Wat vinden we van: Carl F. Bucherer Manero Peripheral

Bucherer is de bekende juwelier in Zwitserland, en heeft ook een eigen horlogemerk. Dat klinkt niet erg aantrekkelijk, maar heeft toch een paar leuke modellen.

Carl F. Bucheren, zoals het horlogemerk heet, is minder bekend. Behalve een sporadische post, is er weinig over dit merk te vinden op dit forum. Zie: Minder bekend: "Carl F. Bucherer" uit Zwitserland

Ook heeft @HorloG een paar jaar geleden een reactie geplaatst waarin hij al zegt dat Bucherer ook manufactuur uurwerken maakt, in 2008 met een perifere rotor ( Nee...nee...🤥ik verkoop mijn 2e auto niet! ).

In 2017 in Monochrome op bezoek geweest bij Bucherer met een interessant gesprek met de CEO:

Ook is Hodinkee langs geweest in de Manufacture: https://www.hodinkee.com/articles/a-visit-with-carl-f-bucherer-and-a-look-inside-the-double-peripheral-tourbillon

Goed, het model welke ik toch best leuk vind is de “Carl F. Bucherer Manero Peripheral”.
Link van Bucherer zelf: https://www.carl-f-bucherer.com/en/watches/manero-peripheral-00-10917-08-33-01

Wat mij erg aantrekt, is dat de Manero Peripheral het eigen manufactuur A2000 caliber gebruikt.

Hodinkee heeft een mooi artikel geschreven met veel details, waar ik het meeste van begrijp, maar niet alles, zoals:
"the use of a special system for isolating the regulator and balance spring stud carrier from shock – a system which in theory means the regulation of the watch shouldn’t drift between service intervals."
Ok… Als iemand dit kan uitleggen, graag :smile:

Samenvattend heeft Bucherer een manufactuur uurwerk met een perifere rotor, goede afwerking, COCS, en dat voor rond de euro 6.000.

Wat vinden jullie? Is dit een leuk horloge, of is dit niets en snel verder kijken? :thinking:

  • Gaaf horloge
  • Mwah, snel maar verder kijken

0 stemmers

5 likes

Leuk om te zien dat best wat mensen het een gaaf horloge vinden!

Er is een een Manero Peripheral “Boutique edition” met blauwe sunburst :wink:

Die is toch wel leuk gelukt!

6 likes

Daarnaast draagt John Wick "m ook. Weliswaar kapot geslagen naar de tyfus maar zag er desondanks nog mooi uit.

1 like

Dat uurwerk is heel gaaf!

Dat uurwerk is heel gaaf!

Mooi! Alleen jammer van de grote tekst op de plaat.

John Wick ! :+1:t2:

Klopt, hij draagt ook een Bucherer, maar dan een net kleiner model, met centrale seconde en zonder de perifere rotor.

Gaaf horloge, vooral de blauwe hierboven, maar voor mij te dressy. En als John Wick hem draagt dan is ie wel ubercool… :+1:

Bucherer Patravi chronograde met big date en annual kalender, dus maandaanduiding (tussen 4&5)

Ik vind hem niet heel mooi, heb zelf een vintage horloge van ze. Vermoed dat het daarbij gaat blijven.

Mooi horloge, maar vindt hem redelijk duur

*vind
Anyway, waarom vind je hem duur? Het is veel geld, maar je krijgt er best wat voor: COCS manufactuur uurwerk met perifere rotor, niet niets.

Leuk, welke?

Ja, ik snap het. Ik heb begin dit jaar de moderne horloges van Bucherer vast gehouden. Voor mij doen ze het ook niet, er is geen gevoel bij. Hoe jammer het ook is, wat in theorie zijn ze best leuk!

Leuk dat dit draadje weer even is opgepoetst. Ik heb er een fiks aantal zien liggen bij Bucherer in Luzern. Het uurwerk is echt een kunstwerk. Heel bijzonder. Moet gezegd dat een paar mm minder in diameter mijn sterke voorkeur zou hebben. Groot deel van de collectie is mij net een paar mm te groot. Dat geldt ook voor de Bucherer Manero Flyback die ik qua kleurstelling heel mooi vond, maar echt te fors voor mijn pols. Plaatje:

7 likes

hoe groot is je pols dan?

ff een oude draad oppakken :smiley:

Geen idee. Ter illustratie. Speedy past mij prima. Het zijn de lugs die maken dat ie groot oogt

In praktijk valt dat reuze mee

Alleen op de fotos is het altijd lastig

Maar in het echt zit die perfect en de lugs buigen mooi om de pols