NA en dan is er Omega No. 5: Speedmaster Silver Automatic 39mm

Lang geleden begon mijn horlogeliefhebberij met kennismaking met de twee Speedmasters van een vriend, n.l. een Speedmaster uit 1969 met het 321 kaliber en een Speedmaster Automatic uit 1987 (Holy Grail). Deze beide horloges zijn nu behoorlijk kostbaar.

Zelf ben ik al weer sinds jaren aan het denken aan een Speedmaster, maar mede doordat ik telkens weer twijfels had, is er inmiddels een Seamaster (SMPc) en een aantal vintage Omega’s gekomen.
Zoals bij sommigen hier bekend (zie o.a. Omega dilemma) ben ik weer eens begonnen met een Speedmaster spaarpotje😀. Een paar weken geleden heb ik besloten dat het geen “Reduced”, maar een Moonwatch zou worden, omdat het ik het kleinere evenbeeld van de 42 mm Moonwatch wel erg gereduceerd t.o. van de originele uitvoering vond.

Ook heb ik al eens de Speedmaster Racing goed bekeken en de andere uitvoeringen van de Speedmasters.
Een opgelegd Omega logo vind ik bij Omega horloges altijd prachtig, de Speedmaster met kaliber 321 en de “Holy Grail” bijvoorbeeld hebben een opgelegd logo.
De Moonwatch heeft een gestempeld logo en dat vind ik toch minder fraai (persoonlijke smaak). Dit is niet de reden dat ik een Moonwatch natuurlijk niet voor 100% uitsluit.

Gistermiddag zag ik in het blauwe gedeelte de Speedmaster met silver dial van Marnix @Magni80 te koop staan voor een leuk bedrag. Toen ik behoorlijk snel reageerde was er al iemand voor me en ook was er een belangstellende na mij!
Om ongeveer 19.00 kreeg ik bericht van Marnix dat de eerste belangstellende het voorlopig moest laten afweten, dus ik was aan de beurt.
Een uur en een kwartier later in Emmeloord bij een kopje koffie en een gezellig praatje met Marnix (dank je wel Marnix), werd ik de nieuwe eigenaar van:

Omega Speedmaster Automatic 2000 silver dial
Referentie: 3513.30.00
Diameter: 39mm
Volledige set incl. doos, originele aankoopbon, garantiepasje en boekjes
Mint conditie.
Nooit gepolijst en zeer goed onderhouden!

Ben er erg blij mee en de Speedy ziet er in werkelijkheid echt als nieuw uit, zie de
Foto’s:

123 likes

Mooi verhaal en het horloge idem!
Proficiat, geniet ervan!

Grt. Erik

1 like

Van harte met deze aanwinst, geniet ervan.

1 like

Oh, oh, mevrouw T is nu waarschijnlijk dolgelukkig. Jullie hadden toch een speciale regeling voor grote aankopen?

Wat een verschrikkelijk sportief horloge trouwens. Die lichtkleurige dial maakt 'm tegelijkertijd classy. Echt heel mooi! :champagne:

1 like

Gefeliciteerd Hans! Dat is een mooie aanvulling op je Omega collectie. Geniet er van!

1 like

Heel mooie aanwinst Hans, veel plezier ermee!

1 like

Hele mooie aanwinst!
Geniet ervan :smile:

1 like

Prachtige aanwinst hans, net zoals de rest! Veel plezier er mee!

1 like

Wauw. Hele mooie Speedmaster in top conditie!
Geniet ervan Hans

1 like

Ziet er als nieuw uit. Mooie aanwinst, geniet ervan :slight_smile:

1 like

Wat een prachtige Speedmaster en die wijzerplaat is van een andere planeet!:heart_eyes:
Geniet ervan Hans!

1 like

Wat een topper! Geniet ervan :slight_smile:

1 like

Prachtige aanwinst. Wees er trots op.

1 like

Mooi hoe die verkopen tussen HF-leden gaan. Ook tof dat je zo’n zilveren dial niet zo vaak ziet op een Speedmaster. Veel plezier ermee!

1 like

Mooie aanwinst en ondertussen een erg mooie collectie Omega’s opgebouwd.
Heel veel draagplezier; geniet er van! :+1:

1 like

Mijn beste,

Het enthousiasme straalt ervan af!!
Proficiat dan ook met deze uitblinkende verworvenheid!!
Ik wens je er een meesterlijke tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooie aanwinst! Proficiat!

2 likes

Prachtige aanwinst Hans, van harte en veel draagplezier ervan! :smile: :+1:

1 like

Prachtige Omega. Geniet ervan. :ok_hand::ok_hand:

1 like

Dat was echt een hele mooie deal. Had bijna zelf de trekker overgehaald. Gefeliciteerd.

1 like