Werkhorloge

Ik vind deze Oceanus van Casio wel fraai, voor wat jij zoekt.
Solar power, precies, wel een klein beetje dress watch

1 like

@robby0123, het is een prettig horloge. De rubber band loopt redelijk smal toe naar de gesp, waardoor het horloge niet de beweging van de pols belemmert. Het is saffierglas, dus er komen geen krassen op. En met die witte wijzers is het altijd goed afleesbaar. Ik ben er erg enthousiast over.

Met lederen band kun je kijken naar de Citizen Elegance AT9036-08E, Deze heb ik nu al een aantal maanden als dagelijks horloge.
Doet prima wat ie moet doen, iedere avond voor het slapen gaan leg ik hem in de vensterbank, de volgende dag is hij gesynchroniseerd (om 0200 en/of 0300). En zeer precies, ik kan geen discrepantie ontdekken met atoomtijd (in ieder geval binnen de seconde).

De ecodrive laad bij normaal gebruik prima, ik heb het laadniveau nog niet onder de 90% gezien, en als je hem weg legt heeft hij 180 dagen reserve aldus de documentatie.

Qua degelijkheid kan ik er nog niet heel veel over zeggen, maar volgens mij zit dat wel goed.
Alleen de zwart gecoate bezel heeft de neiging tot krassen, maar niet buitensporigā€¦ (ik krijg op 1 of andere manier alles gekrastā€¦)

Ja, mee eens! :thumbsup:

Die Casio Lineage lijn heeft heel veel te bieden.
Voor weinig :wink:

Citizen heeft ook een paar mooie opties.

Een automaat zou ik niet aan beginnen.
Al mijn ā€˜werkhorlogesā€™ zijn quartz.
o.a. Torgoen, Citizen, Casio en G- Shock.

Maar als het toch een automaat moet zijn.
De good old Mako:

Rubber band er op of een nato en klaar! :smiley:

Te koop voor 129 pietermannen bij seriuoswatches.

Seiko kinetic zou ook nog een aanrader kunnen zijn.

Grt.

1 like

Ikzelf heb een citizen Eco-drive field watch met pvd coating. Die solar loopt echt lekker!!

1 like

Er is maar Ć©Ć©n echte toolwatch!

4 likes

Werkhorloge in het wild.

En hier als ā€œmodelā€

3 likes

En dat is de submariner al lang niet meer.

Is dat soms deze?

Is idd een fijne werkklok.
Vrij plat op de pols.
De G Shock vind ik soms te groot.
Vooral als je in een kleine ruimte tussen allerlei apparatuur
moet graven.

Grt.

Hier een goedkope rus als werkhorloge. Kan veel verdragen en als deze sneuvelt is het geen rampā€¦


Doe ik het nodige sleutelwerk met, gaat mee in chemie pak voor corrosieve stoffen te lossen,ā€¦

Dat klopt @drex. Alleen is die van mij in pvdā€¦ heb hier overigens nog 1 op overschotā€¦ pm als je interesse hebt :wink:

Zo is dat, hier een licht gemodde broer:

2 likes

Seiko 7548! Betaalbaar, vintage maar met moderne maat, onverwoestbaarā€¦ticks all the boxes! (Foto geleend van het www.)

Draag de laatste veel mijn Pro-Trek PRW-6000 naar het werk.

Echt heerlijk horlge.
Bovendien Solar charged en atomic timekeeping.

3 likes

Rubber als bescherming voor jou en jouw horloge is in jouw geval sowieso een goed idee, anders heeft dat mooie Gedore isolerend gereedschap weinig zin meerā€¦ :wink:

Wat is de isolatiewaarde van jouw G0shock als je in een schakelkast
aan het werk bent??

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de isolatiewaarde is van een G-shock. Dat het misschien een keer nut zou hebben geloof ik, maar dan zou ik al niet meer volgens de regels (ook mijn eigen regels) aan het werk zijn.

Tja isolatiewaarde ā€¦ eens opzoeken of dat wel eens ergens wordt benoemd. En anders kunnen we er wel eentje gaan testen :grin:.

Een maat van me kwam een keer tijdens reparatie werkzaamheden aan een oude auto waar de plaats van de accu nou niet erg slim was bepaald met zijn stalen horloge tussen de plus van de accu en het chassis van de auto. Heeft die weken plezier van gehad van de brandwondenā€¦:smirk:. Dit kun je natuurlijk ook meenemen in de keuze van een werk horloge.

Heb 'm ook gehadā€¦een heerlijk horloge! :thumbsup:

1 like

Ik las iets over een Sportura en sluikreclameā€¦
:wink:

Keramische horloges komen anders heel dicht in de buurt, tenzij je met omaā€™s diamanten ring aan de gang gaatā€¦Je kunt ze breken, maar krassen zul je ze niet.