Wolf 1834 Watchwinders

Afgelopen week wat research gedaan naar watchwinders. Ben tot de conclusie gekomen dat Wolf1834 wel het neusje van de zalm is. Allerlei variabele rotatie standen en de winder telt de exacte rotaties. De meeste andere winders doen een schatting. In allerlei soorten en maten te verkrijgen.

https://www.wolf1834.com/watch-winders

Persoonlijk vind ik onderstaand model de Wolf Roadster Double Winder (Module 2.7) by far het mooist. Bovenop nog opslag voor 3 horloges + een uitneembare travel case (dus +1 horloge).
Kost wel 1159 euro maar dan heb je wel wat. Bij jomashop 610 dollar, maar dan is het hopen op geen importheffing…

Eigenlijk nog mooier is de Triple winder van de Roadster serie maar die gaat al naar 1569 euro. :sweat_smile:

Maar wat een juweel :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Nog een YouTube review:

Iemand ervaring met de watchwinders van Wolf1834?

1 like

Op het internet zijn genoeg filmpjes te vinden (waar ze het afleggen tegen Orbita)

Maar met jouw exquite horlogecollectie kan je toch veel beter spiegelen aan de uitspraak van Oscar Wilde “I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best” en een Scatola del Tempo kopen? Basta.

Die stralen echte klasse uit en ik denk dat een ieder zichzelf respecterend horloge zich hoogst ongelukkig zal voelen in de boven getoonde protserigheid. En uiteindelijk gaat het toch om het welzijn van die tere zieltjes…

10 likes

Een beetje automaat is afhankelijk van je activiteiten na 3 à 5 uur wel op volle gangreserve. Dan heeft hij zijn “exacte rotaties” gehad.
Als je het zo belangrijk vind dat je winder niet meer draait dan precies nodig is, moet je ook je horloge af gaan doen na die paar uur draagtijd. :sunglasses:

En voor dat bedrag had je dan ook een nieuwe Tudor, Omega of Breitling kunnen kopen. Er zitten wel grenzen aan he😉

:face_with_monocle:

8 likes

Haha inderdaad misschien overbodig en niet nodig misschien maar het ziet er wel fantastisch uit en makkelijk is het wellicht dan weer wel. Een aankoop hoeft ook niet altijd rationeel te zijn toch? :wink:
Natuurlijk slaat het rationeel gezien nergens op om enkele honderden euro’s of zelf duizenden uit te geven aan een watchwinder, maar mooi is het wel.:yum:

Zou de horloges ook niet full time op een watchwinder zetten. Maar om er een paar draaiende te houden in de week is wel makkelijk.

Heb je inmiddels een winder ??? Je blijft er over aan het zeuren :sunglasses:

1 like

Zit nog in de oriëntatie fase. Vind de Wilf Roadster Double of Triple winder wel echt fantastisch, maar die kost dan ook een gemiddelde HF collectie :sweat_smile:

Is dit niet je 4 a 5de topic hierover?
Kan er 1 voor je maken ben je voor 100 euro klaar.

1 like

Afzonderlijke watchwinder merken waar niet of nauwelijks over geschreven is op dit forum. Kom je in dit topic om wat bij te dragen of om weer gal te spuien?

2 likes

11 dagen geleden je eigen tekst;
Watchwinders zijn mijns inziens volstrekt overbodig ten zijn je een ultra complicated Perpetual of annual calendar achtig horloge hebt. Het liefst laat je de mechanische horloges niet 24/7 lopen. Meer slijtage. Het is helemaal niet erg om een horloge een paar weken stil te hebben staan. Meestal doe ik 1 week op en dan 1-2 weken af. Wanneer ik in de week zit dat alle horloges lopen dan geef ik ze allemaal 30 slagen voor het slapen gaan. M.u.v. De handopwinders die worden elke keer weer opgewonden tot maximaal.

En nu maak je weer een topic hierover :kissing_heart:

1 like

Ik heb ook aardig wat tijd vergooid aan dit onderwerp. Mijn idee is dat Wolf goed is, en dat je daarboven nog Rapport, Buben & Zörweg, Scatola en inderdaad Orbita hebt. Probleem met Wolf is dat ze geen “dichte” winders hebben. Ik heb niet perse de behoefte aan een showroom in huis met een poetsvrouw, aannemer etc regelmatig over de vloer. Voordeel is idd de alles in 1 oplossing met opbergruimte.

Van Rapport vind ik dit bijvoorbeeld een erg mooie:

Kun je voor dat geld niet beter een goede safe kopen? Anders hebben we straks weer zo’n topic “mijn hele verzameling is geklauwd door een heroïnejunk met een baksteen toen ik lag te slapen, en mijn zakmes ook.” Een volle winder op de tafel is erg gemakkelijk voor een inbreker.

5 likes

Zou mijn winder nooit in de woonkamer zetten idd. Een mooie safe + winder combo kan ook ja. Deze:

https://www.barringtonwatchwinders.com/watch-winders/watch-winder-safes/12-watch-winder-safe

Nee want dan krijgen we straks weer *tig topics over welke safe hij moet kiezen. :face_with_raised_eyebrow:

Zo fijn dat er ook minder aandachtsgeile leden zijn die gewoon 1 topic aanmaken waarin ze fijn soortgelijke producten vergelijken waardoor je je niet hoeft te storen aan die onzintopics. :thinking:

4 likes

On topic:

Ik heb de Wolf 270402 en die doet wat het doet. Draait de hele dag rondjes, is stil en dat is het wel eigenlijk.

1 like

Die ga je gewoon betalen. Het product wordt ingeklaard en de invoerrechten en btw vastgesteld

he RLC, ik neem aan dat je nog geen besluit genomen hebt om er één aan te kopen?
maar deze wolf 1834 spreekt je wel aan?
ik ga er van uit dat je verder gaat zoeken niet?
wat ik je wil vragen is:
wil je je volgende vindingen over horlogewinders in dit topic plaatsen? ik zal dit topic op volgen zetten in plaats van negeren.
ik ben nu wel benieuwd naar het uiteindelijke verdict van jou.
gaat hij nu eindelijk ééntje kopen of zijn de topics maar een tijdverdrijf geweest?

1 like

@Omegas Zie hieronder…

Is het niet u topic dan verwijs ik u door. Prettige dag he kerel. Adieu :wave: