Beste opwinder/ watchwinder breitling/rolex

Voor een kerstcadeau ben ik opzoek naar een horlogeopwinder het liefst voor 1 a2 horloges.
Het gaat om merken zoals breitling en Rolex.
Wat zijn goede merken voor een opwinder?
Ik denk in dit geval dat goedkoop duurkoop is maar mijn budget is €250

Ik vind de winders van Swiss Kubik erg mooi en goed. Wel iets boven je budget.

Ik heb deze Wolf Heritage Double Winder in de Drop van een tijdje geleden gekocht. Is nog onderweg. Was €197,- ex een berg importkosten. Wel mooi imho, leek me ook wel goed.



3 likes

Inderdaad ook een mooie unit.
De winders van Swiss Kubik hebben vind ik een cleaner en strakker design.
Maar over smaak valt niet te twisten.

1 like

Eens. Swisskubik is strakker en eigentijdser. Ieder zijn eigen smaak, altijd goed :+1:t3:

1 like

Ik heb deze (uit een vorige jaargang) …

Beco Satin Carbon Expert

Voor 2 horloges. Hier de specs: Beco-technic.com.

Oa. hier te koop: Watch-tools.de

Ik heb ook een enkele (wat goedkopere) die ook prima werkt en muisstil is, een voorwaarde die ik had. Deze:

Klarstein Cannes

O.a. te koop bij Amazon.nl en Klarstein.nl zelf.

Overigens @mmm, dit zijn vast niet “de besten” want dat is redelijk subjectief. Stel voor jezelf wat voorwaarden zoals de instelbaarheid, het geluidsniveau, de ruimte die je hebt zo’n ding neer te zetten etc. Daarnaast is je smaak ook belangrijk.

De Swiss Kubik heb ik ook gehad. Die vond ik zijn geld niet waard. Iets soortgelijks, qua uitstraling, kun je voor veel minder kopen en bovendien ging de clip voor het horloge na een maand stuk. Beetje jammer was dat, maar wel een bekend probleem. Lees je dus ook even goed in als het gaat om ervaringen.

Succes! :ok_hand:

:thinking: … kom je op plm. 250 euro. Is dit dezelfde (voorganger?) die ik op de Wolf website voor rond de 1400 euro zie staan? Dees: Klik.

Mooi ding trouwens!

1 like

Nope, dat is de Savoy, die heeft oa ingebouwde powerreserve.

Op de site van Wolf is het deze:

https://www.wolf1834.com/heritage-double-winder-with-storage#93=203

1 like

Ziet er niet verkeerd uit, draait twee horloges in de rondte. Kost geen kondt. Vreet twee penlights per week (dus adapter gebruiken is wellicht een plan)

Prijs/kwaliteit is niks mis mee

Deze vind ik top in het gebruik:

Goeie deal & mooi ding! :ok_hand:

1 like

bedankt voor je reactie!
Ik zoek een winder voor minimaal 2 horloges en niet te groot ivm het opbergen. wat weet u van de merken klarstein en eurochron? klarstein is kwa prijs en kwaliteit goed betaalbaar

Dat is ook mijn ervaring. Eurochron zegt me niks.