Wie gaat 28 april 2019 naar rikketik, of juist niet?

Uit interesse, wie gaat er naar rikketik? Ik ben wel lid geworden, maar twijfel of het überhaupt wel interessant is…

Ik ben nog nooit geweest, maar het blad zelf spreekt me al niet zo aan. De website ziet er oubollig uit, maar het schijnt wel het naar eigen zeggen een groot evenement te zijn. En ze schijnen ook iets te doen met horloges, laatst nog een anekdote over het kopen van een Rolex in de jaren 70 (toen Rolex kennelijk helemaal niet hot en nog relatief goedkoop was)

1 like

Zeer aan te raden om er minstens een keertje te gaan kijken. Groot aanbod aan klokken en vintage horloges. En ook onderdelen, gereedschap, microscopen, boeken etc. En prima plek om bandjes te scoren.

Wil je wel het advies geven om van te voren te bedenken wat je eventueel wilt aanschaffen. Zorg dat je goed ingelezen en voorbereid de Rikketik op gaat. En daarna, lekker genieten van je passie!

1 like

Ik ga in juli, al mijn horlogecentjes zijn vorige maand vergeven.

1 like

Het is beter dat ik zulke plekken vermijd…

6 likes

Gaan! Dan weet je of deze beurs iets is voor je (of niet).

Voor mij is het niets. Ik kwam er met ontzettende jeuk vandaan, vlooien of zo, dacht ik. Maar die jeuk loop ik ook op als ik een rommelmarkt bezoek.

3 likes

Dat heb ik op de manege !

2 likes

De Rikketik beurs is in 1981 blijven hangen.
Dus zeker een aanrader voor alle klokkenvrienden onder ons! :sunglasses:

7 likes

Ik was er nog nooit geweest… dus de laatste keer met veel enthousiasme daarheen gegaan… al vrij snel tot de conclusie gekomen dat ik er nooit meer heen hoeft… oké; misschien als ik een loepje of tooltje zoek… maar voor een horloge… never nooit! Maar dit was mijn ervaring… je moet gewoon gaan! Dan kun je er nadien een eigen mening over hebben!

Een dagje horloges kijken in Antwerpen kon me vele malen meer bekoren :sunglasses:

5 likes

Ik ben nog nooit geweest, misschien deze keer…?

1 like

Het is best leuk om een keertje rond te kijken, verwacht alleen niet dat het heel erg flashy is :stuck_out_tongue:

2 likes

Lijkt me eigenlijk wel leuk, maar ik ben stilletjes aan het sparen voor iets heel moois en telkens wordt daar wat van afgeknabbeld omdat ik dan weer iets tegenkom “wat zo voordelig is dat ik het niet kan laten lopen” :grinning:. Dus voorlopig nog even niet!

5 likes

Of "wij " daar al dan niet naar toe gaan, zal de organisatie jeuken :innocent:
Ben er een keer geweest met mijn zoon, en het was stervensdruk, en een koopje zat er voor ons niet in :innocent:

p.s. waanzinnig dure Atmos klokken b.v.

1 like

Nog een Omega?

2 likes

Ik ga juist niet.

Denk het wel😀

4 likes

Vertel op! What’s on your mind?

1 like

Eigenlijk heb ik nog steeds een Omega dilemma!
Ondanks m’n Seamaster vorig jaar, die nooit weggaat!

6 likes

Ik ga denk ik wel, al koop ik een broodje en een bakje koffie, lekker kijken naar horloges die onbereikbaar zijn, en ook snuffelen tussen alle meuk, het is een kunst er een pareltje te vinden, en dat is voor een ieder persoonlijk wat een parel is, heb er al eens leuk gescoord, en ga nu gewoon kijken en misschien juist dan loop je ergens tegen aan :grin:

1 like

Ach ik woon in de buurt dus ik ga zeker even!

2 likes

Ik wip ook even langs.