Trouwhorloge 'of verlovingshorloge'

Beste forumleden,

Welk horloge hadden jullie om bij het trouwen? Had je die speciaal gekocht voor het trouwen? Of voor degene die nog niet getrouwd zijn: welke zouden jullie om doen?

Mijn vriendin en ik zijn al vele jaren samen, afgelopen jaar een huis gekocht en de logische vervolgstap zou trouwen zijn. Traditioneel gezien krijgt de vrouw dan een verlovingsring bij het aanzoek. Mijn idee is om een horloge dan voor mijzelf aan te schaffen en deze dan ook te dragen tijdens de trouwerij.

Nu ben ik voor mijzelf aan het rondkijken naar een horloge die hiervoor geschikt zou kunnen zijn. Iets als de Tudor Oyster Prince of een JLC Reverso spoken nu in mijn hoofd rond. Suggesties en foto’s zijn welkom!

Ik ben vijf maanden en een dag geleden getrouwd, en droeg geen horloge! Eigenlijk is een horloge bij een pak al not-done, maar daar heb ik in de regel schijt aan, maar bij je trouwerij kan het al helemaal niet volgens de etiquette. Het is immers een dag waarop een tijd geen rol zou moeten spelen. Zakhorloge schijnt dan nog net te kunnen.

Maar je moet uiteindelijk natuurlijk gewoon zelf weten wat je doet en waar je je prettig bij voelt Ik had overigens wel, om me niet helemaal horloge naakt te voelen, manchetknopen gemaakt van oude uurwerkjes

1 like

Daar was ik mij niet van bewust. Het is in ieder geval de bedoeling als zij een verlovingsring krijgt, dat ik mij dan een horloge haal. Misschien is ‘verlovingshorloge’ een betere naam :slight_smile:

1 like

Haha ja dat kan wel natuurlijk, je moet altijd een goed excuus verzinnen om er nog een horloge bij te kopen.

In dat geval, voor die gelegenheid zou ik kijken naar iets bijzonders en toch ook wel een beetje ‘netjes’ of chic.Persoonlijk, maar dat is mijn smaak, zou ik gaan voor iets als Zenith El Primero Chronomaster XXT Open of een Tag Heuer Carrera cal. 1887 CAR2012.FC6235, of, als je ruim in je budget zit de Maurice Lacroix Masterpiece Gravity. Die staan overigens alle drie op mijn verlanglijst maar blijven daar gezien de kosten voorlopig ook nog wel even op :blush:

2 likes

Dat klinkt wel erg ‘praktisch’ en niet heel erg romantisch en passievol.:wink:
Maar goed, mijn advies (op basis van eigen ervaring) zou sowieso zijn om het niet te doen. Run while you still can! ‘Trouwen is vooral leuk voor vrouwen!’ :stuck_out_tongue_winking_eye:
O.k., terug naar horloges. Een mooie Grand Seiko of een AT?

5 likes

Tijdens trouwerij geen horloge. Eventueel een mooie Seiko sarb065 of sdgm001 (een trouwerij kost toch al een hoop geld) als je meer te besteden hebt een AT

Ben ook heel praktisch ingesteld. Maar was meer om geen uitspraken te doen over wanneer ik een aanzoek zou willen gaan doen.

Ik heb deze, nu bijna 5 jaar geleden, gedragen tijdens mijn bruiloft. Horloge 2 jaar eerder aangeschaft ter ere van de geboorte van onze zoon.

[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/Eigen%20klokken/DSCN0535.jpg.html][/URL]

1 like

Deze stond er onverwacht op de morgend van onze trouwdag :slight_smile:

2 likes

Dit is wel een mooi setje om als ‘‘trouwring’’ geven/krijgen toch?

6 likes

Did she just buy me a Seiko!?..:grin:

Ik ben ook getrouwd, nu ruim zes jaar geleden, en mijn advies is: trouwen kun je best doen, maar doe het lekker voor jezelf op een woensdagmiddag en nodig niemand uit. Ga van het geld lekker een maand op de Malediven zitten, en van wat je overhoudt kun je nog best een Rolex kopen.

Heb nog steeds spijt dat wij dat niet zo gedaan hebben. Een bruiloft geeft een hoop gedoe en alleen de gasten hebben er lol van. Just my two cents.

Maar goed, je leert alleen van je eigen fouten, dus maak die fout maar gewoon. :sweat_smile:

3 likes

Ik ga 11 juni trouwen, maar man man man wat een gedoe idd :scream:. Zou het liefst een mooi klokje kopen. Nee trouwen doe ik ook heel erg graag!!!

1 like

Dit was mijn trouw horloge, gekregen toen we 01-06-07 trouwde.
Inmiddels niet meer in bezit sinds de flipper koorts is toegeslagen.
Prachtig horloge maar nooit spijt gehad.

1 like

Ik ben vorig jaar op 12juni getrouwd, en droeg gewoon mijn horloge.
Het is misschien niet echt de bedoeling mja , voor ons als horloge liefhebbers is het een beetje not-done om niets te dragen :wink:
Heb even geen trouwfoto bij de hand maar hier staan ze ook op.


Droeg de kroon manchetten en de Explorer.
Vind namelijk wel dat als je besluit een horloge te dragen , je een niet te opvallende moet nemen. Ik zou bijvoorbeeld geen G-Shock omdoen maar ja , aan de andere kant , draag gewoon waar je je prettig bij voelt.
Het is tenslotte jou / jullie dag…!
Qua kosten, daar moet je helemaal niet over nadenken .
Het bedrag wat wij uiteindelijk hebben betaald , daar had ik ook een splintertje nageltje nieuwe Rolex Day-Date voor kunnen kopen. En persoonlijk had ik daar langer plezier van gehad mja… :pensive:

Succes met je keuze in ieder geval.
Pieter.

1 like

Het is jouw feestje, dan draag je zeker een horloge!

Vandaag mijn trouwhorloge binnen! :smiley: Ik maak nog een NA topic aan…
Ik ga volgende maand trouwen, maar ga hem wel alvast een paar keer dragen :wink:

Ik heb gekozen voor een tijdloos horloge, zodat ik het over 10 jaar bij mijn volgend huwelijk nog steeds kan dragen :stuck_out_tongue:
Nee, maar wel zodat het de rest van mijn leven niet gaat vervelen en het op alle leeftijden gedragen kan worden.

het is een Hamilton Viewmatic geworden. Eerst ging mijn voorkeur uit naar de Visodate of de LeLocle, maar uiteindelijk voor de Hamilton gekozen.

Mijn Viewmatic :grin:

Visodate:

1 like

Zo typisch mannenpraat :smile:

Mijn voorkeur zou een Jlc reverso zijn met een leuk achterkantje. Je hebt dan wel en ‘niet echt helemaal’ een horloge om.

En als de jackpot valt

Wel alleen ff manchetten laten aanpassen :stuck_out_tongue:

Best huwelijksaanzoek ever…

http://swisswatchgallery.com.my/new_wp/wp-content/uploads/2015/02/Jaeger-LeCoultre-Reverso-personalisation-5.jpg

4 likes

Ik draag als ik ga trouwen aanstaande september lekker een horloge, misschien m’n 34mm tudor oyster of m’n Black bay. Lekker

1 like

Ik gaf liever mijn geld 4 jaar geleden uit aan een mooi feest en een prachtige huwelijksreis naar Brazilië dus werd het een simpele GC haha