Wie heeft er Swatch(es) / is Swatch-liefhebber/verzamelaar?

Mijn nieuwste aanwinsten na dit mooie weekend: jeugdsentiment!

1 like

Heb deze gehad, leuk ding met een lekker ratelend uurwerk maar ik kreeg (letterlijk) jeuk van de band.

[URL=http://s231.photobucket.com/user/louisfortis/media/sistem51_zpse5a137bf.jpg.html]

[/URL]

En omdat ik um zo leuk vond (manufactuur, mooie maat, lekkere kastvorm en de automaat ratelt zo lekker als ie opwindt) zit ik te denken om z’n mat-stalen broertje te kopen…

2 likes

Ik heb dit model nog ergens in een lade liggen. Voor mijn 16e verjaardag gekregen in 1984. Jammer alleen dat ik mijn initialen er ooit heb ingekrast aan de achterzijde.

Die secret agent chronograaf heb ik ook. M’n eerste zelf gekochte horloge toen ik 17 was.

2 likes

Cheap n easy & toch leuke klokjes die Swatches

2 likes

Ja ik heb deze:

Draag hem maar zelden, maar flipperen zal ook niet zo meevallen. :thinking:

4 likes

Hier 2 Swatches in de collectie.

Swatch Dark Steel Retrograde Chrono.

Swatch Beat Aluminum Floating Dot

De Chrono draag ik vaak en de Beat eigenlijk nooit.

1 like

2 likes

Ik kwam vroeger veel in Zürich en dan kocht ik vaak een Swatch als souvenir.
De Beat was mijn eerste maar die draag ik al 20 jaar of zo niet meer. De Irony Goldfinger, gekocht in Lugano meen ik, is teveel aangetast door de tand des tijds. De YTG400 in Warm Mode loopt niet meer. Had ik die toch maar in de Swatch winkel gekocht in plaats van bij de Globus :angry:. De blauwe (Irony Wheels) en geelzwarte draag ik nog steeds, zij het sporadisch.

3 likes

Een jaar of 3 / 4 geleden eens gekocht, de YVZ400. Een Swatch waar de naam aan is verbonden van snowboarder Jeremy Jones… als horloge liefhebber en fanatiek snowboarder moet je die natuurlijk hebben🙈
nu “uitgeleend” aan mijn neefje die hem leuk vond… iets met jong geleerd…

2 likes

Zie dit topic en moest gelijk even terug denken aan een gebeurtenis van een paar maanden geleden.

Op zoek naar mijn eerste Swatch, wist dat hij groen was met een speciale chrono functie. Alles thuis nagekeken en overhoop gehaald. Niet terug te vinden, natuurlijk begon nam het gevoel over dit horloge sterk toe. Het was een geweldig horloge, etc, etc.
Enfin, op internet gezocht en redelijk snel gevonden en natuurlijk ook gekocht.

Week later horloge binnen, maar niet op mijn naam,… niet erg natuurlijk en weer ‘herenigt’ met mijn oude liefde. Dag erop nog een pakketje met mijn naam met hetzelfde horloge. Mijn lieve vrouw had ook gezocht en het horloge voor mij gekocht. Kortom nu in het bezit van twee dezelfde exemplaren.

Uiteraard liet het de oude niet lang op zich wachten en kwam na een week te voorschijn uit een lade. Precies waar ik hem netjes had opgeborgen. :zipper_mouth_face: :+1:t2:

ps. Gaat over dit exemplaar:

3 likes

Ik ben benieuwd of jullie swatch liefhebbers hier nog zijn…?

2 likes

Present! Tijdje terug een Swatch Only topic geopend… :wink:

3 likes

Een vd vele…:blush:

1 like

Mijn klus horloge, al jaren in het bezit

Mijn eerste automaat :blush:

2 likes

Mijn collega heeft ook die blauwe automatische chrono, mijn invloed zeg maar :raising_hand_woman:

1 like

Ook hier een auto -chrono…

5 likes

De witte James Bond Dr No SUYK117 had ik met trouwen om en de roze mijn vriendin…

Heb nog een zwarte james bond skin maar “glas” is eruit gevallen :slightly_frowning_face:

En ergens moet ook nog een doosje met wat oude limiteds liggen :zipper_mouth_face:

Maar veel draagtijd heeft het allemaal niet moet ik eerlijk zeggen…

2 likes

Huh wacht … maar die kende ik nog helemaal niet, en ik heb nota bene de hele collectie in koffer.
Morgen nog maar eens goed checken, maar ik kom net op het web een ander dr No horloge uit de initiële collectie tegen.

En ik maar in de waan dat ik de eerste collectie helemaal compleet had.

Edit
Ik zit niet op te letten dit is er een uit de 2de 007 Swatch collectie de villain collectie.
Die heb ik niet compleet, wellicht komt dat nog wel.
Maar deze is inderdaad leuk!

Samen met Mevrouw Klokkengek allebei de afgelopen Kerst de Swatch Uncle Charly aan de pols. :sunglasses:

3 likes