Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Niet te vergelijken met alle andere Seiko. De Marine Master 300 kan heel goed meekomen met de grote Zwitserse jongens, vandaar dat hij ook enige tijd in mijn collectie zat. But now it is time to move on :yum:

1 like

Zolang je maar niet te verwaand wordt vind ik het allemaal best.:joy: zijn al genoeg van soort types op dit forum.

1 like

Ik ben nooit verwaand. Mensen denken mij te kennen aan de hand van een uitgesproken mening over bepaalde merken en hun filosofie. :wink:
Op het gegeven moment word je in een hoekje geduwd en word je langzaam en karikatuur van jezelf. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Zoals? Ja er was iets wat ik zag langskomen, een Max Bill hommage ofzo. Maar heb niet zo met de kinderachtige gepest. Van mij mag iedereen overigens een uitgesproken mening hebben, zolang je maar bewust bent dat je ook tegengas krijgt. Maar goed dit is eigenlijk wel off-topic.

Betreft Seiko: ik denk dat ik niet snel nog eens ga uitproberen. Misschien als ik een leuke vintage op de kop kan kopen dat ik dat wel wil proberen.

1 like

Wordt? :joy:

8 likes

Als je echt een mooie Seiko duiker will proberen die boven de reguliere modellen staat en aardig dicht bij de MM300 in de buurt komt voor een fractie van de prijs dan zou ik voor de SPB077 a.k.a MM200 gaan of de SPB051 a.k.a 51mas gaan. Beide gehad top horloges. Listprijs beide is 1100 euro, maar tweedehands of grijs voor 600-800 euro wel te vinden.

Seiko SPB077 a.k.a MM200

SPB051 a.k.a 51mas

Zie uitgebreide review:

En nog een specifieke review van de SPB077 a.k.a MM200

3 likes

Wat band betreft heb je zeker een punt.

2 likes

:point_up_2:t2: Natuurlijk is de MM super, maar het beste van het beste van (reguliere) Seiko? Dat waag ik te betwijfelen … SLA017, SLA025, SLA033, SBDB013 usw.

Dit topic een beetje gelezen .
Man o man.
Als we in dit topic nou alle onzin en haantjes zetten, kunnen we het dan in de rest van de topics over horloges hebben ?
:slight_smile:

Zelf de trotse bezitter van drie Seiko’s en ben er maar wat blij mee !!

10 likes

Dat laat je toch niet echt gebeuren? Kop op!

1 like

Daar bestaat 90% van dit forum uit. :upside_down_face:

Gegroet, Candide. CEO van Onzin BV. De CEO van Haantjes BV is op dit moment niet bereikbaar. Die is een NA topic over een Tudor aan het schrijven. :shushing_face:

5 likes

Ach :rooster: we weten allemaal hoe die eindigen :scream:

Hollands-haantje

3 likes

De juwelier in mijn woonplaats noemt zichzelf ook CEO en heeft een eenmanszaak. :thinking:

2 likes

Ja tuurlijk en zo hoort het ook, maar op de zaterdagochtend op de nuchtere maag, op zoek naar het uitbreiden van mijn horlogekennis …

1 like

Haha ja dan zit je op dit forum mooi verkeerd. :joy:. Druk even een croissantje in de oven en schenk jezelf een glaasje jus d’orange in met een scheutje vodka, het is weekend

Muhahaha onze kroonprins. De kleurgevers van dit forum. Ze kopen allen maar zwarte, liefst matte, wijzerplaten, maar besprenkelen deze vervolgens met kleurrijke standpunten en glinsterende zelfverheerlijkingen. I love it.

5 likes

Nooit op de zaterdagochtend op een nuchtere maag HF openen.

Goeie tip. :sunglasses:

Prachtige formulering. :star_struck::ok_hand:t2:

Check !

Vandaag reunie van mijn middelbare school.
Topic: wat draag je op de reunie van je middelbare school.
Met een poll erbij.
Of beter: welke Rolex draag je naar de reunie ?

1 like

Je kan gewoon Seiko, Rolex, Casio en PP samen in je collectie hebben hoor. Allen hebbben ze mooie horloges met unieke karakteristieken, kenmerken en geschiedenis.

Ik merk dat er wel vaker denigrerend word gesproken over Seiko. Alsof ze vergeten waren dat Seiko bijna alleen de Zwitserse horlogeindustrie hebben gebracht. Het merk en hun mensen zijn bezeten van horloges!

1 like