Show hier je watchwinder/horlogewinder!

Hallo allemaal,

Ik ben mij aan het oriënteren op een watchwinder/horlogewinder. Het liefst een combinatie waar je ook horloges in kunt opbergen. Er is veel te koop van goedkoop tot extreem duur. Helaas is er ook een hoop Chinese meuk. Ik ben opzoek naar een goede en hoog kwalitatieve watchwinder voor meerdere horloges. Het liefst in hout uitgevoerd. Desalnietemin ben ik benieuwd wat voor watchwinders/horlogewinders jullie hebben. Dus show hier je watchwinder/horlogewinder! Ik ben benieuwd! Waarom heb je wel of niet een watchwinders?

MvG Ralph

1 like

Had je beter onder je eerder geplaatste topic kunnen voegen. :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

5 likes

Ik heb een Modalo watchwinder gehad. Erg blij met de kwaliteit en uitstraling. De motortjes waren redelijk geruisloos, wat fijn was aangezien ik deze op de slaapkamer had staan.

Echter is deze verkocht omdat ik gewoon weg niet zoveel horloges heb. Kan deze watchwinder zeker aanraden :slight_smile:


2 likes

Ziet er goed uit! Waar heb je deze gekocht? Toevallig bij http://www.horlogeopwinder.nl/ ?

1 like

Was laatst op zoek naar een watchwinder voor mijn vader (nog steeds op zoek) en toen kwam ik dit bericht tegen van je @RLC. Vanwaar de wisseling in inzicht?

:thinking:

Ik zoek nog een relatief goedkope voor twee horloges die vooral stil dient te zijn. Dus als iemand wat weet :slight_smile:

3 likes

Ik zou er eerst eentje kopen om te kijken of je er toegevoegde waarde in ziet.

Ik kan me heugen dat je zelf hebt gesteld dat een horloge met beperkte complicaties al snel onnodig mechanisch wordt belast. Vanwaar heb je anders doen besluiten?

3 likes

Was ook echt een fijne winder maar was meer leeg dan gevuld… :stuck_out_tongue:
Ik had hem gekocht via www.timeshop24.com

1 like

Uhm, er zijn al 12 vergelijkbare topics…:see_no_evil:

Ik begin het lukraak openen van nieuwe topics terwijl er al eentje bestaat bijzonder vervelend te vinden… Kan hier niet een soort regel voor gemaakt worden? Als je nieuw bent op het HF snap ik het maar als je al een jaar bezig bent of langer vind ik het gewoon een beetje vreemd…

3 likes

het ziet er wel tof uit. Weer een keer wat anders dan de huidige doos die ik heb. Denk nog steeds dat ze overbodig zijn, maar het ziet er wel lachen uit. En soms kun je er een op zetten. Vandaar dat ik er ook eventueel een zoek waar je ook extra opslag slots hebt.

Dit topic is vooral bedoelt om je watchwinder te laten zien. Die was er volgens mij nog niet…
de aanleiding is inderdaad omdat ik mij aan het orienteren was.

20 likes

Ik zie een verkeerde keuze als oplossing voor het probleem. Een paar lieve klassieke automaatjes en je doos is vol, later weer flipperen voor leuker spul en je hebt een nieuwe doos nodig :slight_smile:

1 like

Zorg je dan ook dat er een plekje is voor je zakmes.

Ps Google eens op BECO Technic. Zien er niet zo tof uit, maar ze werken wel prima en daar gaat het om bij een winder. Niet alles moet je kopen voor de likes. :sunglasses:

1 like

Ik heb een boxy, deze is helemaal naar wens in te stellen, tijd tussen de verschillende rotaties. Duur van de rotatie, richting van de rotatie… Erg tevreden mee

5 likes

Wat! Ik ben juist aan het sparen voor een Patek Philippe World Timer met minute repeat omdat ik dan eindelijk Han van de troon kan stoten met die likes op zijn onyx dd topic… Nu kom jij vertellen dat geld en likes niet een 1-op-1 relatie heeft?

6 likes

:rofl: :joy:

1 like

Beco Technic ziet er goed uit. Maar wat zijn die krengen duur zeg haha :sweat_smile:

Maakt toch niet uit als je tudor en rolex kan bekostigen
dan geen pauper watchwinder.
Wel in stijl blijven :money_with_wings::watch:

3 likes

Misschien een Stone Island watchwinder?

3 likes

Maar om er nou 1000 piek tegen aan te klappen vind ik wel wat overdreven niet?

1 like