Wie kan/wil service workshop geven?

Dit was de foto die hij van mij heeft gemaakt tijdens de dag. :slight_smile:
Had ik er even bij moeten vermelden. Ik zal overigens nooit ongevraagd foto’s van anderen op internet plaatsen.

4 likes

:joy:

Hier ook een geïnteresseerde, heb al wat basic gereedschap liggen :ok_hand:

En ook hier is belangstelling… komend uit de Achterhoek is locatie Utrecht het mooist natuurlijk, maar Rotterdam is ook niet zo’n punt

En omdat wat fatsoenlijk gereedschap al een tijdje op “het lijstje” staat ben ik ook wel benieuwd naar wat straks wordt aangeboden.

Leuk initiatief!

1 like

Wel, nu we in dezer topic kennelijk enigszins wat verder komen.
Ik ook zie dat er inderdaad serieuze geïnteresseerden zijn.
ben ik zeker bereid om een basisclinic te geven voor geïnteresseerde die zelf willen sleutelen aan hun horloges. Er zijn echter wel enige voorwaarden van mijn kant;
De clinic is uitsluitend bedoeld voor serieuze geïnteresseerden, dus geen grappenmakers.
een locatie vinden die voor de deelnemers geschikt en haalbaar is.
Desnoods kan dat in een dubbele clinic, dus een groepje voor bijvoorbeeld regio Rotterdam en een andere clinic voor bijvoorbeeld regio Utrecht. Dit bij een grotere groep deelnemers die een keuze maken voor de locatie.
De benodigde basis gereedschap in bezit hebben, de lijst ben ik nog aan het opzetten, ik zal proberen om de lijst zo snel mogelijk te publiceren.
Wel dat valt mee, vinden jullie ook niet?
Mijn idee bij voldoende aanmeldingen is als volgt,
eerst met alle deelnemers kennis maken en een inleidende basis informatie geven over het uurwerk.
Ik stel voor om te starten met een simpel ongecompliceerd zakhorloge.
Waarom, wel, het is een groter model dan een polshorloge.
Dus gemakkelijker te bewerken, demontage en montage. De techniek is immers vrijwel hetzelfde als van een polshorloge.
Demontage en montage moet in een clinic van max. 2 keer zonder problemen gedaan kunnen worden.
Snelle deelnemers kunnen dat zelfs in een clinic sessie.
Dan als laatste, de aanmeldingen, welke leden zijn geïnteresseerd om aan deze clinic deel te nemen.
En heeft ook een voorkeur locatie.
Er zijn nu twee locaties genoemd, Rotterdam en Utrecht.

Dit is een goede optie, maar misschien is het handzamer als alle deelnemers zich willen opgeven in een PB, dan kan ik makkelijker en sneller inventariseren en communiceren en tevens de locatie voorkeur van de groep samenstellen en regelen.

1 like

Ik heb eerder een overzicht gemaakt van essentieel gereedschap, daar kun je gewoon in strepen als het gaat om een workshop.

2 likes

Goedemorgen,

Volgensmij neemt Vinwat het initiatief op zich voor deze workshop, dus ik zal het vanaf hier laten voor wat het is :blush:

Ik heb nog wel een ander leuk idee, meer info volgt vanavond :star_struck:

Met vriendelijke groet,
Koen

3 likes

Hij had al als eerste gereageerd, maar los daarvan,… waarom niet allebei.

Denk dat het juist erg welkom zou zijn:
De eerste meeting enkel theorie voor de mensen die beter willen begrijpen hoe een horloge in elkaar steekt. (door één persoon)
De tweede meeting een Chinese Unitas uit elkaar laten halen. (door twee personen die rondlopen en assisteren)
De derde avond het ding in elkaar zetten inclusief in een kast, wijzerplaten en wijzers.

Kortom lijkt me juist goed als meerdere ‘experts’ er bij betrokken zijn.

ps. @koen Ook benieuwd naar je plan! Enne, lees jij je Pb’s weleens?

1 like

Ben benieuwd Koen! :slightly_smiling_face:

Maakt niet uit wie als eerste reageert, zo lang er maar iets van de grond komt. We kunnen ook nog overwegen dat de één het in Rotterdam doet, en de ander in Utrecht. Om maar wat te noemen.

OK, prachtig. Zie ook mijn opmerking hierboven. Moeten we soepel mee omgaan lijkt me. Ik stuur je nu een PB. Groet, Hans

Vandaar dat ik het aanhaal, aangezien beide heren het over het initiatief hebben. Daarop nog aangeef dat ze het ook beide kunnen doen. Hoe meer zielen, etc. :roll_eyes:

Ik wil niet al te cynisch doen maar dit soort initiatieven gaat altijd super goed totdat er daadwerkelijk geld op tafel moet komen, al is het maar één euro dan is het enthousiasme ineens voorbij. Ik hoop overigens dat dit in dit geval niet zo is.

1 like

Kan zo maar best meevallen. Ruimte is er al en wil best wat sponsoren als het nodig is.

1 like

Dat is mogelijk. Wellicht kan de behandelend geneesheer voor deze clinic een indicatie van de te maken kosten geven, dan is dat snel duidelijk.

4 likes

Ik ben ook wel geïnteresseerd. Kom uit Almere, dus Utrecht zou de voorkeur hebben, maar Rotterdam kan ook. Ik heb wel gereedschap, maar dat is een setje Chinese meuk van Ebay.

Als vrouwen ook zijn toegelaten geef ik me met plezier op.:wink:
Ik kom uit Brussel dus Rotterdam is geen probleem indien dit tijdens weekend is.
Ik hoor de ontwikkeling wel.

Ik heb zeker interesse, locatie maakt mij niet zoveel uit, als het maar per auto goed bereikbaar is. Met OV ben ik een dag onderweg…

PB komt er aan.

Ik heb zeker ook interesse! :+1: