Vintage Perlon van Nederlands fabrikaat

Nog wat issues met de verkoper (ik had namelijk iets anders besteld), maar gááf zijn ze wel.

60’s originele nieuwe en ongedragen Perlon banden van Horlon (welke samen met Eulit, althans volgens vintagebandengigant TimesOfPlenty, de enige waren die écht (zuurbestendig) Perlon gebruikten en geen ‘gewoon’ Nylon). Nederlands fabrikaat (aan achterzijde van het label staat ‘Dutch Made’) :smiley:

16, 18 en 20 mm, in zwart (heel donkergrijs door de structuur van de perlon) en een paar blauwe en bruine…

5 likes

Mmmm, als ze blijven denk ik wel dat er iets mijn kant mag uit komen…

Zowel goud- als metaalkleurige gespen?

o wat gaaf! daar wil ik er misschien ook wel een van :slight_smile:

Gaaf!

Ja, met korting als je een goud-kleurige neemt :smiley:

Toevallig zoek ik ook een goudkleurige bedenk ik me nu :smiley:

dilemma dilemma :smile:

Tof. Ik heb nog een hoop Eulit perlons liggen. Echte Perlon dus volgens jou :wink:

Hoho, volgens ‘TimesOfPlenty’ hè!

1 like

Gaaf! Zou zo’n bruine, zwarte en blauwe wel willen. Hoeveel heb je er eigenlijk?

Voor jou een vraag, voor mij een weet… :wink: - De meeste zijn 18 mm en zwart.

Maar serieus: Ik wacht even reactie verkoper af, misschien gaan ze allemaal wel terug. Ik had namelijk iets anders besteld. Mocht deze zending voor iemand anders bedoeld zijn en zo…

Van die Tropic Star 18 mm had ik er 50, nu nog ongeveer de helft.

Haha allright. Mocht de perlon deal doorgaan, dan kun je er wel een paar bij mij kwijt :wink:

Ik ben er tevreden mee. Ze zijn steviger dan ik had verwacht. Ik dacht dat het heel zachte banden zouden zijn maar ze zijn juist vrij stug. Wel lekker eigenlijk maar nu wil ik er meer :stuck_out_tongue:

1 like

1 like

Hoor/lees wel dat deze bandjes op den duur afdrukken/inslijten in de caseback. Iemand hier ervaring mee (en hoe is dit te voorkomen?)

Schoon houden. De band schuurt niet, het vuil tussen band en caseback wél. Eventueel een stukje tape of zo’n speciaal zelfklevend rondje om de caseback te beschermen.

Mijn ervaring is toch wat anders. Bandje één dag gedragen en toch al aardig wat haarlijntjes zichtbaar. Niet door vuil, maar door het bandje zelf. Heb je tip opgevolgd en een plastic sticker op de caseback geplakt, lijkt prima te werken. :slight_smile:

2 likes

De dag dat Nylon Staal kan schuren zonder extreme snelheid moet nog gebeuren IMHO.

1 like

Het zal best. Toch zitten ze er, in de L vorm.
Geeft ook niet, maar handig om even een sticker er op te plakken voor de zekerheid.

1 like

Dat is met NATO’s toch niet anders. Onze ouders moesten in de 60’s snoeihard werken, die lachten om haarlijntjes, en dan nog enkel als ze daar tijd voor hadden (zelden dus).

De enige haarlijn waar ik me overigens druk over maak is de wijkende op mijn voorhoofd… :wink:

2 likes