Nee...nee...🤥ik verkoop mijn 2e auto niet!

Niet te filmen dit…:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

https://uhrforum.de/citizen-super-jet-auto-dater-vintage-39-jewels-nos-like-new-from-1963-ring-rotor-t307855

Waarom kijk ik daar nu…:hushed:

39 jewels…pffff

9 likes

En waarom laat je het ons nu zien… :joy::+1:
Dank, wat een imposant klokje! :heart_eyes:

1 like

Ja…sorry kon het niet laten…deze in die staat kom je amper tegen…lekker ding hoor😍

2 likes

Die ring-rotor…geweldig!

1 like

En…en…en…nog een mooi maatje ook…37.6🖒😊

1 like

al staat er 100 jewels op… zegt niet veel hoor …! :slight_smile: er zijn maar ongeveer 21a23 posities waar jewels echt noodzakelijk zijn!

In dit geval waarschijnlijk wel omdat de automaat compleet anders is opgebouwd.

Dit is een vrij vroege vorm van de peripheral rotor, in 2008 kwam Bucherer met de eerste serie geproduceerde peripheral rotor die een volledig zicht op het uurwerk garandeert, de CFB A1000

Daarna volgenden de grote jongens:
Breguet

Audemars Piguet

Vacheron Constantin

Super gave techniek dus.

5 likes

Wouw! Die laatste die zou ik alleen nog maar onderste boven dragen. Zitten die uurwerken ook in betaalbare horloges? Is die Bucherer dezelfde als die bronzen Tudor?

[edit] bewegend beeld.

Supergaaf! Die brug en algemene afwerking van die Bucherer is echt geweldig! Heerlijk strak.

Ik ben er nog eentje vergeten, Cartier heeft ook een dergelijk uurwerk maar die gebruiken hem op een andere nogal aparte manier:

De rotor zit daar aan de wijzerplaatzijde van het uurwerk, aanschouw de wandering panther

Ik geloof niet dat er een budget uurwerk bestaat met dit mechanisme. En volgens mij heeft Tudor hier ook geen gebruik van gemaakt voor zover ik weet.

Mooi ding, maar ik snap niet wat de verkoop van een auto ermee te maken heeft.

toch wel?

swatch sistem 51?

2 likes

Ik denk dat je gelijk hebt, ik was zelf in de veronderstelling dat deze een gewone rotor had maar dit is inderdaad ook een peripheral rotor.