Waltham zakhorloge

Hallo allemaal,
Helemaal nieuw hier na zoeken op Google hier terecht gekomen :slight_smile:
Wij hebben uit een erfenis een heel mooi gouden zakhorloge geërfd.
Hij ligt hier nutteloos in de lade en dat blijkt heel erg zonde te zijn.
Wij willen het horloge verkopen en hebben veel opgezocht op internet over het horloge
maar er staan allemaal tegenstrijdigheden over de waarde. Dus misschien dat iemand
van de experts hier, meer over kan vertellen.
Het serienummer wat op het uurwerk staat is: 8920866
Het serie nummer wat op de case staat is: 145523
Op de wijzerplaat staat Waltham AWWco Mass
Er zit een Albert ketting aan!

Ben benieuwd of iemand hier meer over kan vertellen.

1 like

Als je foto’s toevoegt heb je meer kans op respons. Vooral foto’s van het uurwerk zijn belangrijk.
De meeste zakhorloges zijn niet veel waard.

1 like

De info wat ik tot nu toe heb gelezen is dat ie best nogal wat waard is, maar de waardes die gegeven worden die liggen nogal uiteen. Hoe voeg je foto’s toe?

Je kan foto’s toevoegen door op dat pijltje omhoog te klikken.

Als hij massief goud is, zit er natuurlijk al flink wat waarde in alleen de kast.

2 likes

@Stevie , horloge zal zeker wat waard zijn, ook is Waltham een erg gewild merk. Maar laat je niet gek maken door prijzen op chrono24 bv. Die zijn vaak nogal overdreven. Ik zou de adviezen hier op het forum laten gelden, en je horloge bij 2 verschillende en zeer betrouwbare juweliers bij jou in de regio laten taxeren.
Verkoop het horloge vooral niet bij de eerste de beste juwelier, altijd bij meerdere juweliers laten taxeren. Moet 9 vd 10 keer gratis getaxeerd kunnen worden. (wel van tevoren vragen of er kosten zijn verbonden aan taxeren)

1 like

Is 14 of 18 karaat.

Dank je Niels, gaan we zeker doen als hier geen duidelijk antwoord komt :wink:

Zoeken op serienummer geeft deze informatie, op een site uit de USA die ik van @koen heb door gekregen. Hij kan wellicht ook meer info geven.

Zie hier: https://pocketwatchdatabase.com/search/result/waltham/8920866

Hopelijk kom je hier verder mee. Buiten het uurwerk speelt de goudwaarde uiteraard een belangrijke rol.

Succes! :relaxed:

2 likes

Staan er geen goudmerken in?!? Het kan ook ‘Goldfilled’ zijn, dat staat aan de binnenkant van het achterdeksel :relaxed:

EDIT: maar zoals eerder gezegd: maak een paar duidelijke foto’s van het uurwerk, de wijzerplaat en wat er in het achterdeksel staat. Dan zijn er hier vast mensen die je verder kunnen helpen :relaxed:

1 like

Die Walthams, indien goud, zijn vrijwel altijd 14K. Heb er laatst nog eentje voor een HF-lid geserviced, uit 1905. 14 of 18 K is in de regel makkelijk te vinden in de kast. Goudgewicht is natuurlijk zonder uurwerk, glas, koperen stofdeksel, vergulde kroon, opwindas… Paar honderd euro in elk geval. Staat van de wijzerplaat is ook belangrijk. Exemplaar dat ik servicede was volkomen mint.

Waltham zakhorlogeprijzen op Chrono24 staan IMO volkomen los van de realiteit - maar dat geldt voor de meeste horloges die daar op staan. :wink:

Zoiets als deze dus…?

2 likes

Nee, niet als deze, de foto’s zijn onderweg. Word vervolgd…:slight_smile:

Er wordt overigens weinig getaxeerd hier. Maar ben benieuwd naar je foto’s.

Het serienummer- als het klopt tenminste- geeft een ‘Hunting case’ aan, dus ook met deksel over de wijzerplaat :relaxed:

Edit: het zou helpen als @Stevie een paar foto’s ging posten, dat zou toch moeten kunnen na ruim 5 uur na zijn vraag? :relaxed:

1 like

Stevie als in Stevie Nix?

1 like

Stevie heeft nu een paar foto’s geplaatst maar voor Stevie was het zaterdagavond dus had ook andere dingen te doen :wink:
Ik krijg een melding dat ik maar drie foto’s mag plaatsen :frowning:

4 likes

Nee, dan schreef ik niet in het Nederlands :wink:

Foto’s staan bij “klokkengek”

Dat geeft toch een completer verhaal. Dus inderdaad een full hunting case, denkelijk in goud, uit 1898, model 1888, 16 size, 7 Jewels.

Ik ben geen taxateur, ga ik me ook niet aan wagen, maar er zijn er hier een paar die dat wel kunnen, hopelijk leest @koen mee en kan hij je vertellen wat het waard zou kunnen zijn.

Let wel, zoals @Skv terecht opmerkt: we zijn hier geen taxatieforum :relaxed:

Belangrijk is nog wel om te weten wat voor merken er in de achterdeksel staan, of b.v. een tekst met het woord ‘Goldfilled’ en b.v. ‘25 Years Guarantee’. Dat is belangrijk i.v.m. de waarde.

Succes! :relaxed::+1:

En…hij loopt ook nog! Achter in het deksel staat, Roy warranded, 10 k (voor zover ik het kan onderscheiden) U.S. Assay 145523. Nu is het hele plaatje denk ik wel compleet :slight_smile: Die meneer Koen die reageert niet dus zal die waarschijnlijk niet mee lezen. Dat het horloge zo oud was dat wisten we dan weer wel…