Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Deze grote jongen wordt nooit oud :smirk:

Vooraan in het bos :sunglasses:

27 likes

Gezellige Pinksteren hf-'ers :sun_with_face:
Dat het weekend maar niet zo snel loopt als deze ouwe - of misschien moet een Recordmaster wel zo hard, ik heb er ieg nergens iets over gelezen :stuck_out_tongue_winking_eye:

21 likes

Wow, die is fraai :ok_hand:

Vandaag een Bellana. Een zgn Dienstuhr der Deutsche Bahn. Een spoorweg horloge dus.

23 likes

Hmm op de achterkant staat roestvrij edelstaal maar ik heb het horloge nog niet open gehad dus misschien staat er meer informatie over aan de binnenkant

Leuk!

Schauen Sie mal bitte

1 like

21 likes

Nog even opwinden en goedzetten, daarna mag deze ‘40 Tissot dienst doen vandaag.

Met zijn zwarte dial en centrale secondewijzer in een 35mm stalen kast is het een zeldzame verschijning.

Voor meer info en foto’s check :point_down:

34 likes

Wauw. Dibs aub!

1 like

Absolute stunner!

1 like

Eerste helft jaren 60 Mauthe.

20 likes


Lekker aanklikken voor een betere scherpte! :slight_smile:

21 likes

Wow, een recordmaster… Die zie je niet elke dag! :hugs:

1 like

Vandaag is het de beurt aan deze Citizen V2 uit 1972 met facet geslepen glas en Japanse datum. Horloge heeft een complex 7700 uurwerk. Datum wordt versteld door het horloge rechtop te houden en op de kroon te drukken. Dag wordt versteld door het horloge 180 graden te draaien (ondersteboven te houden) en op de kroon te drukken… Mooi stukje techniek uit de jaren 70…:wink:

25 likes

Al heel erg lang in bezit deze Recordmaster en een van mijn favoriete chronografen. Is dankzij een zeer sympathieke hf-er weer ‘in beeld’ want die lijkt een nieuw glaasje voor me te kunnen regelen. :hugs:
En daarna moet die dan weer worden getuned - is veel te snel dus wellicht gemagnetiseerd…

2 likes

Klein testje doen en je weet het zeker… Uurwerk hoeft niet uit de kast…

3 likes

Breitling 817 cp 01 issued esercito italiano

:beers:

35 likes

En gewoon hier nog een keer!
Schaamteloze cross-post…

16 likes

Zenith A271 :+1:

42 likes

En de perfecte band erop! Stiksel past uitstekend bij de wijzerplaat.

1 like