Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Van de kids uit Maaskantje.

groetjes Lenno

2 likes

Gelukkig heb je nooit iemand invalide gereden…:zipper_mouth_face:

1 like

Nooit gedacht dat ik het deels eens zo worden/zijn met deze stelling. Ik ben nog steeds een groot fan van Seiko en de prijs kwaliteit verhouding van Seiko is ongekend. Echter naar mate ik meer in de hobby gezogen werd en er een paar grote jongens van de grote Zwitserse merken om de hoek kwamen kijken, dunde het aantal Seiko’s in mijn collectie aardig uit. Gisteren de beste daily beater ooit verkocht, de Seiko SKX007. Hoe meer duurdere horloges ik uit een hoger segment krijg hoe meer ik onbewust de connectie verlies met horloges zoals bijvoorbeeld de SKX. Nooit gedacht dat ik SKX-loos door het leven zou gaan. Maar heb paar dagen geleden besloten dat een jong gebruikte Breitling Superocean II 42 op rubberrrrrrrrr mijn daily watch gaat worden. De Seiko MM300 blijft voorlopig als enige Seiko in mijn collectie (Seiko 5 SNKL43 niet meegerekend). Wat een rare hobby is het toch…

2 likes

Je begint gewoon een beetje een snob te worden…:wink:

6 likes

Ik kan Seiko nog steeds onwijs waarderen en zou het iedereen ook aanraden. Denk dat wat Seiko doet qua prijs kwaliteit verhouding dat geen elk ander merk dat doet.
SKX007/SKX009, Turtle, Samurai, Sumo, SPB051, SPB077, Sarb033. Sarb017 Alpinist, Sarb065 Cocktail Time allemaal gehad en stuk voor stuk top horloges.

3 likes

Hierbij nog een keer mijn uitgebreide Seiko reviews:

2 likes

In dit stadium zegt het woordje “voorlopig” genoeg.
Ook deze zal er aan gaan geloven. :wink:

Mark my words, ahum let op mijn woorden. :grinning:

2 likes

Haha achja als ik op het gegeven moment een Explorer I wil dan moet er toch ergens geld van bijkomen. Even wat gas terug nemen met de NA’s :sweat_smile:

1 like

Gewoon de omega’s weg doen

1 like

De Manta was natuurlijk gewoon een gepimpte Ascona. Reed op zich niet slecht trouwens (naar de normen van die tijd dan). Maar geen vergelijk met de Ford Capri die hierboven ook genoemd werd :wink:

Is dan niet een beetje kort door de bocht ( :stuck_out_tongue_winking_eye: ) de Manta was inderdaad de coupé vorm en de Ascona inderdaad de sedan versie maar de Manta kwam al in september 1970 op de markt en de Ascona pas in november 1970 (dus eerst de Manta en pas later de Ascona :innocent: ).

1 like

No way José :stuck_out_tongue_winking_eye:

In 1970 was ik alleen nog maar in trapauto’s geïnteresseerd :stuck_out_tongue:

Dat had ik toen ik m voor het eerst zag. En om deed. :weary: die bezel. Wat een afknapper.
En op die lelijke rubberen winterband van ze. Op aanraden van veel leden hier toch maar gekocht, " omdat je er aan moet wennen ".
Nou, ik kon er dus niet aan wennen. Op nato ook niet. Weggegeven aan n vriend , die m prachtig vond ( als Rolex-drager , dit was in sommige gevallen wat veiliger ). En hij draagt m bijna elke dag nu.
Toen zag ik hem op een dikke zware oyster…aaaah kijk. Dat was beter. Totaal andere look. Draagt ook 1000 x lekkerder . Die bezel moet nog steeds weg, maar daar ben ik te lui voor. En te gierig .
Maar wel dus gewoon een lekkere stevige zwemklok om mijn pols, voor de aankomende 20 jaar ( modellen blijven toch hetzelfde ), voor 150 euro.
En in het wild zie ik zo ook gewoon dus echt NOOIT. Dat blijft grappig.

3 likes

Het is hier een forumlievelingetje en ook veel aangeraden. Het zal best dat die goed is voor zijn geld maar niet mooi is mooi en wennen aan iets lelijks is me nog niet eerder gelukt dus ik doe het niet.
Ik heb ze nooit in het echt gezien maar ik vind er dan ook niks mooi aan.
Maar als mensen er weg van zijn en het mooi vinden heb je voor een leuke prijs een goed horloge.

2 likes

Helemaal mee eens!

2 likes

Dit is de straatversie van de 400… om goedkeuring te krijgen voor bepaalde racerijen ben je zijnde merk verplicht een x-aantal straatversies te maken. ) En wanneer zo’n model aanslaat, dan maak je er natuurlijk meer. )
Die wielkasten hebben dus wel een functie. Een smalle versie kon je overigens ook bestellen.

Maar zoals het vaak geldt koopt de NL-er een kale versie, en de Duitser met zoveel mogelijk opties zoals de geliefde sper achteras.

Om op de horloges terug te komen…
Je moet kopen waar je je goed bij voelt, en wanneer je deze enkel koopt voor de buitenwereld :rofl:

Beste bang 4 buck? Ik heb geen idee

2 likes

yeah right

Wijze woorden :slight_smile:

Ik vind de SKX007 wel mooi, maar niet zo mooi als de SRP777.

:joy: tis nog waar ook, ik zit op Damasko, Seiko gehad. Ik dacht al wat duurt het lang voor mijn volgende merk, maar nu snap ik m

1 like