Voorstellen

Voortzetting van de discussie Onbegrip om mij heen en geen horloge kennis:

1 like

Ik zoek een laptop op, dit was niet de bedoeling

1 like

30m
Hallo, ik zal me even voorstellen, ik ben Arne, 43 jaar en stiekum al een tijdje aan het gluren. Ben gek van horloges en liefhebbers.
Ik herken deze reacties wel. Mijn vader verzameld al heel lang antieke uurwerken, van klokken en wekkers tot polshorloges. Ik heb het altijd wel leuk gevonden maar opeens gebeurde er iets, ik werd verliefd op polshorloges. Heb toen een aantal aankopen gedaan waar ik spijt van heb. (Zelfs marktplaats geeft me gelijk) maar het zaadje is wel geplant. Ik heb nu sinds een maand een seamaster uit 2001 en ben er heel blij mee. Kijk er naar terwijl ik weet wat de tijd is. Mensen om me heen kijken me dan meewarig aan en zeggen: wat kan dieā€¦is ie smartā€¦Pff. Maar dat maakt me niet echt uit. Ik heb een verlanglijst en daar staan op:
Speedmaster, ben erg aan het zoeken welke. Moet zeggen dat Amsterdam Vintage Watches wel een goed kanaal is, maar dan nog vind ik het moeilijk, ik ben geen grootverdiener.
Rolex ref. 1601, denk met een ivoorkleurige wijzerplaat
Als laatste een Omega de Ville hour Vision, maar daar spaar ik niet voor, die ga ik krijgen van mijn vader als hij me daar rijp voor achtā€¦
Horloges die ik nu nog heb zijn: Seiko titanium kinetic ska71P1
Armani automatisch uurwerk maar geen idee welk type, veel spijt van, was toen ā‚¬460 en bijna nooit gedragen.
Een gouden Maurice Lacroix dresswatch die nooit weggaat, gekregen van mijn moeder die helaas is overleden.
En dus de seamaster.

8 likes

Pff please, of het nu echt is of een oud lidā€¦ga ff wat leuks doen.

Nee

Jaaaa!

Welkom hier :v: Laat die Speedy toch lekker zitten joh, saai ding.

2 likes

Welkom arne !!

ok dit is beter. Om mijn verhaal compleet te maken: De oudste broer van mijn moeder was een vintage uurwerk verzamelaar. Hij had een enorme verzameling comptoises in de tijd dat deze nog wat waard waren. Toen hij overleed kwamen de antiquairs vanuit heel Europa om zo snel mogelijk zijn collectie op te kopen. Wijkregen toen een heel mooi klein klokje met wekkerfunctie en allemaal een klein klokje. Ik kreeg toen een vintage seiko, zwarte rechthoekige wijzerplaat en gouden wijzers. Was er toen blij mee omdat dit een fijne oom was, maar in die tijd, 25 jaar geleden hield ik van een ander soort horloges.
Maar sindsdien is mijn vader begonnen met alles wat met tijd te maken heeft, nu blijkt dat op enig ogenblik dit ook bij mij is gebeurt.
Ik g eens uitgebreid de speedmaster topics doorspitten, dat wordt echt mijn volgende aankoop

1 like

@HanDavinci die is dus inderdaad top :wink:

1 like

Welkom :sunglasses:

:ok_hand:

Gewoon die Speedy laten hangen, saai, druk, groot. Je bent blijer met een DJ :upside_down_face:

1 like

Halloā€¦

1 like

Wat bedoel je :see_no_evil::see_no_evil:

2 likes

Van harte welkom Arne!! Ik zit op een soortgelijk favorietenlijstjeā€¦

Groet Casper

finally-someone-understands-5b64b0

tenor

Welkom.

3 likes

Help nee jij toch ook niet heā€¦:wink: En ik maar serieus reagerenā€‹:rofl:

Edit: nieuw lid en gelijk netjes kunnen linken in nieuw topic en mensen taggenā€¦dat zie je niet vaakšŸ˜œ

:see_no_evil::see_no_evil::+1:t3:

Logie, Marijn, zijn jullie hier?:stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

3 likes

Wie zijn dat??

Jij boefjeā€¦:wink:

Dat zijn wat ik noem zeer gewaardeerde (anderen vinden dat maar een rare term) inmiddels ex-forumleden. Twee schatjes die ik misšŸ˜°

1 like

Halloā€¦ Als je je aanmeld dan moet je van @discobot een cursus doen voor een cadeautjeā€¦ je krijgt da een level erbijā€¦