Vintage Perlon van Nederlands fabrikaat

Is echt niet van de perlon zelf. Ik durf een stukje nylon op een verse stalen plaat over en weer draaien op een dremel en dat gaat niet krassen. Het is vuiligheid/stof/ zandpartikels die ertussen kruipen. Perlon heeft nog het nadeel dat zweet het metaal op de onbedekte plaatsen ‘etst’ evenwel zonder krassen.

Soit Ik maak mij geen zorgen om een caseback, nooit.

Oke, dan niet joh. Dan is het er gisteren opgekomen voordat of nadat ik het bandje ging gebruiken. Erg toevallig. Wat jij wil.

Het zijn wel erg leuke bandjes iig. Ben er blij mee!

Het zal misschien al tijdens de fabricage, opslag, transport etc al tussen kunnen zijn gekomen. De stof zelf zal denk ik ook wel zachter zijn dan t staal.

Ben geen expert, maar heb vaker gehoord dat vuil minuscule korrels kunnen bevatten die kunnen gaan schuren.

Voorbeelden:

18 mm blauw op de Eterna Kontiki ‘Tropical dial’

20 mm zwart op de Buren Intramatic (microrotor) Waterman - Heerlijk dat het streepje tussen Intra en Matic een heel klein Buren-logootje is…

1 like

Schitterend horloge die kontiki.

Is wel een ‘beater’ hoor. Je ziet het gebruik er van alle kanten goed aan af…

Het enige wat ik over die Eterna kan zeggen is: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

Misschien maakt dat hem juist wel zo mooi :wink: