Omega dilemma

Sinds lange tijd denk ik erover om ooit eens een nieuw Omega horloge aan te schaffen en ben ik aan het sparen geslagen.
Het merk Oris heb ik pas vorig jaar toen ik lid werd van HF ontdekt en heb ik vorig jaar een prachtige Oris Big Crown gekocht.
Omega als merk heeft voor mij altijd al iets magisch gehad en een Speedmaster “Moonwatch” lag dan het meest voor de hand.
Onlangs heb ik voor het eerst een Speedmaster in het echt gezien en om gehad.
Een Speedmaster is prachtig, maar in het echt toch anders dan ik mij altijd had voorgesteld.
Na het passen van de Speedmaster deed ik een Omega DeVille om en tot mijn verbazing vond ik deze eigenlijk mooier en beter bij mij passen dan een Speedmaster.
In de weken daarop vond ik eigenlijk dat ik moet vasthouden aan mijn eerste idee: een Speedmaster dus.
Maar de twijfel slaat toe en neig ik nu naar een DeVille. De mooiste uitvoeringen van het model DeVille vind ik die met blauwe wijzerplaat of met zilveren wijzerplaat.
Op de foto zie je naast mijn eigen Omega Quartz uit 1979 een de DeVille met blauwe wijzerplaat liggen, deze heb ik dus omgehad.
De Speedmaster is hier op HF veruit het populairst, maar wat vinden jullie van deze DeVille?

19 likes

Mooie kleur heeft dit horloge, geen alledaagse keuze. Ik vind hem gaaf. Wellicht is de constellation globemaster met blauwe plaat ook het overwegen waard?

1 like

Beste @HansT,

Wat wij vinden maakt niet zoveel uit. Tijdens de zoektocht naar een Speedmaster is je oog gevallen op ‘iets anders’. Als daar stiekem de voorkeur naar uit gaat, dan moet dat hem worden. Als ik jou was, zou ik nog een keer gaan passen. En dan simpelweg vergelijken en foto’s maken van hoe het horloge oogt om jouw pols. Bij thuiskomst kan je het in alle rust nog eens uitpluizen en alle voors en tegens afwegen. Derhalve ga ik niet zeggen welke DeVille ik mooier vind. Simpelweg omdat ik jou daar niet mee help. Het gaat om een hoop centen, althans daar ga ik vanuit, dus een dergelijke keuze zou niet over één nacht ijs hoeven gaan. Succes met deze mooie zoektocht!

11 likes

Ga vooral op je eugen keuze af. Vaak is het ‘willen hebben’ leuker dan het ‘hebben’. Persoonlijk vind ik de speedmaster niet bijzonder. Echter heb ik laatst de speedmaster professional moonwatch moonphase even om gehad…

3 likes

Hoi Hans T,

Zoals je weet had ik tegen je gezegd gaan voor de Speedmaster, maar als je aan het passen bent geslagen en je heb tijdens het passen niet het whow gevoel die je eigenlijk wel wilt hebben bij een horloge moet je je hart volgen en echt kopen wat jij echt mooi leuk en prettig vindt. De keuze is reuze en we hebben het over een hoop geld dus zeker niet over 1 nacht ijs gaan. Volg je gevoel en dan komt het goed. :+1:

5 likes

Hallo Hans, als ik zo je andere horloges bekijk vind ik de Speedmaster niet bij je passen. Ik vind de DeVille een betere keuze. De reputatie van een Speedmaster is natuurlijk top, maar vind je hem echt mooi…?

4 likes

Ga vooral op jezelf af en wat je echt wilt en vergeet alle lyrische beschouwingen over welk horloge dan ook.:wink:

1 like

Stel: als je het horloge gratis kon krijgen. Dus geen onderscheid in prijs. Welke zou je dan nemen?

Dat is de juiste voor jou.

4 likes

De meest rechtse op de foto zou mijn favoriet zijn, maar ze zijn allen mooi.:+1:

1 like

Als je hem hebt gepast en de vonk sloeg daarbij niet over, dan geloof ik niet dat de Speedy het juiste horloge voor je is. Niet doen dus, in ieder geval niet nu.

Daarnaast is 'ie veel sportiever dan de DeVille; wat voor horloge zoek je eigenlijk?

1 like

Persoonlijk zie en vind ik de DeVille beter bij jou passen.
Maar zoals reeds meerdere malen geschreven, vooral kopen waar je jezelf goed bij voelt.
Succes met de keuze👍

3 likes

Het is zoals het is. Gevoel daar kan je niet omheen.
Maar heb je alleen de Speedmaster op de foto om gehad of ook de “gewone”?
Misschien de 38mm Speedmaster eens proberen. Daar is niet iedereen fan van maar het gaat erom wat jij vind.

5 likes

Zoals al eerder hier boven aangegeven, volg je gevoel. Als de klik met de Speedy er niet gelijk is, kan ik me de twijfel voorstellen. Laat het even berusten en ga op je gevoel af om een keuze te maken.

1 like

Zoals zo vaak Hans, kopen wat je mooi vind. Ben met je eens dat een Speedmaster bijna een onaantastbaar imago heeft maar als er geen klik is, is er geen klik. Problem solved.

Als de getoonde DeVille het wel is, go for it. Als je mijn bescheiden mening wilt weten kan ik daar kort over zijn: boring. Als het een DeVille moet worden, dan deze DeVille Co-Axial Automatic 42413402102003. Het bovenstaande is natuurlijk imho en kun je met veel plezier (en mogelijk terecht) negeren. Het zijn just my 2 cents.

7 likes

Aha, je zou een Speedmaster kopen omdat een Speedmaster hier populair is. Slecht idee. Volg je hart en koop wat je zelf mooi vind. Heb zelf een Speedmaster, een Tintin, vond de gewone Speedmaster een beetje saai (da’s mijn mening natuurlijk). En inderdaad een DeVille, waarom niet. Schitterend horloge btw. Nu ff alles laten zinken en gewoon je zin doen.

Zou eigenlijk eens een topic willen starten met als vraag in hoeverre het HF de keuze van een horloge beïnvloed. Koop je een horloge omdat het populair is op het HF of ga je gewoon je eigen gang…

3 likes

Gewoon kopen waar jij het beste gevoel bij hebt, dus de DeVille.

En om het je misschien nog iets moeilijker te maken: de Aqua Terra :yum:

17 likes

Allereerst leuk om een update te lezen!

Je schrijft al geruime tijd in bijzinnen dat je voor een Speedy aan het sparen bent en dan kom je vervolgens met een totaal andere suggestie!! :smiley:

Deze modellen kunnen bijna niet meer van elkaar verschillen!

Die De Ville is een “sophisticated dresswatch”; bescheiden van formaat (in mijn ogen nogal iel) en boven alles een sjiek -wat conservatief- heeren horloge dat het beste onder een overhemd of pak tot zijn recht komt!:slight_smile:
(Bovenstaande samenvatting is geheel subjectief :sunglasses: )

En dan de Speedy!
Wil je dit specifieke model met datum aanduiding of de gewone hesalite moonwatch?
Ik vind het een stoerder horloge die op staal trouwens robuuster en groter oogt dan op leer. Toolwatch, schitterende wijzerplaat en een bandenkoning zoals bekend!

Ik heb besloten naast mijn triple date Speedy óók nog een “gewone” moonwatch aan te schaffen en ben druk sparende! :slight_smile:

Zoals anderen schreven: kies het horloge dat je hart doet overslaan!

Ik kan je verklappen dat de eerste keer dat ik mijn triple date Speedy paste ik verkocht was: 10000%!
Geen spoor van twijfel! “My precious!!! IT’S MINE” :heart_eyes: :sunglasses:

Samengevat: op het moment dat je een horloge omdoet weet je het eigenlijk wel; niét vervolgens gaan zitten beredeneren waaróm dat zo is en of het wel klopt!

Het is jouw gevoel en voorkeur en jóuw precious! :blush:

8 likes

Prachtige stelling, die uitwerking zou kunnen uitlokken . :wink:

1 like

Ik denk ook dat een Speedy een slechte keuze voor je is, maar wie ben ik.
iig succes met het vinden van de juiste Omega.

1 like

Schitterende strakke klok whow!:+1: