Omega dilemma

Antwoord op de vraag: Prachtig!

Zelf ook erg gecharmeerd van Omega, een DeVille is een stuk dressier dan een speedy.
Afgezien van wat je mooi vindt kun je je ook afvragen waar je m bij draagt.
En om de keuze nog wat lastiger te maken, wat vind je van een aqua terra? :wink:

Succes met het maken van je keuze!

1 like

Als ik jou op basis van de summiere informatie die we van je hebben een beetje probeer in te schatten denk ik dat de DeVille beter bij jou als persoon zou passen.

4 likes

Ik zie daar wel een speedy, maar niet de moonwatch. Heb je die ook gezien/gepast?

1 like

Tja, herkenbaar. Ik was al een flinke tijd helemaal wild van een smp. Wezen passen bij de juwelier, en vond de band echt vreselijk in het echt. Voor de grap ook even een speedmaster gepast, en was direct helemaal om!

(Wellicht komt de smp er nog wel met de nieuwe blauwe band en grijze plaat :joy:)

Gewoon op je gevoel afgaan zou ik zeggen!

1 like

Ik moet zeggen dat toen ik de standaard Speedmaster (op staal) de eerste keer om deed ik ook dacht …“Is dit het nou …?”. Echter een jaar later dat ik er anders over, mede omdat ik hem toen op leer probeerde wat me veel beter beviel … Ik zou geen overhaaste beslissing maken … laat het lekker even rusten … (Btw @HansT : Je mag altijd rustig komen passen op verschillende soorten leer, we wonen niet zover van elkaar)

5 likes

Een heleboel stof tot nadenken, dank jullie wel! Het is natuurlijk erg leuk om in aanloop tot de aanschaf van een Omega me zo goed mogelijk voor te bereiden. De Speedy die ik heb gepast was een model die zwaarder is dan de professional. De Moonwatch heb ik nog niet in het echt gezien. De Aqua Terra vind ik ook wel mooi, maar niet genoeg om een aanschaf te overwegen. In de komende tijd ga ik nog eens e.e.a. bekijken en passen. Ook ga ik de reacties in dit topic nog eens doorlezen en eventueel reageren. Het zou ook kunnen dat ik onverwachts een goede deal kan sluiten, wie weet😀.

3 likes

Dank je wel, misschien maak ik wel gebruik van je uitnodiging!

1 like

Nog even wachten is mijn tip :slight_smile: dan komt de juiste keuze vanzelf…

1 like

Of misschien wel het beste van twee werelden? :wink:

17 likes

Hans mag wel met mij meerijden. Dan ga ik even bij jou in de tuin zitten met een biertje en een Constellation om de pols :smile: Die wil ik op zeer korte termijn toch even irl zien :sunglasses:

5 likes

Gezellig, dat gaan we een keer doen, voor mij dan rode wijn😀

2 likes

Ik schenk alles! :grin:

5 likes

Dan kom ik ook! :+1:

4 likes

Horlogeparty! :rofl:

2 likes

:heart_eyes:

Eh…ik neem aan dat die chrono De Ville’s volstrekt onbetaalbaar zijn correct? :face_with_raised_eyebrow:

Valt mee, ongeveer net zoveel als een moderne moonwatch volgens mij :thinking:

Zat al te surfen op Chrono inderdaad…klopt aardig.
Maartoch…vreselijk duur voor een vintage horloge… :frowning:
(althans voor mijn beurs)

Typidch HF antwoord: Eerst de een dan sparen voor de ander.

2 likes

Inderdaad heel simpel; als je er geen klik mee hebt, maakt het niet uit wat wij er allemaal van vinden.

Heel eerlijk vind ik de Moonwatch op staal ook niet super. Maar met een mooie leren band vind ik het een geweldig horloge. Natuurlijk zijn de “Wittebroodsweken” nog niet voorbij, maar op dit moment zou ik kunnen leven met de Moonwatch als mijn enige horloge.

Als jij dat gevoel niet hebt moet je het niet doen.

2 likes

Grappig in 1997 stond ik voor exact dezelfde keuze. De originele moonwatch deed mij eigenlijk helemaal niets. “Plastic” glaasje, handopwinder, saaie kleurstelling en ook nog geen datum. Geen enkele klik dus. Hoe iconisch de originele speedmaster dan ook mag zijn. Maar ik wilde wel een Speedmaster, maar ook de Devile kwam in zicht en de Seamaster chrono. Maar die laatste vond ik qua model buiten proportie. Uiteindelijk is het deze geworden. Niet ieder zijn keuze. Maar dat was het mooie, internet had ik in 1997 nog niet dus mijn keuze werd niet beïnvloed door allerlei meningen van wildvreemden die alleen maar vanuit hun persoonlijke voorkeur spreken. Tot op de van vandaag heb ik nooit spijt gehad van mijn keuze. En regelmatig draag ik het horloge met veel plezier. Koop datgene waar jij het beste gevoel bij hebt. Mvg Rico

9 likes