Werkhorloge

Hallo,

Ik ben op zoek naar een werkhorloge dat tegen veel kan.
Regelmatig bots ik wel is ergens tegen en het zou ook weerresistent mogen zijn.
Liefst niet te duur en met een soort automatisch mechanisme dat precies loopt dus geen automatic.

Vervelend he, dat Pokemon-go…

Maar serieus: denk dat je 100 reacties krijgt met : Casio

2 likes

Een automatisch horloge wat niet automatisch is?
Dan zou ik eens naar Kinetic kijken.

Een Seiko BFK kan wel tegen een stootje en heeft een Kinetic uurwerkje.

Je zou ook naar een Quartz kunnen kijken. Bijvoorbeeld een Victorinox INOX is gebouwd om tegen stootjes te kunnen (en laat ik nu net open staan voor biedingen op mijn INOX die in hele goede staat verkeert…)

1 like

Dit is Ă©Ă©n.

Mijn werkhorloge. Altijd de juiste tijd nooit een batterij en onverwoestbaar.
De GW-M5610

5 likes

Casio G-Shock lijkt me aan je wens te voldoen.

Liefst geen casio.
Meer een dresswatch.

1 like

Dan ga je meer de kant van een tool- of fieldwatch op denk ik. Is een Aevig Corvid een idee?

4 likes

Waarom n soort automatisch mechanisme? Als t is om geen batterij te hoeven wisselen , dan lijkt me icm schokbestendigheid solar n betere combi. Tenzij je net als ik altijd lange mouwen droeg.

Als klappen opvallen echt n belangrijk issue is, zou ik toch kijken naar n gshock. Er zijn modellen die iets minder… commando uitzien. Er zijn ook modellen die alleen analoog zijn, metalen band hebben, etc. Dat kan als iets netter staan. Ok, onder n maatpak zal t geen gezicht zijn, maar onder n polo of (opgestroopt) overhemd zou t wellicht kunnen.

Als schokbestendigheid iets minder belangrijk is, kun je ook kijken naar solar (eventueel gecombineerd met radiogestuurde tijd) van casio. Die hoeven niet heel duur te zijn. Ik heb n neefje v deze en hij bevalt me prima. Niet te hoog of hoog, zodat ie niet overal tegenaan knalt. Solar dus geen batterij nodig (ook n accu kan echter uitgeput raken), met rc altijd de juiste tijd in nederland en veel andere continenten, saffierglas tegen krassen, met normale 20mm lugs makkelijk een ander bandje op te zetten en rond de 150 euro.

Maar hij heeft ook veel neefjes met een iets andere look en misschien iets andere specs.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51o7x6XVsIL.jpg

Of de grotere en vlottere Edifice lijn

http://i.ebayimg.com/images/g/~zMAAOSwwpdW-drV/s-l300.jpg

Deze heb ik ook, alleen heeft ie geen saffierglas.

En daarnaast heb je solar (evt icm rc) horloges van Citizen, Seiko, Pulsar en vele andere merken.

Maar misschien is solar niet iets wat je zoek. Kun je mbv het EHBO lijstje in de FAQ je wensen iets specifieker maken, zodat we je gerichter kunnen helpen zoeken?

2 likes

Ahuuuuu… Sluikreclame…uuuuuhmmmmm!!

1 like

:smile: Moet kunnen toch. Is geen commercieel bedrijf.

1 like

Watte?

2 likes

om te beginnen …wat wil je nu precies … een automaat of GEEN automaat ?

1 like

I know! :wink:

Ik heb jaren geleden een titanium Citizen Eco driver Chrono uit de Marinaut serie 2e hands voor 100 euri gekocht als klus-horloge. Nu heeft mijn vriendin hem als werkhorloge (hondentrimster) en 2 jaar later… nog als nieuw! Zelfs de krassen op de case verdwijnen langzaam, het glas is van saffierglas en onbeschadigd.

Liefst geen automaat.
Ik hou van een precies horloge.
De automaat dat ik nu heb loopt per week 2 min achter.

Mijn werkhorloge:

Ik heb zelf een Mudman (Atomic time versie) voor de kluswerkzaamheden…is niet stuk te krijgen én heeft zo’n beetje alle functies die je kunt bedenken (en obv solar). Helaas koffie zetten doet ie niet :wink:

Oh ja, iemand op het forum had deze onlangs aangschaft

Lijkt me een ideale all rounder. Netjes, maar door z’n cijfers toch ook iets casuals. En ook geweldig om bandjes mee te wisselen.

OMG, ik zit mezelf weer gek te maken. Wil em zelf nu ook :blush:

2 likes

Dat is inderdaad het nadeel van mechanische/automaat horloges.

Waarom moet het wel iets van een soort automatische mechanisme hebben? Is het om batterijwissels te voorkomen?

Je hebt dan van Seiko Spring Drive, maar dat ligt denk ik buiten budget. Dan hebben we nog Kinetic.

Wat vind je eigenlijk van solar horloges?