijn opmerking in het geheel niet begrepen hebt*. Waarvan akte.
(*Er is natuurlijk een kans dat het wel begrijpt maar net doet alsof je het niet begrijpt.)
Dit is nou precies waar mijn eerdere opmerking over ging. Probeer eens een keer niet je eigen ervaring of logica te projecteren maar neem eens wat aan van een ander. Dat is nu net waar zo’n forum handig voor is.
[quote=“SybrenAnne, post:40, topic:188858”]
maar gelukkig heb ik er van geleerd. Dank hf!
“
[/quote] nogmaals dank
Gelukkig heb je wel verstand van omtrekkende bewegingen
Ik zal weer gewoon aardig tegen je doen en wat mij betreft weer back on topic.
Ik heb mijn punt gemaakt. Jij ook!
Ben benieuwd van welk verongelijkt, geschorst lid dit nu weer een reincarnatie is ?
Daar zeg ik niets over. Ik ben voor minder geschorst
Ik heb Sybren-Anne net een aardig PBtje gestuurd. Je moet iemand ook een kans geven.
Ik ben mezelf… geen reincarnatie o.i.d
Dit is er zo één die een autogordel onzin vindt omdat ie al 35 jaar zonder rijdt en nog nooit een ongeluk heeft gehad.
Ookal heb je een punt, laten we erop letten dat we wat aardiger voor elkaar zijn, zeker met het oog op het topic dat Jur onlangs geopend heeft. Ik begrijp je frustratie, maar het heeft echt meer effect om met begrip en compassie de ander te wijzen op hetgeen dat hij of zij bij het verkeerde eind heeft. Als je de ander negatief bejegent is de kans groot dat hij of zij nog sterker zal gaan vasthouden aan zijn of haar mening en/of standpunten.