Wie denkt ook over een Subdelta Persicope na?

Hi all,
Na vorige week van een gewaardeerd forumlid een P1lot One te mogen hebben overnemen, ben ik zo blij verrast. Ik vind het echt een prachtig ding geworden en beleef er veel plezier van. Dit had ik niet verwacht aangezien er wat kleine imperfecties zijn aan het horloge. (secondenwijzer wat rafelig, afdruk van de kleine wijzer op de wijzerplaat, en kroon niet precies in het midden). Als me dit bij een Omega of ander merk zou zijn overkomen, zou ik zeer teleurgesteld zijn. Hier dus niet! Ik voel dat het met liefde gemaakt is en neem daarom alles voor lief, omdat het bij mij echt een heel positieve emotie oproept. Ik krijg ook complimenten van anderen die over mijn andere horloges nooit hun bek opentrekken, haha.

Dus ik denk dat ik mee ga doen met het crowdfunding project voor de Periscope. Volgens mij wordt dat weer fantastisch. En nu heb ik de kans om vanaf het begin mee te doen. Lijkt me een erg mooie ervaring. Maar dan wil ook de 5% extra korting voor P1lot One bezitters :wink:

Wie nog meer??

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Tja… wat kan ik ervan zeggen… ik ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld…'k weet wel dat horloges bouwen een continu proces is van hoger gelegde latten… de ervaring opgedaan uit de P1lot One, nemen we natuurlijk mee in de SUBDELTA Periscope…
Ook is er nu de keuze uit een 39 mm en een 42 mm versie.

Ik ben er nog niet uit… 39 of 42… maar een Periscope komt er bij mij Zeker…

3 likes

Nee, joh. Weet je niet meer aan wie je hem hebt verkocht, haha.

Ik heb een andere.

1 like

nou al was het horloge een tientje zou ik me er nog aan storen, maar ik weet zeker dat de makers hier wel een oplossing voor hebben, als je dat zou willen. v.w.b. de Periscope, nee, die sla ik over, voor dat bedrag koop ik liever iets anders. Wel top is dat er ook een 39mm variant komt alleen ook die heeft best grote lug to lug afstand, los daarvan, ik kan gewoon niet wennen aan een einzeiger. maar eerlijk gezegd vind ik het ontwerp helemaal niets, kwestie van smaak, is nou juist de insteek van Subdelta, geen klokkie voor de massa, en dat lukt aardig. :wink:

2 likes

Ik heb er zeker over nagedacht, maar het wordt hem toch niet voor mij. Ligt met name aan de prijs. Daarnaast ben ik er ook nog niet over uit of een Ă©Ă©nwijzer echt iets is voor mij. Mijn Lenzers Meistersinger kloon heeft mij nog niet kunnen overtuigen.

Een 24 uurs einzeiger automaat heb ik op mijn wishlist staan, maar na enig denken sla ik de Periscope toch over. Het design en de prijs houden me tegen.

Hoewel ik startende horlogefabrikanten (zeker de Nederlandse!) altijd een warm hart toedraag vind ik de Periscope niet interessant, de prijsstelling en het ontwerp zijn hier de “boosdoeners”. Maar ik wens ze heel veel succes met het project!

Eric

De P1lot One is in principe grotendeels door mij ontworpen (met wat credits aan Jan voor de fluted bezel), de Periscope is dat niet (ik heb geen aandeel bij de ontwikkeling/Subdelta). Hierdoor is de identiteit behoorlijk veranderd. Je kunt op gebied van design de P1lot One en Periscope dan ook niet met elkaar vergelijken (ondanks dat ik als designer af en toe nog wat feedback vanuit de zijlijn heb gegeven), terwijl je dat op gebied van personalisatie/uniekheid wel kunt.

De Periscope is niet aan mij besteed, maar dat komt omdat ik niet veel met einzeigers heb. Ben wat dat betreft meer behoudend als het op design aankomt. Bovendien ben ik aan het sparen voor een andere grail en kan ik dit bedrag niet even lappen voor een uitstapje tussendoor.

Desalniettemin heb ik enorm respect voor een iedereen die meewerkt aan de Periscope en het is zeker een uniek horloge. Ik volg het graag.

1 like

Mooi initiatief, maar ik sla over. Eenwijzerhorloges zijn (ook) niet mijn ding.

Ik draag de P1lotOne met veel plezier. Het is een functioneel horloge, en als je de totstandkoming gevolgd hebt, weet je dat het met liefde is vervaardigd. Aan die liefde en toewijding twijfel ik ook bij de Persicope niet, alleen is het niet functioneel. Het horloge wordt “verkocht” als duikershorloge, maar dan zou je op z’n minst op de site een verwijzing naar de waterdichtheid verwachten en als duiker heb je m.i. totaal niks aan die ene wijzer. Ik heb bewondering voor het initiatief, maar wacht liever op het volgend project van Subdelta!

Ik heb wat anders voor ogen en sla deze over, maar volg de ontwikkeling graag.

Een moeilijke, maar ik denk dat ik hem ook laat gaan. Dat de waterdichtheid nog niet bekend is vind ik geen probleem, als je in een duikboot een waterdicht horloge nodig hebt, heb je denk andere problemen.
Maar de de periscoop & 24 uur wijzer combinatie doe het hier niet voor me. Ook had ik liever de schaal omgedraaid gezien, d.w.z. 12 uur boven op, dat vind ik natuurlijker. Voorts ook liever een veel puntigere wijzer, zodat je nog enige precies in de aflezing hebt. Ik twijfel er niet aan dat het een mooi horloge gaat worden, maar ik ben bang dat de prijs (voor mij i.i.g.) te hoog ligt. Wat het DNA betreft, ik ben zeer tevreden met de P1lot One. Ik betrap me erop dat ik hem disproportioneel veel draag. Dat gebeurd niet vaak :smile:

Mwa. Ben niet dolenthousiast over t design.
I’ll pass.

Ik heb gemerkt dat je daar absoluut niet de enige in bent… ik lees her en der meer van dat soort reacties… en… Ja… ook vandaag zit ie bij mij weer om de pols

Bij mij komt er sowieso een SUBDELTA Periscope in de collectie… dat is nummer 2 van mijn “portfolio” :wink:

Toen ik de Subdelta zag was ik erg onder de indruk en laaiend enthousiast. Toen zag ik de prijs en toen bekoelde mijn enthousiasme. :joy:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Toen ik de P1lot One om de pols van @Arie_Kabaalstra zag op de Rikketik laatst had ik wel een beetje spijt die niet gekocht te hebben. Wel de uitvoering die hij om had.
De Periscope kan mij ook niet bekoren. Maar smaken verschillen. Ik hoop van harte dat dit project een heel groot succes wordt.

De mensen bij het project kennende wordt het een prachtig produkt. Over smaak valt altijd te twisten, maar zij die er een aanschaffen krijgen er een uniek horloge bij. Ik wens ze alle succes bij dit project.

Ik bewonder de keuze voor een zeer speciaal horloge die een beperkte groep liefhebbers zal aanspreken denk ik. Ik hoor daar alleen niet bij. Het is niet mijn smaak los van het toch forse prijskaartje.