Vintage duiker tips?

Toen ik gisteren nadacht over mijn verzameling, kwam ik erachter dat ik graag een vintage duiker zou toevoegen. Dan heb ik van alle categorieen wat. Als jullie 1 vintage duiker zouden moeten kiezen voor een paar honderd euro max, welke zou het dan worden? Ik ben benieuwd naar de tips en aanbevelingen.

Mvg Melvin

Doxa?

Als het goedkoop en submariner stijl moet zijn kan je kijken naar Sicura.

Geheel originele 6309-7040 of 7049 http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2581692

Succes!

Bedankt voor de tips zover. Seiko heeft inderdaad wat meer mijn aandacht gekregen de laatste tijd en Sicura heb ik nooit naar gekeken, maar het zijn mooie vintage horloges! Kent iemand Cordura?

Sicura en Cordura zou ik voorzichtig mee zijn, ivm de vaak goedkope penankeruurwerkjes. Ik zou ook voor Seiko of iets op ETA basis gaan. Termen als skindiver en een afbeelding van een scubaduikertje op de caseback zijn vaak ook slecht nieuws.

Bedankt voor de tip! Sicura ook? Er staat me iets bij dat het merk een connectie heeft met Breitling. Of heeft er iemand van Breitling toevallig alleen een keer door die fabriek gelopen? :wink:

Even zoeken op “sicura breitling” (alle datums). Zegt niet over kwaliteit.

Google eens op ‘Record Longines Automatic Diver’ dat vind ik écht een prachtige vintage.

Ja, heel mooi. Ik heb ook al gekeken naar de Zodiac Seawolf en de Bulova Snorkel. Ik vind ze allemaal te duur haha.

Ik zou voor een 6309-7040 gaan. Draagt heerlijk!

Gr.
Men

Is een 9306-7040 te koop voor zo’n 250-300 euro?

Grtz Melvin

Mijn snorkeltje… :wink:

Deze geheel origineel gekocht voor ik dacht iets meer dan 200, super horloge!

edit: seikolinkje

Vintage1982 Schreef:

Ja, heel mooi. Ik heb ook al gekeken naar de
Zodiac Seawolf en de Bulova Snorkel. Ik vind ze
allemaal te duur haha.

Om te dragen zou ik geen Sicura nemen hoor , breekbare goedkope uurwerken en mechanische delen .
Enicar heeft leuke duikhorloges en wat goedkoper heeft Tissot ook een paar duikmodellen uitgebracht ,zullen ook niet heel duur zijn.

Heel leuk horloge :wink:

Heb mijn 6309 er nog ff ondergeplakt als edit.

Bedankt voor de tip! Ik heb het idee dat mijn definitie van niet zo duur vaak niet overeenkomt met de definitie van anderen :+

Deze is mijn favoriete vintage duiker,
indertijd overgenomen van Tom Koerts.
Een 2e vindt je niet, gaat ook nooit weg.

Wat ik probeer te zeggen is dat met een beetje geduld er vanzelf
iets op je pad, tenminste zo gaat het bij mij meestal :wink:

mvg

Ja precies, dat denk ik ook. Ik ben nog niet iets tegengekomen waarvan ik dacht: wow! Of het is me veel te duur. Het moet wel leuk blijven :slight_smile:
De leukste om te zien, vind ik tot nu toe de Zodiac Seawolf en de Snorkel. De rest zie ik allemaal te vaak en vind ik niet bijzonder. Het ziet er voor mij uit als 13 in een dozijn. De laatste die je laat zien, zegt me helemaal niets trouwens. Wat is dat precies?

Moet lukken. Wordt wel even zoeken maar dat mag de pret niet drukken.

Als je open staat voor een horloge wat uiterlijk veel gemeen heeft met de Rolex Explorer, kun je kijken naar een vintage Glycine Airman. Wel een hel om te servicen heb ik gehoord. Voor E400 heb je er een.