Wie kan/wil service workshop geven?

Waarom is deze gesloten? Er valt voor iedereen veel te leren toch? Ik zou graag willen vragen of er iemand een workshop zou kunnen geven betreft het servicen van een horloge :slight_smile:

5 likes

Het heet niet voor niets archief.

Die vraag kan je toch ook hier stellen? En dat heb je bij deze gedaan.

Ja, verander je titel even zodat het de lading dekt. Ben benieuwd.

@Koen is daar mee bezig (geweest) dacht ik ???

Is het voor een groep of persoonlijk?

Kan beide. Een groep is wel gezellig :slight_smile:

Je hebt gelijk.

Om een workshop (clinic) te geven, zou een groepje van minimaal 6 tot 10 geĂŻnteresseerden voldoende moeten zijn.
Het is dan wel de vraag op welke locatie dat zou moeten plaats vinden, i.v.m. de woonlocaties van de leden die hieraan deel willen nemen.
Dan is het ook belangrijk dat de deelnemers de juiste gereedschappen, (noodzakelijke basis set) in bezit moeten hebben om gedurende de clinic de demontage en de montage handelingen uit te kunnen voeren.
Het zou dan ook praktisch zijn om te beginnen met een eenvoudig zakhorloge.
De techniek is immers hetzelfde alleen is het werkstuk iets groter.
Conclusie, wat gaat zoiets dan wel kosten,
A, voor het gebruik van een locatie, dat bedrag moet dan door het aantal deelnemers worden gedeeld.
B. de kosten voor de basis gereedschappen. Indien die nog niet zijn aangeschaft door de deelnemers.
C. de kosten voor het zakhorloge waarop gedurende de clinic wordt geoefend.
Een dergelijke clinic zou zeker in 2 avonden gedaan kunnen worden.
Indien nodig en op verzoek zou dit eventueel gedaan kunnen worden in meerdere avonden, naargelang de snelheid van de deelnemers m.b.t. de demontage en montage.
Een lijst van de benodigde gereedschappen kan in een later stadium worden aangegeven bij een voldoende deelname groep van serieuze geĂŻnteresseerden.
Indien de clinic door mij wordt gegeven en er voldoende deelnemers zijn is mijn voorkeur om dat in de direct omgeving van Rotterdam te houden.

8 likes

Hoe is het eigenlijk met die geplande workshop modden door @HanDavinci? Is daarvoor het aantal benodigde inschrijvingen al gehaald?

1 like

Hehe laat maar.
Edit.

Ik kan mijn kantoorlocatie ter beschikking stellen inclusief kantine en vergaderruimte. Dit is in Utrecht zowel met de auto als OV goed bereikbaar.

8 likes

Goedemiddag,

Leuk idee, ik kan en wil best een workshop organiseren. Kan zowel op bovengenoemde locatie, als op een mooie locatie aan de Utrechtse gracht die ik kan huren.

Vorige workshop is helaas niet doorgegaan omdat er maar een aanmelding was, bij een serieus aantal geinteresseerden wil ik best zo’n workshop opzetten. De meeste voorbereiden heb ik al gedaan voor de vorige workshop…

Met vriendelijke groet,
Koen

9 likes

Zo te zien neemt Koen het initiatief over, dan heb ik verder niets meer te zeggen.

Ik ben sowieso geĂŻnteresseerd in deelname aan dit initiatief. Erg leuk.

Ehm.

Ik zou gewoon doorgaan @vinwat :joy:

3 likes

Een leuk initiatief, lijkt me leuk om mee te doen!

1 like

Ik heb ook interesse maar is ook deels afhankelijk van een aantal zaken die @vinwat aangeeft. Aantal avonden, gereedschap, oefenmateriaal. Kortom, de kosten dus. En hoe moeilijk is het? Kan je het met 2 linkerhanden of is er wat basis technische vaardigheid voor nodig en welke dan? Wat kan ja na de workshop? Batterijtje verwisselen of een complete automaat servicen?

Beetje verwachtingspatroon managen. :wink:

Als daar wat meer duidelijkheid over is kunnen we misschien een poll houden?

3 likes

Forumlid “vouwfietser” is daar in het verleden ook mee bezig geweest, helaas was de afstand voor mij een beletsel.

Ik zou me willen opgeven voor zo’n workshop, wat mij betreft bij voorkeur regio Rotterdam. Maar als het alleen in Utrecht haalbaar is, is dat ook geen probleem. Ik nodig anderen uit hier ook concreet op te reageren, zodat we snel een eerste bijeenkomst kunnen organiseren.

Ik heb begrepen dat je bij juwelier Paul van Zeeland in Velp ( https://www.paulvanzeelandjuweliers.nl/ )ook zo’n workshop kunt volgen. Die worden twee keer per jaar georganiseerd en daar kan je gewoon op inschrijven. Vroeger deed Mark Braamhaar (bekende Breitling horlogemaker) dat bij hun. Inmiddels werkt hij daar niet meer, dus zal het een andere horlogemaker zijn. In de meest recente Watching kan je erover lezen. :slightly_smiling_face:

1 like