Toolkit en basis horloge cursus

Er zijn vast wel een aantal draadjes hierover geweest maar een zoek tocht heeft nog niet het gewenste resultaat gegeven. Sinds een paar jaar ben ik lichtelijk besmet met het horloge virus, ieder z’n eigen tik :wink: . Ooit een keer z’n ultiem goedkoop knutselsetje gekocht en Een quartz horloge of een bandje verwisselen lukt wel maar daar houdt het op. Heb zelf een Oriënt ray raven 2 en heb een tijdje geleden wat leuke mods voorbij zien komen, toen dacht ik dat wil ik ook wel.

Stap 1 daarvoor is kennis en stap 2 is het juiste gereedschap. Zijn er iets van cursussen gericht op basale horloge kennis. Ik hoef geen horloge maker te worden maar op dit moment is mijn track record met knutselen niet al te dendert. Daarnaast wat kost ongeveer een beetje een tool kit voor een beginnende hobbyist en waar koop je dat, niet op aliexpress lijkt mij zo :sweat_smile:

Er is net een workshop voor beginners geweest. Wellicht komt er binnenkort nog 1. Deze was heel succesvol begreep ik.

En deze juwelier verzorgt workshops:

En als je echt zoekt komt er voldoende gereedschap voorbij :wink:

1 like

Bekijk ook the Watch Repair Channel op youtube en koop je spullen bij CousinsUK. Ze hebben een hele gereedschapset met daarin bijna alles wat je nodig hebt om te starten

Horlogemaker Kalle Slaap geeft volgens mij cursussen op diverse niveaus.