Vage plannen voor Seiko SARB017 Alpinist.

Doen! Prachtig horloge @John_Locke
Nog 1 te koop voor €455.
Sla je slag!

iemand ervaring met shoppinginjapan.com? Daar staat hij nu voor 487,00 dollar op maar komt waarschijnlijk nog eens 21% inklaringskosten bij of hoe is jullie ervaring met deze site?

Omdat je voor iets meer dan het dubbele een GS koopt. De prijsstijging is gedeeltelijk te rechtvaardigen omdat hij discontinued is. Speculanten en de grijze markt doen de rest. Terwijl er duizenden in omloop zijn, dus schaarste is er niet.

Persoonlijk vind ik hem overpriced momenteel.

Jup, de volle mep komt daar nog bij.

2 likes

Dat zijn ze onmogelijk waard. Dan zit je op SDGM en SARX-prijsniveau, horloges die gewoon van veel hogere kwaliteit zijn.

@SAT heb jij ze niet alle drie (vier)? Een Alpinist, een SDGM001 en 003, en een SARX? Wat is jouw indruk?

In vergelijking tot andere horloges onder de duizend euro, heeft Seiko een net aanbod. Voor duizenden euro’s is er echt wel veel beters te krijgen, zonder half kartonnen banden, kans op scheve uitlijning en een ruw afgewerkt uurwerk.

Zijn two worlds apart. En ik kan het weten.

Neemt niet weg dat de Alpinist zonder meer bovenaan de SARB modelreeks staat qua afwerking en specs wat mij betreft.

4 likes

:ok_hand:

Dat ben ik met je eens. Maar rond de 400 euro begint de rek wel uit de prijs/kwaliteit te raken.

3 likes

Absoluut :smile:

Nja dat is wat mij momenteel een beetje weerhoud. Hebben ze dat allemaal, wat zeggen de eigenaars daarvan?

1 like

Heb zelf een aantal Alpinists gehad, ze hadden het allemaal, sommigen wat meer als anderen.
Nooit iets wat me heeft gestoord, denk zelf ook niet dat de kompasfunctie überhaupt veel gebruikt wordt.

Dat zullen we moeten horen.

Maar ik heb verhalen gehoord van mensen die floss draad
tussen die bezel kroon doen.
Dat kan wat mij betreft helemaal niet, zeker niet voor een
horloge van deze prijs.
Voor mij een zware no go, maar dat geeft niks want ik vind
het verder ook een lelijk ding om te zien.

2 likes

Soms ervaring met die verkoper? Staat bij EU Tax Free, maar hij verzend van Zwitserland?

1 like

Zou idd niet mogen nee. Aan de andere kant weet ik wel nog dat bij mijn vorige Omega SMPc er ook wel een behoorlijke speling zat tussen de end links en de kast (ja appels en peren) maar dat was blijkbaar ook normaal voor horloge van 3600 Euro :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik heb hem daar gekocht. @SAT heeft hem ook daar gekocht. Er komen geen douanekosten bij, ik geloof dat hij vanuit Engeland verzendt. Ik heb absoluut geen spijt van mijn Alpinist, het is één van mijn favoriete horloges.
Heb ook de two tone gekocht bij Strapcode.

dit is de mijne:

2 likes

Nog nooit gehoord.
John_Locke, ik zou me niet laten leiden door hear say. Ik heb er niks van gemerkt.

Ach ja, ik ben misschien een zeurpiet maar als de N niet
precies op de 12 blijft staan word ik kriegelig.
Daar kan ik me de hele dag aan ergeren.
Het lijkt mij dus helemaal niks zo’n losse rammelbak.

1 like

Is gezegd, zelfs hier op dit forum.

Beter opletten Blauwbeer! :grin:

Vast. Er wordt van alles gezegd hier op het forum. Als ik alles zou geloven zat mijn hoofd nu vol onzin. En over ieder horloge dat hier wordt gedragen weten mensen wel iets negatiefs te zeggen. Overigens ben ik zelf geen pietlut, dat moet ik erbij zeggen.

Wanneer je het een mooi horloge vindt en die prijs er voor over hebt, gewoon doen.
Je kunt ook wachten tot er eentje in het blauwe gedeelte staat, maar die worden vaak nog hoger geprijsd dan die op ebay.

2 likes

Absolute aanrader! Nog niet zo lang geleden gekocht via Solojapan. Wilde er nu eentje omdat ik ze nu nog redelijk betaalbaar vind.

Draag 'm nu op canvas maar leer is ook mooi.

Gewoon doen!

3 likes

Kom aan floss draad!!!

Dat is toch van de gekken?

Dit zuig ik echt niet uit mijn duim.

Maar die bezel zwabbert dat is internationaal bekend.
Die staat dan weer hier en dan weer daar.
Dat is toch niet te knijzen?