Catawiki

Dat de geschatte en geboden bedragen op Catawiki de realiteit geregeld ver overstijgen, weten we allemaal wel. Maar vandaag schrok ik hier toch behoorlijk van. Hoe kan een simpel horloge - een redial ook nog, en bovendien een slechte - zo’n schandalig hoog bedrag opleveren? Kijk en huiver:

Is het onwetendheid of lust tot geldsmijterij? Wie het weet, mag het zeggen…

4 likes

Voor een Certina is dit veel te veel. Of het een redial is - daarvoor heb ik te weinig verstand van vintage, maar mij lijkt-ie juist redelijk legitiem. Mooi ding voor 200, 225 euro lijkt me. Niet voor 800 plus…

1 like

Wat ik raar vind aan het horloge, zijn de rood gouden markers op de plaat, terwijl het horloge, inclusief de wijzers, een geelgouden kleur hebben.

Op een site waar biedingen plaats vinden, kun je nooit zeker weten wie er nou bieden. Zijn dat vrienden, of partners van de aanbieder, die de prijs evt. opdrijven. Dit gebeurt m.i niet alleen bij Catawiki, ook op marktplaats en Ebay, Ik sta bij Catawiki regelmatig versteld van de hoogte van de biedingen, niet alleen bij horloges, maar ook in andere rubrieken.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

7 likes

I.d.d. Ik zie op Ebay regelmatig dat er een paar biedingen “verdwenen” zijn, of dat het horloge opnieuw wordt geplaatst, want zgn. Niet Betaald… Ga je toch wel denken…

2 likes

Ik heb er ook geen goed gevoel bij. het vreemde is dat de veilingmeester de hoofdredacteur is van de Rikketik. Dan zou je toch verwachten dat er kritisch naar de te veilen objecten wordt gekeken.

Groet Tecco

Nou over BVA gesproken, ik heb daar redelijk wat verkocht (geen horloges) maar de betaling was prima geregeld.

Ik heb bij Catawiki wel eens een stel mooie zeldzame boeken gekocht. Netjes in goede conditie afgeleverd. Staan vol trots in mijn boekenkast. Nu nog eens gaan lezen… :smile:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

7 likes

Jaap,

Ik snap wat je zegt :grinning:

Maar ik kan een beetje begrijpen dat je als beursorganisator niet veel kunt doen aan de geur van oude mannetjes en een incidentele nepperd op je beurs. Als je echter een serieuze veilingsite wilt zijn heb je een goede veilingmeester nodig die het kaf van het koren scheid. je moet wel aan je reputatie denken…

Ik vind het vreemd. Ik ken iemand die voor Catawiki werkt. Ik zal eens vragen of hij weet hoe de hazen daar lopen.

Groet,

Tecco

1 like

Catawiki is absoluut wel legitiem, als je een bieding doet en niet betaald dan sturen ze gewoon een deurwaarder op je af, en ja dat gebeurt echt, ik heb twee keer gehad dat een bieder zo is gedwongen om te betalen. De reden dat veilingen zo hoog gaan komt mijns inziens omdat bij elke bieding er tijd bij komt, bij eBay kan er een heel leger mensen wachten tot het laatste moment om een bieding te doen, dat werkt bij Catawiki niet en zul je de ander gewoon moeten overbieden om het object binnen te halen. Ik kan je ook niet verklaren waarom sommige objecten zo hoog eindigen maar je hebt maar twee idioten nodig met geld teveel en dan kan het heel hard gaan.

Ik heb er laatst nog een balpen verkocht voor 650 euro, mij hoor je niet klagen…

:sunglasses: Laat mij raden, geschiedenisboeken.

Schreef zeker ook als een vork. :smile:

3 likes

Echt niet.

Heel goed. :blush:,

Over de luchtverdediging in Nederland in Mei 40. Zeer gedetailleerd per batterij, stelling, vliegtuig en luchthaven. Heel interessant. Er staat net niet in welke horloges de manschappen droegen.

1 like

Ik verkoop er regelmatig en kan niet anders zeggen dat het ( voor mij in ieder geval ) een prima platform is. Biedingen en uiteindelijke prijs zijn zonder meer goed en tot nu toe heb ik alles wat ik verkocht heb ook netjes uitbetaald gekregen. Af een toe signaleer ik ook wel eens een horloge waar het een en ander niet aan klopt. Communicatie daarover met de veilingmeester gaat zonder meer goed en ik zie dan ook dat er iets mee gedaan wordt. Just my2cents.

Zullen die muffe mannetjes dan niet ook het gros van de leden op horlogeforum uitmaken? :slight_smile:

5 likes

Ik heb (hier op het forum, van een betrokkene van Catawiki) begrepen dat er vaak mee wordt gedreigd, doch dat de verkoper, in overleg met (danwel op aanraden van) Catawiki, meestal kiest voor het opnieuw aanbieden. Een incasso uitvoeren is een kostbaar, tijdrovend en langdurig traject. In jouw voorbeeld heeft waarschijnlijk het dreigen dus geholpen. Voor een paar 100€ gaat ook Catawiki (liefst) niet een incassotraject starten.

1 like

Heeft vanaf mijn jongste jaren al mijn belangstelling WO II.
Ik heb er ook veel van; boeken (grootboek van de 2e wereldoorlog)
Persoonsbewijzen, ausweissen etc.
Waren het niet de Fokkers D21 die ons luchtruim moesten beschermen ?
Kansloze missie natuurlijk tegen de Messerschmidts en Stuca’s
Enfin on topic maar weer. :sunglasses:

Laat ik dan eens positief zijn over Catawiki.(ik heb er geen aandelen in hoor)
Ik heb er drie horloge’s verkocht , twee voor de vraagprijs en de derde voor € 300 boven de vraagprijs.
Het is maar net waar de interesse van de eventuele kopers naar uitgaat en of ze tegen elkaar gaan opbieden, dat was dus bij het derde horloge het geval.
Je stuurt het horloge pas op als de betaling bij Catawiki binnen is.
Je krijgt uitbetaald drie weken na verzending.
Tot op heden heb ik geen klagen over Catawiki, vooral ook omdat een bod bindend is denk ik. Een nadeel is misschien wel weer dat je een percentage van de verkoopprijs moet betalen.
Op het HF heb ik minder reden tot juichen , daar zitten ook mensen tussen die een bod doen en dan niets meer laten horen ook al stuur je ze een mail of PB.
Catawiki is in ieder geval 100% beter dan Marktplaats, daar heb ik wel eens betaald voor een horloge en nooit meer iets ontvangen of gehoord.(aangifte gedaan bij de politie,geen resultaat)
Tot zover mijn ervaringen met de diverse verkoop mogelijkheden Op internet.

5 likes