Trouwhorloge 'of verlovingshorloge'

Volgens mij niet. Ook nog geen release datum, maar het instagram account van Tudor staat vol foto’s. Ik denk dat het niet al te lang meer zal gaan duren.

1 like

Vandaag m’n trouwpak bepaald en voor alles de maten gemeten. Ik vroeg de zeer vakkundige medewerker van de society shop wat de etiquette rondom het dragen van een horloge is als bruidegom. Hij zei dat het huwelijk voor altijd is en de huwelijksdag geen tijd kent, wat de afwezigheid van een horloge om de pols betekent.

Zet me toch aan het denken…

Ik ging 13 jaar geleden de trouwzaal in met een Tag Heuer 2000 professional om de pols en kwam er uit met een Omega Seamaster 300m professional :grin: Die laatste gaat dus ook nooit meer weg,

ps
ik heb dus ook geen ring gekregen op eigen verzoek. Ik ken meerdere collegae die een vinger verloren door een ring te dragen tijdens werk. Heeft mij enorm geholpen om mijn vrouw zover te krijgen mij een horloge te laten dragen als bezegeling :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

4 likes

Mijn trouwdag was alweer ruim 35 jaar geleden. Ik droeg het Zodiac horloge van mijn vader, die toen al een paar jaar daarvoor overleden was. Ik vond het ( en vind dat nog steeds) een mooie klassieke bescheiden dresser die mooi bij mijn trouw kostuum paste. Symbolisch was mijn vader er op die manier toch ook nog bij. Hij heeft het in 1981 in Zwitserland gekocht , in '82 overleed hij.
Ik heb het nog steeds, heb het een paar jaar geleden nog een servicebeurt laten geven en het horloge, inmiddels dus toch alweer ruim 35 jaar oud, loopt nog steeds als een zonnetje. Mijn echtgenote ook trouwens :slight_smile:
Hierbij een plaatje van de Zodiac in zijn eigen origenele doosje met garantiekaart.

5 likes

Uhm, die heeft nog nooit gehoord van Tot de dood ons scheidt?

1 like

Ik zou zeker een mooi horloge dragen tijdens de trouwerij. Ik heb een mooi verlovingshorloge gekregen en hier in Italie is het ook zeker een onderdeel van het trouwen.

Op de trouwdag zelf zal de fotograaf zeker een paar foto’s maken van wanneer jij je klaar maakt voor de bruiloft en jou horloge omdoet.

1 like

Ik ben vandaag exact twee maanden geleden getrouwd op deze manier. Alleen directe familie (ouders/broers) en drie beste vrienden. Plus aanhang totaal 22 personen. Ik kan het iedereen aanraden. :relaxed:

Ik droeg de Edox die ik kort daarvoor gekocht had.

3 likes

Even een oud topic bombarderen van mijzelf. Grappig om oude eigen topics weer tegen te komen. Inmiddels ben ik een weekje verloofd en tot op heden nog geen geschikt horloge gevonden. Denk dat ik een horloge koop ter ere van het aankomende huwelijk en deze voor en na de bruiloft draag. Tijdens de ceremoniële activiteiten niet, en wellicht wel met het feest.

En kloppen de data van de berichten wel? Wanneer die geschreven zijn? mei 13, 14, 15 en 16 lijkt mij niet te kloppen?

Zaterdag de derde groot trouwfeest, zonder horloge, zoals dat hoort. Het huwelijk is voor het leven, en kent geen tijd, en, zo luidt de etiquette, daarbij hoort geen horloge. Heb er zin in.

En voor de kosten van de bruiloft had ik meerdere rolexen kunnen kopen, en tegenstrijdig is het des te meer, dat ik waarschijnlijk nooit een dergelijk horloge bij elkaar zou sparen.

1 like

Brrrrr…:zipper_mouth_face:

Veel plezier!

3 likes

Ik zou gaan voor een mooie IWC, classy onder dat trouwpak en een horloge voor het leven.

Ikzelf ben geen ringliefhebber (vierkante vingers:sweat_smile:) en heb met overleg van mijn verloofde besloten geen ring te nemen maar juist een horloge.
Vele horloges overwogen (IWC pilot, jaeger lecoultre reverso, Cristiaan v/d klaauw, Omega aqua terra, vacheron constantin).
Uiteindelijk is de keuze toch gegaan naar een Rolex. Stiekem toch een beetje omdat rolex bekend staat als ‘‘gelegenheid horloge’’. Een mooi memorabel moment, met een horloge waar ik een langere tijd van droom.
En dat ik elke dag zonder probleem kan dragen.
Mooie bijeenkomst is dat de achterzijde van een rolex zich prima leent om een gravure in te laten zetten (al is dat bij een standaard reverso ook geen probleem)

Mischien is een trouw-verlovings-ring met mechanisch handopwindertje van Seiko iets
Twee vliegen in-een-klap :grinning:

3 likes

Over 2 weken stap ik in het huwelijksbootje. Vorige week maandag trouwkostuum gepast, zegt de verkoopster doodleuk ‘Het horloge mag je niet om hoor, op die dag let de ceremoniemeester op de tijd hihi’. Het was nog een super platte dresser ook.

En ik wilde nog een horloge in het trouwbudget sneaken. Dacht komt eindelijk die beroemde ‘tsja je trouwt maar één keer’ quote ten goede aan mijn hobby ipv aan een uitgebreider feestpakket :smile:

Nu ga ik die dag in een hoekje zitten mokken en naar mijn lege pols staren :tired_face: :wink:

2 likes

Haha, precies dus mijn verhaal. M’n vriendin had wel van het trouwbudget een mooi horloge gekocht, voor we wisten wat het gebruik is op een bruiloft, die is er dus mooi mee weggekomen.

1 like

zie… daar begint het gedonder al, ben je nog geeneens getrouwd en je krijgt nu al
dingen om je oren die je niet meer mag :wink:

Het is zeker geen optie meer om de dame de wacht aan te zeggen en te gaan shoppen… :grinning:

Haha! Als dat een optie was, zou ze evengoed tegen de aankoop van een rolex stemmen.

Een horloge bij een pak not done? Is dat nieuw?