Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

28 likes

Wat een plaatje :heart_eyes:

Is deze dial er ook voor polshorloges?

1 like

Ja, die zijn er wel, maar in nette originele staat uitermate zeldzaam.
Ben ooit een keer bezig geweest om deze te kopen; achteraf wel spijt dat ik niet gewoon de volle mep geboden heb.

Dit is overigens een versie met centrale seconde; was ook de reden dat ik er niet de volle mep voor geven wilde.

22 likes

Snap ik, die sub-seconds heeft net wat extra’s. Gaaf hoor.

1 like

Wat een lekker ding! Nog niet eerder gezien volgens mij, maar ik heb vast gewoon niet opgelet.
Welk model is dit en wanneer gemaakt, als ik vragen mag?

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/na-seiko-scff001-en-seiko-scfb005/208508

10 likes

Dank voor de info!
Erg mooi horloge, geniet er van!

1 like

Montdor van 1977.

24 likes

29 likes

11 likes

Omega Speedmaster MK 4.5

28 likes

Hhaaa, deze vraag lag mij ook op de lippen, weet niet wat de diameter is van deze hangoudere maar mijn voorstel zou zijn om van 'te groot ’ naar een mooie 38 a 39 te transormeren
Bandje van @Ko-Banden erbij, en hoppa!!

Bijna tijd voor het aanzwengelen vd BBQ:

23 likes

Oef, dat plantje is er zielig aan toe :cry: Het horloge ziet er een stuk beter uit!

30 likes

Vandaag in het hoge noorden een nieuw aangekomen oosterling met een bandje uit het zuiden… Een kleine Russische (export) Zaria met een open end bandje uit Frankrijk, de lijm werkte natuurlijk niet meer maar dat was simpel opgelost met een beetje bisonkit…
Het bandje zou een millimeter breder kunnen zijn, maar smalle open end bandjes zijn niet heel makkelijk te vinden en deze 7mm had ik liggen, een keer op de gok meebesteld bij een paar andere bandjes. Bovendien vind ik het bij dit soort wire lugs niet storend, eerder grappig dat er nog wat van de lugs te zien is :grinning:

25 likes

Ja het horloge gaat sinds de jaren 60 mee, het plantje daarentegen was binnen 4 weken dood :thinking:. Ik had het wellicht ook gewoon gelijk moeten potten :sweat_smile:

1 like

Mijn enige gewone Oriënt nog in de collectie. Vintage dat dan weer wel

22 likes

Meister-Anker voor vandaag.

21 likes

Bij mij zijn mijn Oriënts juist blijvertjes! Een lekker eigenzinnig merk en minder 13 in een dozijn design varianten dan bijvoorbeeld Seiko. Deze lag bij mij al twintig jaar op een balansas te wachten en nu maar eens de knoop doorgehakt - blij mee! :hugs:


16 likes